[BLOG]Het leven zoals het is: op een trekpaardenfokkerij

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:43

gerlindie schreef:
Ik moest stiekem wel even lachen om de 'elegante uitstraling' van de merries :')

Ik vind ze werkelijk prachtig, maar elegant wordt een wat betrekkelijk begrip misschien :+

Ooit wil ik toch echt nog eens op zo'n paard zitten <3



Tja en toch hoeven ze van elegantie niet onder te doen van gewone paarden,eenmaal zo een paard gezien dan weet je dat het kan!. Hoe fokken jullie op bloed spreiding omdat ze wel allemaal ongv de zelfde kleur hebben?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [BLOG]Het leven zoals het is: op een trekpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:24

Ja het is een " typisch" stamboek...dat is helaas jammer! echt wij zijn ook wel eens afgestraft voor 'n langstaart en echt velen vonden hem mooier dan de blokstaart!
Ook kwam er hier wel eens een vos uit een 7 generaties bruinschimmel merrie, en beiden bruinschimmel ouders. wij zoeken nog een goede vreemd bloed hengst juist voor de spreiding!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [BLOG]Het leven zoals het is: op een trekpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:39

Haha wat een tegenstellingen...hier staat de shet het liefste met het trekpaard jaarling!.Samen kunnen ze echt uren spelen met bal,zonder iets met een loslopende kip echt het is en blijft een komisch duo!

De meeste stalhouders zien ze niet graag omdat ze groot en sterk zijn en veel eten dus meer kosten, zonde want de meeste zijn echt gewoon leuke dieren!
Maar ik vraag me af wat je moet met een trekpaard op een warmbloed stal...kennissen van ons staat ook op een vol pension hoofdzakelijk voor warmbloeden en ik zie echt dat het dier daar niet kan aarden.Dood en dood zonde de lichtjes zijn uit zijn ogen. Naar de vraag waarom: het past zo beter in haar leven en hij is verzorgd als zij niet kan....
Dat gebeurt bij warmbloeden net zo maar een paard is een paard en dat is geen garantie dat een individu in het standaard plaatje past!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers