Smolders pakt tweede Nederlandse overwinning in Valkenswaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie
Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

Smolders pakt tweede Nederlandse overwinning in Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 00:23

*persbericht
Springen

[ img ]
Harrie Smolders met Cas 2. Foto: Stefano Grasso/LGCT

Harrie Smolders en zijn paard Cas 2 behaalden de tweede Nederlandse overwinning van dit weekend tijdens de Longines Global Champions Tour van Valkenswaard.

Smolders pakte de overwinning bijna een seconde sneller dan snelheidsduivel Simon Delestre (FRA) met Filou Carlo Zimequest. De derde plaats was voor Margie Goldstein-Engle (USA) met Dicas.

Harry zei na zijn overwinning: "Het is altijd een geweldig gevoel om voor het thuispubliek te winnen. Het weekend met zo'n overwinning afsluiten is super, vooral omdat mijn familie hier vandaag is. Ik ben erg dankbaar dat zoveel mensen me vandaag aanmoedigden. De Nederlandse toeschouwers zijn als geen ander! Er waren een aantal indrukwekkende combinaties in deze rubriek, en met een aantal sterke kanshebbers in de barrage wist ik dat het niet gemakkelijk zou zijn. Maar Cas is zo'n topper, hij doet elke keer zijn best voor me en is van nature snel. Het is een overwinning die hij vandaag echt verdiende."

Over de Tops International Arena zei hij: "Het is zo leuk om hier te rijden. Het is ontworpen voor de paarden en ze kunnen hier echt op hun best presteren. LGCT Valkenswaard moet een van de beste wedstrijden zijn."

[ img ]
Harrie Smolders met Cas 2. Foto: Stefano Grasso/LGCT

Terwijl het Nederlandse volkslied dit weekend voor de laatste keer klonk, gingen de gordijnen dicht voor wat een spectaculair weekend van topsport en entertainment is geweest.

Klik hier voor de volledige uitslag.

Gerelateerd bericht:
[VN] [FOTO]Maikel van der Vleuten wint GC Grand Prix Valkenswaard

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: emilyslaluna, Nijbro, PLK en 64 bezoekers