Bokkers leggen uit: B-proef met MerelV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:03

germie schreef:
Elvirawortel schreef:
‘Iets voor de loodlijn is daarbij zeker niet erg.’
Is dat op hogere niveau’s wel erg? Dacht dat er ergens in de knhs reglementen stond op of net voor de loodlijn? Dacht dat we daar anno 2019 wel uit waren?

Ach, met ver voor de loodlijn haal je in de B gewoon geen winst. Het is echt al aan de teugel wil je winst rijden is mijn ervaring. Helaas. Hier is dan mogelijk de uitzondering in jurering aan het woord, maar mijn ervaring is dat je echt al de boel goed voor elkaar moet hebben, terwijl B voor beginnend staat.
Ik zal zelf overigens niet snel in de B starten, ik mag de B en L overslaan, maar vind het ook niet eerlijk. Als ik het al eens doe is dat puur om paard even te leren wennen en dan hup door. Maar eigenlijk zou de L2 ruiter geen B meer mogen starten. L1 is gewoon B met wijken is mijn ervaring. En verlies rijden kan daar ook niet, je blijft altijd L1+0. De B zou voor de echte beginnende wedstrijdruiter moeten zijn. BB is in mijn ogen onzin, je kunt B rijden zodra je in 3 gangen rond kunt sturen. Er wordt helaas zo veel druk gelegd op die B proeven tegenwoordig. Ik snap best dat mensen gewoon nooit starten omdat ze het niet leuk vinden.


Dit. Ik blijf me er ook over verbazen dat we een BB dressuurproef moeten hebben. De B is toch om te beginnen? Om ervaring op te doen bij zowel paard als ruiter? Waarom is het in de B tegenwoordig zo lastig om puntjes te rijden dat we BB moeten hebben?

Het is jammer om te zien hoe het tegenwoordig van begin af aan alleen maar om winnen draait. Ik sta daarom ook nog niet echt te springen wedstrijden te gaan rijden nu ik een eigen paard heb, terwijl me dit altijd heel leuk leek. Het is allemaal zo vreselijk competitief en het grootste gros van de ruiters die je op dressuurwedstrijden tegenkomt gunt een ander niks.

I am because you were


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 59 bezoekers