Hoeveel minuten stap/draf/galop (Equilab app bijv)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:18

Nee, niet in de afzonderlijke gangen. Hij geeft de gemiddelde snelheid per gang, je kan in een grafiek je snelheid zien en je kan de gegevens exporteren als gpx-bestand.


Ingrid_92
Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:05

Ik heb ook even een vraag over equilab. Ik heb deze app sinds een week geïnstalleerd, maar het is me nog niet gelukt om een volledige training vast te leggen. Ik kreeg steeds de melding dat de training onderbroken is... Daarnaast herkent hij als hij een gedeelte wel vastlegt geen galop. Meer mensen die deze ervaring hebben?

Faitherr
Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Hoeveel minuten stap/draf/galop (Equilab app bijv)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:30

interessant topic! Ik volg ook soms een aantal trainingen via Equilab en mij valt ook op dat ik veel stap.
Bij mij komt dit echt door het in en uit stappen, ik stap ruim 10 minuten in en zeker ook 5-10 minuten uitstappen dus dan zit je al op 20.

even een (aantal) training(en) opgezocht:

totaal: 28 min
stap: 10:50
draf: 10:49
galop: 5:02

totaal: 42 min
stap: 21:14
draf: 11:34
galop: 8:32

totaal: 60 min
stap: 31:05
draf: 20:44
galop: 6:58

deze trainingen zijn overigens allemaal intensieve dressuurtrainingen (= veel overgangen, moeilijke oefeningen als zijgangen en galopswissels etc)

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:21

Ingrid_92 schreef:
Ik heb ook even een vraag over equilab. Ik heb deze app sinds een week geïnstalleerd, maar het is me nog niet gelukt om een volledige training vast te leggen. Ik kreeg steeds de melding dat de training onderbroken is... Daarnaast herkent hij als hij een gedeelte wel vastlegt geen galop. Meer mensen die deze ervaring hebben?

Equilab had een tijdje wat problemen. Heeft jouw app toegang tot je GPS? Of rij je in een omgeving waar de GPS sowieso slecht doorkomt? Bij mij doet hij het in ieder geval meestal wel goed, maar hij heeft inderdaad moeite met het verschil tussen draf en galop. Persoonlijk heb ik mij daar nu bij neergelegd...

@Faitherr: Ja dat merk ik ook, je stapt al snel heel veel! Toch wel een eye opener. Zelfs als je alleen de training zelf meet: ik zet hem vaak genoeg pas aan als ik echt aan het werk ga en meet dan de rondjes buiten los-/ uitstappen niet mee, en dan nog stap ik ongeveer de helft van de tijd... (ok zoals ik het zie zit ik nog lang niet op jouw niveau maar dan nog)

Adjepatatje8
Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:25

Iemand hier die equilab premium gebruikt? Ik ben een beetje opzoek naar ervaringen met de premium versie

Nidar: B+11 ☆ L1+10 ☆ L2+11 ☆ M1+2
Adje: B+10 ☆ L1+4

Next: 26-09

Lietje_1991
Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:17

Sinds gister de app geïnstaleerd, maar hou houden jullie je telefoon bij je tijdens het rijden?

In het verleden hield ik mijn telefoon in mijn broekzak, maar toen een paar gehad dat die tijdens het rijden eruit viel. Sindsdien leg ik hem altijd aan de kant, maar dat heeft met deze app weinig nut :')

Gister had ik hem in een zak van mijn vest (met rits), maar vond dat best in de weg zitten (redelijk los vest).

Sportarmband zou evt kunnen of een soort van heupband. Met de laatste ligt de telefoon dan overdwars en vraag mij af of dat nog iets uitmaakt... (voorbeeld van een heupband: https://www.bol.com/nl/p/heupband-runni ... oductTitle )

Hoor graag hoe jullie dat doen :D

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:25

Lietje_1991 schreef:
Sinds gister de app geïnstaleerd, maar hou houden jullie je telefoon bij je tijdens het rijden?


Ik heb mijn telefoon gewoon in de jaszak zitten haha

Bij mij geregistreerd de app ook niet goed de gangen. Wanneer ik tölt registreert die dit als stappen :')

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:56

Drico schreef:
Lietje_1991 schreef:
Sinds gister de app geïnstaleerd, maar hou houden jullie je telefoon bij je tijdens het rijden?


Ik heb mijn telefoon gewoon in de jaszak zitten haha

Bij mij geregistreerd de app ook niet goed de gangen. Wanneer ik tölt registreert die dit als stappen :')



Oh dat is raar! ik heb hem in mijn broekzak of heuptasje en hij registreert de tölt en de telgang gewoon :)


nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoeveel minuten stap/draf/galop (Equilab app bijv)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:51

Ik heb rijbroeken met diepe zakken waarin mijn telefoon goed blijft zitten. Ik heb ook gemerkt dat hij de gangen het best registreert als de telefoon in de broekzak zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers