Paard met bit of zonder ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard met bit of zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:18

Onaardig worden is nooit de bedoeling lijkt mij. Terug in topic?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Paard met bit of zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:22

Het is ontopic, want de door haar geleverde informatie klopt niet en wordt onjuist geïnterpreteerd. Het is vermoeiend om dat steeds weer, in ieder topic, te moeten rechttrekken. Als ik dan onaardig ben, dan is dat zo.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:27

magda_90 schreef:
Het is ontopic, want de door haar geleverde informatie klopt niet en wordt onjuist geïnterpreteerd. Het is vermoeiend om dat steeds weer, in ieder topic, te moeten rechttrekken. Als ik dan onaardig ben, dan is dat zo.


Het was niet eens naar jou. Maargoed, je bent het niet met me eens, dat mag. De door mij geleverde informatie klopt wel, jij bent het er alleen niet mee eens als jij daar dan steeds iets op wil zeggen is dat jouw eigen keuze, als je het zo vermoeiend vindt om te doen kies er dan voor niet te reageren.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:30

Die informatie klopt niet, als je stopt met onwaarheden de wereld in zetten dan had dit niet eens gehoeven. ;)
Cook en co spreken natuurlijk altijd de waarheid en die volgen we blindelings.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:31

elke medaille heeft twee kanten en mogen belicht worden

maar het is wel de toon die de muziek maakt

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:39

magda_90 schreef:
Die informatie klopt niet, als je stopt met onwaarheden de wereld in zetten dan had dit niet eens gehoeven. ;)
Cook en co spreken natuurlijk altijd de waarheid en die volgen we blindelings.


Welke informatie klopt dan volgens jou niet? Ik zie je nl niets weerleggen alleen roepen dat het niet klopt.

Anoniem

Re: Paard met bit of zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:48

Ik ken niet veel van tanden.

Maar ik herinner me wel dat ooit bij een shetlandpony van ons de wolfstand getrokken werd, terwijl die niet als rijpony werd gebruikt (en dus zijn hele leven geen bit in had/zou hebben).
Dus of deze enkel wordt getrokken ivm beter passend bit betwijfel ik.
Maar nogmaals, ik ken er niets van en misschien was dit gewoon een specifiek geval :o

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:52

magda_90 schreef:
Als je het terug wilt lezen, gebruik dan de zoekfunctie, alhoewel die topics natuurlijk ook in jouw lijst staan, mits je ze niet ontstipt hebt.


;)

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:52

magda_90 schreef:
Het is ontopic, want de door haar geleverde informatie klopt niet en wordt onjuist geïnterpreteerd. Het is vermoeiend om dat steeds weer, in ieder topic, te moeten rechttrekken. Als ik dan onaardig ben, dan is dat zo.

Het is nooit on topic om onaardig te doen. Ook nergens voor nodig.

Als je het vermoeiend vind dan kun je er gewoon voor kiezen wat anders te gaan doen. Jouw mening is niet belangrijker dan van een andere bokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:54

Djali schreef:
Ik ken niet veel van tanden.

Maar ik herinner me wel dat ooit bij een shetlandpony van ons de wolfstand getrokken werd, terwijl die niet als rijpony werd gebruikt (en dus zijn hele leven geen bit in had/zou hebben).
Dus of deze enkel wordt getrokken ivm beter passend bit betwijfel ik.
Maar nogmaals, ik ken er niets van en misschien was dit gewoon een specifiek geval :o


Een wolfstand kun je zien als een verstandskies. Zo lang er de ruimte voor is en het niet los gaat zitten of irriteren, word het ook niet zo snel weggehaald. Echter als het los gaat zitten, gaat irriteren of ontsteken word het er uit gehaald. Met de reden dat ze dan niet meer goed kunnen kauwen. Geld ook voor de mens als die last van zn verstandskiezen heeft, dan gaat eten ook vrij moeilijk en haal je ze er ook uit.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:57

magda_90 schreef:
magda_90 schreef:
Als je het terug wilt lezen, gebruik dan de zoekfunctie, alhoewel die topics natuurlijk ook in jouw lijst staan, mits je ze niet ontstipt hebt.


;)


Dat is lekker makkelijk voor jou he, wel zeggen dat het niet klopt maar dan niet willen uitleggen waarom, prima hoor. Sowieso ook in vorige topics heb ik het niet gelezen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Paard met bit of zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:00

Prima, zal ik vanmiddag je eigen berichten weer doorlezen en quoten. Slecht geheugen heb je wel dan zeg. :=

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:00

Djali schreef:
Ik ken niet veel van tanden.

Maar ik herinner me wel dat ooit bij een shetlandpony van ons de wolfstand getrokken werd, terwijl die niet als rijpony werd gebruikt (en dus zijn hele leven geen bit in had/zou hebben).
Dus of deze enkel wordt getrokken ivm beter passend bit betwijfel ik.
Maar nogmaals, ik ken er niets van en misschien was dit gewoon een specifiek geval :o


Oh dat betwijfel ik ook, als ik gezegd heb dat ze altijd voor die reden getrokken wordt dan neem ik dat terug, dat heb ik dan verkeerd geformuleerd. Maar vaak worden ze voor die reden, preventief al getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:02

Maartje1990 schreef:
Djali schreef:
Ik ken niet veel van tanden.

Maar ik herinner me wel dat ooit bij een shetlandpony van ons de wolfstand getrokken werd, terwijl die niet als rijpony werd gebruikt (en dus zijn hele leven geen bit in had/zou hebben).
Dus of deze enkel wordt getrokken ivm beter passend bit betwijfel ik.
Maar nogmaals, ik ken er niets van en misschien was dit gewoon een specifiek geval :o


Oh dat betwijfel ik ook, als ik gezegd heb dat ze altijd voor die reden getrokken wordt dan neem ik dat terug, dat heb ik dan verkeerd geformuleerd. Maar vaak worden ze voor die reden, preventief al getrokken.


Dus nu neem je terug dat je hebt gezegd dat een gebit word aangepast om een bit in te doen? Dat was toch je hele punt?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:08

Nee dat neem ik zeker niet terug. Want dat wordt helaas wel gedaan. Maar er zullen best situaties zijn waarbij wolfskiezen verwijdert worden voor andere redenen dan het bit (ik had het ool over de wolfskiezen in dat bericht dat je quote). Ook zullen er vast tandartsen zijn die geen bitseats maken (oa de tandarts wiens link ik gedeeld had)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:11

Maartje1990 schreef:
Nee dat neem ik zeker niet terug. Want dat wordt helaas wel gedaan. Maar er zullen best situaties zijn waarbij wolfskiezen verwijdert worden voor andere redenen dan het bit (ik had het ool over de wolfskiezen in dat bericht dat je quote). Ook zullen er vast tandartsen zijn die geen bitseats maken (oa de tandarts wiens link ik gedeeld had)


Ik zal je uit je droom helpen. Er zijn maar een aantal tandartsen (die wss niet eens DA zijn) die dat doen. Op 1 hand te tellen sowieso. De rest doet dat echt niet hoor, grote bullshit. Want het bit word passend gemaakt voor de mond. Niet anders om. Word wel een duurgrapje niet?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:15

Marije_1997 schreef:
Maartje1990 schreef:
Nee dat neem ik zeker niet terug. Want dat wordt helaas wel gedaan. Maar er zullen best situaties zijn waarbij wolfskiezen verwijdert worden voor andere redenen dan het bit (ik had het ool over de wolfskiezen in dat bericht dat je quote). Ook zullen er vast tandartsen zijn die geen bitseats maken (oa de tandarts wiens link ik gedeeld had)


Ik zal je uit je droom helpen. Er zijn maar een aantal tandartsen (die wss niet eens DA zijn) die dat doen. Op 1 hand te tellen sowieso. De rest doet dat echt niet hoor, grote bullshit. Want het bit word passend gemaakt voor de mond. Niet anders om. Word wel een duurgrapje niet?


En hoe kom je erbij dat ee maar een aantal zijn die dat doen? Ik denk dat jij misschien niet goed op de hoogte bent van het feit dat bitseats vrij gebruikelijk is. Verder is dat een kleinigheidje om te doen, dus zo duur is dat niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 02:15

Maartje1990 schreef:
Sorry hoor maar wat je nu zegt slsst nergens op. "Je hebt een stomme broek aan dusja eigen schuld dat mensen je gaan pesten". Je kunt een discussie hebben en nog steeds fatsoendelijk en met respect reageren.

En ik heb vooralsnog niets ontkracht zien worden alleen roeptoeters die zeggen dat dat niet waar is.


Roeptoeters??

Je leest niet eens. Ik rij meer dan 40jr paard en va mijn 12e werden de tanden al gedaan. Gewerkt op stallen, les gegeven etc etc. Ik heb werkelijk in al die jaren met al mijn paarden en bij vele klanten nog nooit meegemaakt dat een tandarts het gebit aanpaste aan het bit.

Dat noem jij niet onderbouwt roeptoeteren??

Het tegenovergestelde komt vaker voor, dat iemand een verhaal verzint om zijn eigen werk en methode te promoten. En er zijn altijd wel mensen die dat overnemen.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 17:10

[url][/url]
antje_vip schreef:
TS, dus als ik het goed begrijp heb je een verzorgpaard én een eigen paard? :) Over je verzorgpaard heb je vast niet zoveel te zeggen over het harnachement, maar wat goed dat je je eigen paardje met zo min mogelijk optoming aan het beleren bent :) Ik zou lekker bitloos verder gaan, of misschien zelfs een rijring proberen :) Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!


Ja dat begrijp u goed ! Eerlijk gezegd zolang da beestje braaf is en luistert dan zie ik geen reden om bit in te Doen ik van da te veel hulp. Heb trouwens wel een x geprobeerd maar toen ik hem aan de teugel wou krijgen of stelling wou vragen of gaf ik beetje druk op de teugels ging hij alleen bokken! Zelf vond ik het geweldig om hem zadel mak te maken zonder bit en zonder zadell <3

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Re: Paard met bit of zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 17:23

Jongens willen jullie aub geen ruzie maken ? Iedereen verteld z’n eigen ervaring of z’n mening of het waar is of nie idk laat iedereeen lekker zelf beslissen wat ze wel en niet Doen bij hen paarden. Alvast Heel een bedankt !

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:18

Moderatoropmerking:
Dreamer_16 schreef:
Jongens willen jullie aub geen ruzie maken ? Iedereen verteld z’n eigen ervaring of z’n mening of het waar is of nie idk laat iedereeen lekker zelf beslissen wat ze wel en niet Doen bij hen paarden. Alvast Heel een bedankt !


Helemaal mee eens!
Voor of tegenstander zijn helemaal prima. Maar houd het vriendelijk en onnodig persoonlijk worden is nergens voor nodig

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 17:24

Afbeelding



Ik volg op insta dier en rechten en vandaag kwam dit voorbij. Aan de ene kant vind ik er goed maar ik vind wel ook dat als jij gwn diervriendelijk kan rijden met bit dan zou dit moeten kunnen!
Wat vinden jullie van deze actie ?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Paard met bit of zonder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:37

Ik vind het wel goed, kwam hem ook tegen op fb en heb hem gedeeld.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:04

Een bit is geen dwangmiddel. Op die manier is elk hoofdstel een dwangmiddel.
Als je een paard niet wilt dwingen moet je er niet op gaan zitten.

Daarnaast vind ik veel foto's momentopnames, filmpjes zeggen dan iets meer.

Blauwe tongen, bloedende monden e.d. zouden naar mijn mening wel veel strenger afgestraft mogen worden. (Bij de ruiters dan uiteraard)

Edit:

Ik heb op mijn paard meerdere bitloze optomingen geprobeerd, maar bij allen gaf zij duidelijke tekenen van ongemak. Ik rij derhalve met een bit, daar loopt ze wel comfortabel en ontspannen.

Bit of bitloos hangt af van de voorkeuren van ruiter & paard. Er is naar mijn mening geen goed of fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:10

Dreamer_16 schreef:
[ [url=m/jCO0Gl.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik volg op insta dier en rechten en vandaag kwam dit voorbij. Aan de ene kant vind ik er goed maar ik vind wel ook dat als jij gwn diervriendelijk kan rijden met bit dan zou dit moeten kunnen!
Wat vinden jullie van deze actie ?


Dat plaatje is wel echt heel extreem. Zo iemand word de ring tegenwoordig al gelijk uitgehaald