Eerste keer op buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Anouk_H
Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Eerste keer op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:41

Mijn beste tip als je het spannend vind is, wacht er mee! Ga het niet plannen maar doe het gewoon zodra het goed voelt :) ik zou inderdaad na een les op het moment dat je denkt ik heb hier zin in alles voelt goed we gaan het proberen lekker buitenom een rondje uitstappen of als paard nog puf over heeft gewoon rustig wat gaan rijden, zo ben ik mijn 1e buitenrit alleen ook begonnen met mijn jonkie toen. Mijn aller eerste buitenrit met hem was toen ik er voor de 4e keer op zat. Ik had nog geen stuur geen gaspedaal helemaal niks ik had alleen een acceptatie dat er iemand op hem zat en ik had een rem. Ik heb hem toen gelongeerd. Ben op gestapt, heb alle gangen even aan de longeerlijn gedaan. Toen had ze me losgeklikt en ging ze zelf snel dr pony opzadelen terwijl ik nog een poging ging doen om wat rond te sturen in de bak (eindstand stond ik alleen maar stil bij de uitgang omdat meneer er niks van begreep :+ ) toen pony opgezadeld was (dat was zijn weidemaatje dus beste vriendin en heel erg aan mekaar gehecht) is zij ook opgestapt en zijn we het bos in gegaan, heeft hij kei braaf gedaan toen <3

Inmiddels zijn we zo ver dat ik gewoon probleemloos alleen buitenritten maak, viaducten oversteek en zelfs in het donker met wat lampjes loopt hij rond alsof het overdag is.

[ img ]


Dus wacht gewoon tot het goed voelt voor je, en maak het niet spannender dan het is :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers