Bokkers leggen uit: B-proef met MerelV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Bokkers leggen uit: B-proef met MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:47

De ellende met het verhaal 'je paard hoeft in de B nog niet nageeflijk' is dat mensen dat uit hun verband trekken. Niet iedere ruiter voelt of begrijpt het verschil tussen een paard dat ontspannen, over de rug en in aanleuning loopt maar nog niet helemaal nageeflijk volgens het plaatje, en een paard dat simpelweg tegen de hand, zo stijf als een plank is of compleet zonder aanleuning gereden word. Want ook die varianten kom ik tegen in de B en dat zijn vaak de varianten die dus geen winst rijden (en daar zelf dan heel verontwaardigd over zijn want volgens de knhs hoeft hij nog niet nageeflijk dus....etc etc).

In mijn ervaring moet er wil je standaard geen winst rijden in de B echt wel iets niet kloppen in je basisafrichting of je paard bijvoorbeeld heel gespannen zijn oid. Let wel, iedereen heeft weleens een uitschieter naar boven of beneden maar als je geregeld onder de 180 zit in de B is het gewoon echt wel zaak om eens heel kritisch te gaan kijken naar je rijden. Niet demotiverend bedoeld maar wel wat ik gewoon regelmatig tegenkom in de praktijk (als jury en toeschouwer).

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, bora, BulletjeBeer, Duhelo, ellepel, Fudge, GoogleAdsense, Kabayo, Karma_k, Lijsken, linoleum, Luna_Rose, maitestar23, ogidni, pyrrhus, Typhoon, Xhiske en 109 bezoekers