rijbaan figuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chetubetcha
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:43

Ik rijd voltes, slangenvoltes, gebroken lijnen, van hand veranderen, door een s van hand veranderen, rechts- en linksomkeert enzovoorts.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:10

Chetubetcha schreef:
Ik rijd voltes, slangenvoltes, gebroken lijnen, van hand veranderen, door een s van hand veranderen, rechts- en linksomkeert enzovoorts.



bedenk je dan ook nog variaties hierin? , maak je ook wel eens een omgekeerde links of rechtsomkeert
dus bij de E of B richting de G of D en dan en mooie halve volte halve baan en dan de hoefslag volgend

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:24

8-en rijden en slangevoltes.

En ik lees nu weer de gebroken lijn met volte op de x, dat kan ik ook wel weer eens doen.

Ik probeer wel veel af te wisselen maar heb altijd wel een paar die favoriet blijven, deze 2 dus, en anderen die tijdelijk favoriet zijn.

Mijn veranderingen zitten dan in tempo, controle, groot, klein, plaats waar ik ze doe.

En ik zet ook regelmatig pionnen voor de slalom.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:43

Rakkie123 schreef:
8-en rijden en slangevoltes.

En ik lees nu weer de gebroken lijn met volte op de x, dat kan ik ook wel weer eens doen.

Ik probeer wel veel af te wisselen maar heb altijd wel een paar die favoriet blijven, deze 2 dus, en anderen die tijdelijk favoriet zijn.

Mijn veranderingen zitten dan in tempo, controle, groot, klein, plaats waar ik ze doe.

En ik zet ook regelmatig pionnen voor de slalom.




daarom zijn al die reacties zo leuk, doen veel nieuwe ideeën op om het rijden creatiever te maken zodat het voor de paarden (maar ook voor ons zelf) niet te eentoning

we moeten ons zelf ook eens durven uitdagen om een ander figuur te maken

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:46

Uitdagen haha, das wel 25 stappen in de overdrijf :D :D :D

Maar wel leuk inderdaad om vergeten figuren op te frissen. *D

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: rijbaan figuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:52

Voltes, gebroken lijnen, van de binnenhoefslag voorwaarts zijwaarts naar buiten, achtjes, hoeken sturen door de hele bak, door middel van S van hand veranderen. Ook gebruik ik veel pionnen voor cirkels dan kan ik goed opletten met het vergroten en verkleinen van de cirkel omdat ze nogal kan smokkelen en van de cirkel weg wil lopen rechtsom.
Soms nog wel eens slangenvoltes maar daar wordt mijn merrie ongelooflijk heet en enthousiast van.

Chetubetcha
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:02

MCE schreef:
Chetubetcha schreef:
Ik rijd voltes, slangenvoltes, gebroken lijnen, van hand veranderen, door een s van hand veranderen, rechts- en linksomkeert enzovoorts.



bedenk je dan ook nog variaties hierin? , maak je ook wel eens een omgekeerde links of rechtsomkeert
dus bij de E of B richting de G of D en dan en mooie halve volte halve baan en dan de hoefslag volgend

Ja, uiteraard.

Anoniem

Re: rijbaan figuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:12

Chetubetcha,

sorry, dat had ik er even niet uit gehaald


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers