[BLOG]Het leven zoals het is: op een trekpaardenfokkerij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:02

zorro schreef:
Klinkt goed! Vlak bij ons wonen trekpaard fokkers die niet eens weten wat cpl is. Echt triest. Elk jaar veulens en geen paard die zijn staart nog heeft. Kan me er kapot aan ergeren, zo word het ras echt kapot gemaakt.

Ik heb echt het idee dat ze in België hier al veel beter en bewuster mee om gaan dan in Nederland. De NL fokkers zijn blijkbaar nog steeds niet overtuigd van de ernst van CPL, anders zoudene r niet nog steeds (jonge) hengsten goedgekeurd worden/blijven waarvan de benen ruk zijn.

De raffia (franjes) en het monstertuig (de singel) gebruiken ze heel veel op de keruingen, ook bij merries. Maar meestal bij de hengsten. Je kan de hengst er nog beter mee uit laten komen, of zelfs een wat minder gebouwde rug bv verdoezelen ;)

Hier in NL zie je juist steeds meer de effen kleuren op de hengstenkeuring. Zwart, bruin en vos is er standaard! Lijkt wel soortje van 'in' te worden/zijn ofzo. Ben zelf echt van de schimmelvarianten :D

Heel leuk blog trouwens, leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat.

Ik ben zelf zowat 'opgegroeid' met trekpaarden en heb er zelf eentje, maar door de CPL en de andere kwalen denk ik dat dit wel mijn laatste is. Blijf wel in de koudbloeden, want die liefde zit te diep, maar denk niet dat het weer een trekpaard wordt.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, b000tje, beegee, Blue_flower, Contemplate, Esplen, jansje73, kimmetje26, Kimsel94, MyWishMax, Relserk, Sanet, Vagabondo en 65 bezoekers