[VIDEO]Losgebroken paard met menwagen trekt over voetbalveld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunny43
Berichten: 1059
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:55

assie schreef:
Nouja, bewijst voor mij weer dat mennen superleuk is. Maar dat als het misgaat, de gevolgen vaak zoveel groter zijn.
Ondanks dat blijf ik het lekker wel doen :)


Ja mennen is heerlijk maar... het zou fijn zijn als mensen heel goed beseffen dat mennen iets heel anders is dan paardrijden zeker als het fout gaat.



sunny43
Berichten: 1059
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:13

Jorex schreef:
Oei dat is schrikken :oo
Maar als ze het hoofdstel zo af kunnen schudden, dan zou ik voortaan het hoofdstel met een vlechtje vastmaken. Ik hoop dat de menner dat gaat doen. Ik had dat ook met Alex, zo hield mijn moeder Alex vast en twee tellen later had ze alleen nog maar een hoofdstel in de handen en had Alex zijn bekkie in het gras. Die menhoofdstellen zijn dus wel vaker makkelijk af te schudden. Met zijn hoofdstel zonder kleppen is het nooit weer gebeurt.


ik heb dit ook al meerdere malen meegemaakt dat ze.. ineens haar hoofdstel heeft uitgeschud, niets met kleppen te maken, want die heb ik niet. Ik heb al jaren dat kinriempje zoals hier beschreven, dat helpt goed. ik heb recentelijk ook een langere frontriem gezocht met kortere bakstukken, het leek allemaal goed te zitten maar soms kan het beter, tot nu toe lijkt het allemaal nog beter te zitten.

Want over een drukke brug heen rijden en dan ineens een paard zonder hoofdstel, is heel onhandig.. en kan reuze gevaarlijk zijn.

sunny43
Berichten: 1059
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:15

JoyCiej007 schreef:
Heb je speciale riempjes voor, maar kun je ook met een sporenriempje/sperriempje doen.

Net zoals aan een halster zit zeg maar.

Zie onderstaande afbeelding:
https://www.idealequestrian.com/wp-cont ... tail.1.jpg


Ik heb door de zadelmaker een D-ringetje aan de kinriem laten maken en een sperriempje naar de keelriem, helpt heel goed. Maar een dubbele check of de frontriem de perfecte maatvoering heeft zo ook de bakstukken, kan ook een heel verschil geven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 74 bezoekers