Hond met tandproblemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Hond met tandproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 19:47

Hoi hoi !

Ik heb een vraag. Ik heb een 7 jarige mopshond waar al langer uit der bek stonk maar sinds een 4/5 maanden geleden begonnen ook haar voor tanden beetje uit te vallen. Ik dacht eerst van het zou zijn omdat ze ouder word en omdat ze een mopshond is en ook omdat mopshonden geen rechte tanden hebben en miss ze te veel tanden had ofzo. Nou ja kortom steekt ze nu der tong uit der mond tijdens het slapen dus maak me zorgen! Weet iemand wat dit kan zijn ? Of miss moet ik dringend naar de dierenarts? Iemand met een mopshond die ook zulke problemen had ?

Alvast bedankt !

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hond met tandproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:54

Ik was al 5 maanden geleden gegaan. Voortanden horen niet zomaar uit te vallen. En als een hond zo uit de bek stinkt, klinkt het alsof het gebit gewoon rot is.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond met tandproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:00

Whut? Zijn tanden vallen eruit, hij stinkt en je onderneemt gewoon geen actie??
Ik ben echt verbaasd eigenlijk, hiermee ga je toch (direct) naar een dierenarts? Arm dier.
Kortom; morgen bellen en zo snel mogelijk langs gaan.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:00

:/ ik zou inderdaad snel naar de dierenarts gaan.
Er bestaan ook pijnlijke aandoeningen in de mond, dus het is mogelijk dat je hond lijdt.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 20:03

Hannanas schreef:
:/ ik zou inderdaad snel naar de dierenarts gaan.
Er bestaan ook pijnlijke aandoeningen in de mond, dus het is mogelijk dat je hond lijdt.



Alv heel erg bedankt ! Meestal als ze pijn heeft is het te merken aan der maar top dan ga ik morgen naar de dierenarts ! :)

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:07

Honden hun tanden moeten net als bij mensen geregeld gecontroleerd worden. Normalitair zou je dierenarts dit doen tijdens de jaarlijkse check ups en entingen. Het baard me zorgen dat jou hondje al zo lang niet bij een dierenarts is geweest of dat jou dierenarts zo incompetent is.
Een zeer slecht gebit en een grote hoeveelheid tandsteen kan zelfs leiden tot hart klachten.

Daarbij vind ik het schokkend dat je nooit in het bekje van je mops hebt gekeken om te controleren of alles daar nog oké is. Als het zo vergevorderd is dat de tanden er 'gewoon' uitvallen moet jou hondje ook echt verschrikkelijk veel pijn hebben.

Laat dit een wijze les voor je zijn om de tanden van je hond maandelijks te controleren en zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan om onder narcose de tanden schoon te laten maken en de rotte tanden te laten trekken.

Last but not least maak je geen zorgen over het uitstekende tongetje. Honden die geen voortanden meer hebben zullen vaker een uitstekend tongetje hebben doordat de tong niet meer word tegen gehouden door de tanden.

Edit: morgen even naar de dierenarts gaat hem niet worden. Je zult moeten bellen voor een afspraak aangezien het dier onder narcose moet. Gewoon wat tandsteen wegkrabben is niet voldoende bij een hond met zulke lang slepende en ernstige problemen.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 20:10

Wispeltuur schreef:
Honden hun tanden moeten net als bij mensen geregeld gecontroleerd worden. Normalitair zou je dierenarts dit doen tijdens de jaarlijkse check ups en entingen. Het baard me zorgen dat jou hondje al zo lang niet bij een dierenarts is geweest of dat jou dierenarts zo incompetent is.
Een zeer slecht gebit en een grote hoeveelheid tandsteen kan zelfs leiden tot hart klachten.

Daarbij vind ik het schokkend dat je nooit in het bekje van je mops hebt gekeken om te controleren of alles daar nog oké is. Als het zo vergevorderd is dat de tanden er 'gewoon' uitvallen moet jou hondje ook echt verschrikkelijk veel pijn hebben.

Laat dit een wijze les voor je zijn om de tanden van je hond maandelijks te controleren en zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan om onder narcose de tanden schoon te laten maken en de rotte tanden te laten trekken.

Last but not least maak je geen zorgen over het uitstekende tongetje. Honden die geen voortanden meer hebben zullen vaker een uitstekend tongetje hebben doordat de tong niet meer word tegen gehouden door de tanden.


We hebben zeker controle gehad maar de dierenarts keek altijd snel en zei dat alles in orden was ook poetsen we haar tanden Maarja ik dacht als er iets zou zijn dat de dierenarts het wel zou zeggen maar nee dus dan ga ik lekker morgen naar de dierenarts in de hoop dat zij iet aan doet

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hond met tandproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:15

Dan zou ik maar naar een andere dierenarts gaan.
Tanden vallen er vaak niet zo maar uit van de ene op de andere dag.
Daar had de dierenarts de ernst van in moeten zien.
Of je hond heeft een slechte conditie waardoor onder narcose gaan niet aan te raden is maar dan nog zou kunnen en dierenarts je dat wel vertellen denk ik.

Dreamer_16
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 20:18

cinniz123 schreef:
Dan zou ik maar naar een andere dierenarts gaan.
Tanden vallen er vaak niet zo maar uit van de ene op de andere dag.
Daar had de dierenarts de ernst van in moeten zien.
Of je hond heeft een slechte conditie waardoor onder narcose gaan niet aan te raden is maar dan nog zou kunnen en dierenarts je dat wel vertellen denk ik.


Bij de laatste controle kwamen we voor der oogje controle omdat zij een ernstig bacterie in der oog had 4 jaar geleden en ik zei al vaker van het stinkt uit der Bekje en ze keek ernaar en zei: dat is normaal bij mopshondjes is Niks om je zorgen te maken..... ik hoop dat we morgen die andere dierenarts krijgen Want die lijkt mij Beter ! :)

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond met tandproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:21

je kunt zelf beslissen bij welke arts je op consult wilt. En je kunt ook besluiten naar een andere praktijk te gaan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Hond met tandproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:02

Dit topic hoort op Beestenboel te staan maar omdat de topicstarter te weinig berichten heeft om daar te mogen reageren kan ik dit topic niet verplaatsen en moet ik hier een slotje op zetten.