[VIDEO]Losgebroken paard met menwagen trekt over voetbalveld

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoyCiej007
Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:11

Citaat:
Het zal ook wel een komisch gezicht zijn geweest. Plotseling een paard met wagen dat dwars door een voetbalwedstrijd heen banjert.”


Voor "leken" misschien wel, zelf begrijp ik niet zo goed wat daar komisch aan is. Zo te zien is de wagen leeg en zonder menner.... Dan is zo'n ingespannen paard een ongeleid projectiel wat voor heel veel schade aan mens en materiaal kan zorgen, die houdt namelijk geen rekening met de wagen achter zich; daarom zijn de gevolgen vaak ook veel groter dan met een losgebroken paard zonder ruiter.

Gelukkig is alles goed afgelopen zonder schade aan mens en dier.



JoyCiej007
Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:55

Assie; dan is er inderdaad de menner niet echt wat te verwijten nee. Zulke dingen kunnen, helaas, gebeuren.

Zoals Jorex (Fennadev eerder toevallig?) al benoemde; in dergelijke gevallen kan een vlechtje aan het kopstuk vastmaken veel ellende voorkomen.

Maar eigenlijk zou ik de meest veilige en simpele/handige optie voorstellen (sowieso knip ik "het 3e oor" altijd heel kort, is handig maar voorkomt ook deels het afschudden van het menhoofdstel); een verbindingsriempje tussen keelriem en kinriem/achterkant neusriem
Heb je speciale riempjes voor, maar kun je ook met een sporenriempje/sperriempje doen.

Net zoals aan een halster zit zeg maar.

Zie onderstaande afbeelding:
https://www.idealequestrian.com/wp-cont ... tail.1.jpg

Weet niet of je (nog) contact hebt met betreffende menner, maar ik zou hem/haar dit wel echt willen adviseren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amyyy, IASCrawler, kimmetje26, Lagonda, liedje89, Maeve, Nalonyda, Nickeltje, rocky_1995, rosak, RvS, savieralover, siloux, stijntilla, TamaraFloor, Ubermetrics en 33 bezoekers