Waar heb jij leren paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Waar/ van wie heb jij leren paardrijden?

Op de manege in de manegeles
393 (79%)
Op mijn eigen (familie)paard van ouders/een familielid
17 (3%)
Op mijn eigen (familie)paard van een privé instructeur
11 (2%)
Op mijn eigen (familie)paard in de manegeles
5 (1%)
Op mijn eigen paard, zelf geleerd
7 (1%)
Op een verzorgpaard van de eigenaar
11 (2%)
Op een verzorgpaard van een privé instructeur
11 (2%)
Op een verzorgpaard in de manegeles
Geen stemmen
Op een verzorgpaard zelf geleerd
13 (2%)
Anders namelijk:.....
24 (4%)

Totaal aantal stemmen: 492


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:51

De manege had een hele lange wachtlijst en was super duur. Dus ik mocht niet op paardrijden. Ik mocht wel tijdens zomervakanties in Frankrijk altijd een buitenrit maken. Super verantwoord _O-

Ik heb mezelf dus wat aangeleerd. Verder zijn de lessen op 2 handen te tellen. Maar dit jaar goede voornemens, dus we gaan meer les nemen. Ik heb ondanks geen les achtergrond mijn IJslander zelf ingereden met hulp van een vriendin.

PotjeMayo

Berichten: 567
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:58

Ik moet nog beginnen :D ( ben een tiener btw )
Ik ga wel op een manege beginnen maar heb nu anders... aangeklikt.

Ik heb de spullen al maar nu nog de proefles etc aanvragen. ben benieuwd naar de wachtlijst...

MyWishMax

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:04

Kelly_ann schreef:
Misschien tellen overburen of kennissen wel een beetje als 'verzorgpaard'.

Wat misschien wel interessant is om te vermelden als je manege klant was. Hoeveel van je lessen waren privélessen? Alleen de eerste? Een paar? Of gewoon altijd...


Op een manege, de eerste 10? lesse privéles, eerst aan de longe en later los en daarna de groepslessen in. Eigenlijk toen ik zelfstandig kon 'rijden' en er niemand naast hoefde te rennen. Dus sturen, remmen en gasgeven in 3 gangen. Misschien dus wel iets meer lessen. Ik mocht dus ook de echte beginnersgroep overslaan, want kinderen die geen privélessen kregen hadden een groepsles waar al die beginselen aangeleerd werden.

Ik heb dus anders gestemd.

Daarvoor wel eens op vakantie op een pony gezeten en paard van mijn moeder uitgestapt, maar daar leerde je niks en was het alleen zitten _O-

wennydam

Berichten: 27
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Waar heb jij leren paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:47

Ik heb ook leren paardrijden op de manege. Ik ben toen ik 4 was mee geweest naar mijn nicht en daar vaak op haar paard gezeten. Daarna vlot begonnen met lesjes. Misschien maar 4 a'5 prive lesjes en daarna met de beginnersgroep mee.

angelastolk

Berichten: 579
Geregistreerd: 27-07-13
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:27

Via een kennis van mijn moeder bij een shetlander uitgekomen, waar ik zo'n 12 jaar geleden op heb leren rijden, en nu verzorg ik 'm nog steeds :)
Mijn zusje heeft er een paar jaar geleden ook op leren rijden en we mennen nu ook

Chetubetcha
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:41

Ik heb leren rijden op een manege.

HenriW
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:25

Ik ben op de manege begonnen, kreeg al snel een eigen pony en daar heb ik ook enkele manegelessen mee gevolgd.

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:15

In een groepsles op de mange natuurlijk (zoals bijna iedereen denk ik) daarna op mijn 10de bij een andere super gezellige en leuke manege. Op mijn 22ste ben ik er pas weer begonnen bij een les waar mijn beste vriendin in rijdt. Hobbel je als vergevorderde ruiter (klinkt zo verwaand maar ja) weer tussen de beginners :+ (op een verdomd lastige knol dat wel :') ). Wel al meerdere leuke contacten gelegd en beginnende vriendschappen gekregen dus ik heb niks te klagen. O:) Oh en bijrijdpaard lief is ook erg blij met alle extra aandacht van de mensen die mee komen kijken en knuffelen. +:)+

xmiepertx
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:06

Ik ben echt net begonnen met paardrijden. Dankzij mijn beste vriendin die het al jaren doet. Nu leert zij me nog veel maar wil bij de manege gaan rijden *\o/*

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:34

Ik heb leren in de manage groepsles. Dat was echt een fantastische tijd!
Maar als snel vond ik 1 uur per week met paarden bezig zijn niet genoeg meer, dus op zoek gegaan naar een verzorgpaard. Toen ben ik bij een wedstrijdruiter terecht gekomen. In ruil voor hulp op wedstrijden mocht ik op de paarden rijden. Toen heb ik pas echt leren paardrijden :j

tessaaa24
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Waar heb jij leren paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:47

Ik heb leren rijden op een manege in de buurt. Eerst begonnen met een half uur, hoe ouder je werd en hoe beter je kon rijden mocht je een uur rijden. :)

Lampjes
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:27

Op een camping in Brabant waar we toen bijna elk jaar stonden met familie en ook op Ameland.Toen was ik 4 jaar. En vond het super leuk meteen. Was wel meer hobbelen eerst maar later heb ik daar beter leren paardrijden. Eerst op een zwarte shetlander vanaf mijn 4de jaar dus.