Pilot Keurmerk Paard en Welzijn afgerond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:57

Tja, een keurmerk wat ik nog steeds voornamelijk als wassen neus zie waar bedrijven gemakkelijk aan kunnen voldoen en waarvan de minimum eisen echt vér onder de maat van wat eigenlijk noodzakelijk zou moeten zijn liggen.

Het heeft nog een lange weg te gaan, vooralsnog word ik er niet enthousiast van.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:16

Deels mee eens, ik snap wat je bedoelt en volg je daarin ook wel.
Maar, het staat me zo enorm tegen dat het een welzijns keurmerk wordt genoemd en zo gepromoot wordt terwijl de minimum eisen weinig toevoegen aan daadwerkelijk welzijn voor het paard. Helaas zijn er veel mensen, eigenaren en lesklanten, die een keurmerk op de gevel zien en alleen dat keurmerk zien en automatisch denken dat ze goed bezig zijn. Uit onwetendheid vaak, niet uit onwil. En daar word ik oprecht verdrietig van. Bedrijven die het keurmerk binnen halen worden niet per definitie geprikkeld om verder te ontwikkelen / verbeteren als ze de minimum eisen bieden en het keurmerk onder hun naam mogen hangen. Het blijft een cirkeltje. Hoe gaan ze verder vanuit hier? Zijn daar concrete lange termijn plannen voor? Ik hoop het oprecht. Maar ik vrees wel, want er spelen ook commerciële belangen.

In mijn ogen zou een keurmerk voor welzijn iets moeten zijn om na te streven, om bedrijven aan het denken te zetten en de wil om te verbeteren te prikkelen. Niet iets wat zo makkelijk haalbaar is dat vrijwel ieder bedrijf het kan bieden als ze een beetje moeite doen.
Kun je het niet bieden? Jammer, dan geen keurmerk voor het op orde is. Maar nee, de eisen liggen écht te laag om welzijn te garanderen. Ofwel: wassen neus waar de hippische wereld niet direct mee geholpen is.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Franchipanna, Icelandshet, juliedo24, Oehlala, SemrushBot en 41 bezoekers

cron