Handjeklap op traditionele paardenmarkt in Ommen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Handjeklap op traditionele paardenmarkt in Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 21:00

RTV Oost
Overige
Ingezonden door JPitty

De traditionele paardenmarkt is vanochtend in Ommen van start gegaan, maar dan met pony's. "Paarden zien we vandaag niet. Dat is jammer, maar dit is vooral hobbymatig en dan zijn pony's handiger." En dus is het tijd voor handjeklap, want er zijn ongeveer zestig dieren te koop.
De markt werd vanochtend om zes uur geopend. Inmiddels is het een drukte van belang, zo'n 250 bezoekers proberen een hengst of merrie op de kop te tikken.

En dat is een aantal ponyliefhebbers al gelukt. Voor 120 euro heeft een vrouw een zwarte merrie gekocht. "Ik vond haar een beetje zielig. Ze heeft maaneczeem en de hoeven zijn te lang. Dus ik heb haar gekocht om bij mij op stal te zetten, gewoon lief voor haar zijn", vertelt ze.

Eeuwenoud

De eeuwenoude traditie maakt deel uit van de jaarmarkt Ommer Bissingh, die ook vandaag van start gaat. "We weten dat de markt al in 1575 werd georganiseerd. Toen kwamen de boten via de Vecht naar Ommen om handel te drijven op de Bissingh jaarmarkt", vertelt voorzitter Dick Dunnewind van stichting Ommer Bissingh Evenementen.

De Ommer Bissingh gaat nog de hele zomer door. Er zijn verschillende evenementen, zoals een sport- en landbouwdag.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laura22, Tzatziki, Vagabondo en 25 bezoekers