[BLOG]Het leven zoals het is: op een trekpaardenfokkerij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [BLOG]Het leven zoals het is: op een trekpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:41

Prachtige paarden wel! Maar voor de 'gewone' ruiter met paarden in pension gewoon nauwelijks te doen natuurlijk... Box van 3x3 kunnen ze hun derrière nauwelijks keren en in de kudde is het niet per se handig tussen wat ielere paarden, áls ze een keer uithalen....
Maar een vriendin heeft er een lopen van inmiddels 1 jaar oud, bruinschimmel, mét staart en het is écht een lieverd!
Bij ons op stal loopt er ook ééntje, die dan ook direct de enige 4,40x4,40 stal heeft die er is, en dat is helaas geen erg sociale naar andere paarden toe - we houden soms ons hart vast als ze ruzie maakt met haar kuddegenoten (en ik ben altijd heel erg blij dat ze niet bij mijn 1,50m poownie loopt)


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:58

Selka schreef:
Skippy01, jammer dat jullie dit zo ervaren. Als mijn zware paard (Shire) een trap uitdeelt dan levert dat minder schade op dan als de KWPNer het doet. Die trapt veel venijniger, veel sneller en mikt een stuk beter.

Door dit soort "vooroordelen" is het voor mensen met zware paarden lastig een fijne pensionstal te vinden terwijl de meeste schatten zijn. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd :) Ik gooi mijn shet liever tussen de zware koudbloeden dan de KWPNers.


Ik zeg niet dat ze niet overal in de kudde kunnen, alleen dat de merrie bij ons gewoon 960kg asociaal gedrag is en die haalt dus wel uit. Mijn referentiekader is 2 stuks: deze en die van mijn vriendin, en die bij ons op stal wil ik zéker niet bij mijn merrie hebben - maar er zijn er meer bij ons die ik niet bij mijn merrie wil hebben ;)
Het jaarling trekpaard v mijn vriendin loopt, nog steeds hengst, tussen de shetten en tinkers - allemaal merries ook nog eens. Hij kijkt er nog niet naar ;) (en hey, voor wat betreft vooroordelen, ik heb zelf een haf, vooroordelen zijn mij niet geheel onbekend... wat ik toch met die karrenpony aan wil vangen qua dressuurmatig werk... hiervoor had ik een western gereden paint, ja, ik reed die vooral pleasure/ horsemanship, en toch was ik niet welkom op veel stallen, want westernruiters rijden een dressuurbodem stuk... (hm, ik maakte geen spins én geen slidings, hoe ik die bodem dan stuk zou moeten rijden...) ik ken het omgaan met vooroordelen ;) )


Granoek schreef:
Skippy, ik ben deels akkoord en deels niet haha.
Klopt 100% dat je ze niet in alle boxen kwijt kunt, maar daar tegenover staat dat ik een pony ook 24/7 buiten zou houden net als deze. Maar dat is een heel ander verhaal en ieder zijn ding :D


Dat zou ik ook het liefst doen, maar moet ook maar net kunnen ;) Bij ons staan ze in elk geval overdag de hele dag in de kudde op flinke weides bij elkaar. 's nachts staat ze dus wél in een box, en in 3x3 wordt het toch erg krap (vind ik overigens óók krap voor al die enorme dressuurpaarden die je tegenwoordig overal ziet hoor)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ecudes, GrapeshotBot, OmgiliBot en 31 bezoekers