Sclimpre schreef:Wat me verwondert is dat er gevraagd wordt 'netjes op de bordjes' te rijden. Mij is altijd gezegd dat op de letter rijden net het minst belangrijk is. Ttz. liever een correcte overgang een meter te vroeg of te laat dan een geforceerde overgang op de letter. Door de nadruk te leggen op nauwkeurig op de letter te rijden ga je de ruiter ertoe brengen minder op de kwaliteit van de overgangen te focussen. In de B worden de overgangen ook vaak gevraagd tussen 2 letters. Of is daar er verschil tussen B en NL?
Nee, de overgang is belangrijker dan op de letter, vooral omdat die nog niet op de letter moeten,maar tussen de letters. Maar juist omdat je die tijd hebt tussen die letters 'moet' je hem wel daar proberen te maken.
Ik bedoelde met het op de letter rijden meer de figuren op de letters en dat was mijn ervaring met jureren in de B ook. Dus geen meter te vroeg of laat afwenden, geen volte die 5 meter te vroeg weer op de hoefslag komt bij wijze van spreken.
Germie, jij zegt dat je in de B sowieso geen 2 geeft, omdat dat niet motiverend is. Een 2 zonder commentaar kan niet, maar in jouw 1e bericht schrijf je het over die 2, dat je die nooit hoort te geven in de b. Over twijfel tussen de 6 en 7, daarvoor heb je de halve punten nu en het wordt echt wel vaak omhoog gehaald hoor, maar zoals in alle klasses, er wordt vaak ook voor een 5,5/6 gereden. Je weet namelijk achteraf niet of de jury twijfelde of dat deze het gewoon die 6 waard vond.