EK De Wolden: Brons voor Young Rider Lars Kersten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

EK De Wolden: Brons voor Young Rider Lars Kersten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 22:25

*knhs
Springen

[ img ]
Foto: © FEI/Leanjo de Koster

KNHS Talententeamlid Lars Kersten heeft op EK Young Riders gestreden voor wat hij waard was en brons uit de strijd gehaald met H-Cassino. Na het teamgoud afgelopen vrijdag is dit een prachtig resultaat voor de Nederlandse springjeugd met twee keer teamgoud, een zilveren en een bronzen medaille. “Ik heb gestreden tot het laatste moment. H-Cassino blijft zich voor tweehonderd procent geven. Dit is boven verwachting”, lacht Lars Kersten.

“Anderhalve week geleden wist ik niet eens of ik het EK kon rijden, nadat ik mijn kruisbanden afscheurde. Nu ga ik met twee medailles naar huis. Ik ben abnormaal blij”, vertelt Lars na de finale. Lars ging met 0.07 strafpunten als klassementsleider de finale in en veroverde met 8.76 strafpunten de bronzen medaille. “Helaas kon ik mijn positie niet vasthouden. De finale was heel zwaar. H-Cassino geeft alles. In deze proeven is een fout snel gemaakt. Het belangrijkste is dat ik een individuele medaille heb, dan ben ik met brons heel erg blij.”
“Ik heb gestreden tot het laatste moment. H-Cassino blijft zich voor tweehonderd procent geven. Dit is boven verwachting. Op een been naar brons”, lacht Lars, die in De Wolden zijn zevende EK reed. Lopen lukte nauwelijks en met brace om zijn knie verkende hij vanuit het midden het parcours. “Mijn vader heeft voor mij het parcours gelopen en gezegd wat de afstanden waren en hoe ik moest rijden.”

[ img ]
Lars Kersten met H-Cassino. Foto: © FEI/Leanjo de Koster

De Duitser Philipp Schulze Topphoff won het goud zonder een enkele springfout over vijf parcoursen met zijn merrie Concordess NRW. De Spaanse Paloma Barcelo bekroonde haar zevende EK met een zilveren medaille.

“Twee individuele medailles en twee gouden medailles hier is top. Super”, kijkt bondcoach Luc Steeghs terug op het EK. “Het paard van Lars heeft niet alle vermogen, maar Lars weet toch het laatste er uit te rijden. Topinstelling van beide dat ze hier brons winnen. Het is hier met de Young Riders echt op de goede plek gevallen tijden het EK.” De bondscoach spreekt in de afsluitende persconferentie zijn dank uit aan de organisatie. “Het was een geweldig EK en zeker heel veel waardering voor de parcoursbouwers, de organisatie en de vele vrijwilligers die er alles aan gedaan hebben om het iedereen naar de zin te maken.”

“Ik had in de finale op meer gehoopt”, vertelt Veronique Morsink, nadat ze in de eerste manche 12 strafpunten noteerde met Entrepeneur en besloot de tweede ronde niet meer te rijden. “Ik kan toch zeker tevreden terugkijken op dit kampioenschap. Ik had nog nooit zo hoog gesprongen als hier vandaag. Dit is mijn laatste jaar bij de Young Riders. Mijn volgende wedstrijd is mijn eerste driester in Ommen. Dan gaan we zien hoe dat gaat lopen”, besluit de derdejaars studente Biomedische Technologie

Rowen van de Mheen reed met Q-Verdi in zijn eerste jaar bij de Young Riders. In de eerste omloop van de finale kregen ze twee springfouten. “Mijn paard heeft laten zien dat hij er over kan. Ik kijk met heel veel plezier terug op deze week. Ik ben blij met het super resultaat met het team. Ik heb hier veel geleerd en een gouden medaille.”

Uitslag EK Young Riders invidueel
GOUD Philipp Schutlze Topphoff (Dui), Concordess NRW (v.Congress 4), 2.62 str pnt
ZILVER Paloma Barcelo (Spa), Ines (v.Diego vd Padenborre), 5.76 str pnt
BRONS Lars Kersten, H-Cassino (v.Torino), 8.07 str pnt

Veronique Morsink, Entrepeneur (v.Clinton), 16.82 na eerste omloop finale
Rowen van de Mheen, Q-Verdi (v.Verdi), 21.04 na eerste omloop finale

Klik hier de eindstand van het EK Young Riders, individueel.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flash111, fransje23, GWR, hagelslag, Heide83, kascar, knockout1, Lipydo, Luzerna, Majestic-12, troi, Yinka en 34 bezoekers