4DimensionDressage - lotgenoten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:17

hertog schreef:
Wij zijn net terug van een trainingsweekend bij KL /Equi smart, en dat was zeer leerzaam. Pony van dochterlief knapte er zeker van op, en dat in 3 dagen tijd. Zijn nu 3 maanden op deze manier aan het t rijden.

[ [url=m/njFZ4L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er goed uit! Was dat het balansweekend? Of heette het nou anders :o?

Een weekend om de eerste stappen te zetten zeg maar....


Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:47

orion456 schreef:
Leuk dat meer mensen over KL enthousiast worden en ermee bezig zijn!! Ik ben de bijrijdster van Def en rij met mijn eigen paard (Groninger) ook op deze manier nu zon 1,5 jaar alweer. Wij hebben ook gelest bij Romy vd Schaft, dus die klassieke manier kennen we ook, die we ook super vinden. Toch bleven we altijd met wat vragen achter en dingetjes met rijden die het beeld net niet compleet maakten en die we dus (blijkt nu) in de basis nog misten. Die hebben we gevonden met KL en 4 dimension dressage. Ik zie het ook zo voor me als we echt goed de basis hebben gelegd en ik daar me zeker genoeg in voel dat we ook weer bij vd Schaft gaan lessen. Het sluit goed op elkaar aan. Ik zie de methode van KL echt als basis basis om je paard te beginnen met trainen en rijden. En als je die beginselen goed voor elkaar hebt, dat je voor echt meer de sport in verder kan met Rien. Ik heb iig ervaren dat mijn stugge, flegmatieke grote Groninger ruin met heel veel souplesse en lichaamsgebruik ging lopen, waarbij hij lekker voorwaarts wordt. Met veel andere methodes van rijden, van Rien vd Schaft, van andere goed van naam staande instructeurs was dat nooit gelukt nog. Dit voelt als echt leren paardrijden, in samen werking met je paard en niet van bovenaf het je paard laten doen.

Zou leuk zijn om met dit topic ervaringen uit te delen of vragen of moeilijkheden die ieder tegenkomt met rijden en zo van elkaar te leren. Ik hou ook helemaal niet van een discussie topic van mensen die het er wel of niet mee eens zijn.


Toeval bestaat niet ;-) Ik heb je net een pb gestuurd.

Ik vind het ook interessant e.e.a. uit te wisselen over deze methode. Ik heb me geabonneerd op module 1 van Rien. Maar vind jou ervaring dat Karen echt het begin, begin, begin goed aanreikt interessant.
Dus mooi om daar een start mee te maken!

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:28

orion456 schreef:
ik hoop binnenkort weer een keer naar Jente te kunnen gaan voor les. Zal vragen of ze wat wil filmen weer, dan kan ik die hier plaatsen als jullie dat leuk vinden.


Dat zou ik erg leuk en leerzaam vinden, dus: ja graag! :-D

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:25

Ninx schreef:
orion456 schreef:
ik hoop binnenkort weer een keer naar Jente te kunnen gaan voor les. Zal vragen of ze wat wil filmen weer, dan kan ik die hier plaatsen als jullie dat leuk vinden.


Dat zou ik erg leuk en leerzaam vinden, dus: ja graag! :-D


Had je nog iets gefilmd? Ik zou het enorm leerzaam vinden iets te zien :-)

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:48

orion456 schreef:
ik ga 28 dec naar Jente. Ik heb a.s. zondag ook weer les, van Mirjam dan. dan zal ik mijn vriendin vragen te filmen. had ik vorige ook al gevraagd maar denk allebei vergeten. Dus komt er nog aan!


Hebben jullie nog gefilmd? Fijne les gehad?

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:33

oji schreef:
Ben ik de enige (heb niet het hele topic doorgelezen nog) die dit topic ziet, nieuwsgierig wordt, op de link klikt en het eerste wat ik zie is een paard in 3-takt galop....Eerlijk gezegd ben ik dan al klaar. Als iemand dat als promo foto op de voorpagina van de website zet en dus niet herkent hoe rijtechnisch fout die foto is, hoe moet zo iemand je dan leren hoe je je paard correct moet laten lopen.


Het bruine paard met de ruiter in het blauwe jasje? Mmm... help me eens op weg: wat zie jij en wat zou je moeten zien?

(galop = een drietakt..... meestal wanneer er iets niet goed gaat is het een viertakt........ maar misschien maakte je een typfout)

Ik kijk nog even... maar komt het paard niet net uit de diagonaal, sluit het de drietakt net af op linksvoor.... dus vlak VOOR het zweefmoment naar een nieuwe cyclus?

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:48

Odi schreef:
Zijn er nog meer lotgenoten die de online cursus van Karin hebben gekocht via Equitopia?



Nee, nog niet. Kun je er iets meer over vertellen? Aanrader?

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:19

Ik zou graag eens zo'n clinic/ bootcamp/ ponykamp (:-P) doen.... hihihi!

Maar er is in de regio Utrecht niet echt dat ik heb kunnen vinden. Heb nu mijn oog op Mireille den Hoed laten vallen. En eigenlijk lijkt zij toch wel min of meer hetzelfde te doen?


Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:21

Leuk bijdrage Agossie.... leuk om te lezen, het heeft je echt gegrepen... dat is duidelijk.

Ik heb gangenpaarden, IJslanders, in een groepje werken is dan vaak meer een uitdaging... het is toch allemaal wat 'anders'. De Basic Balance dagen leken me wel leuk/ goed om mee te doen, maar ik kan deze helaas niet terugvinden...

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:48

Ik geef dit topic weer even een schopje. Waar zou je terecht kunnen als je eens een intensive zou willen doen? Dus echt een weekend of een week ofzo?

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:47


Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:44

orion456 schreef:
Mireille den Hoed doet dat ook regelmatig. dat Je een heel weekend bij haar kan verblijven met paard. Ze geeft alleen net iets anders les dan Karin. Maar vergelijkbaar.


Ja? Komt dat toch aardig overeen?

Ik heb namelijk mail ontvangen, en basic balance dagen zijn er pas in februari weer en dan vooralsnog niet in NL.
Dus even kijken of ze die alsnog organiseren of dat ik dan inderdaad eens zo'n weekend doe bij Mireille... lijkt me namelijk wel erg leuk :-)

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:57

Bralindy schreef:
Bootcamp is 10 en 11 januari in Barsingerhoorn, ik doe er aan mee als praktijk voor het eerst, dus ben benieuwd!


Wel leuk, maar lijkt me voor mijn paarden net even een brug te ver..... die BB-dagen zijn een mooie instapmogelijkheid, ik wacht daar dan maar even op....

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:09

Agossie schreef:
Ik ga eens kijken of ik kan overleggen en dan zullen we zien of er iets te organiseren is. :)
Ik zal jullie op de hoogte houden!


Thanks Agossie!!! *\o/* _/-\o_

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:46

Ja, dat over Mireille klopt wel denk ik....
Subtiel verschil, maar zeker een verschil.
Bovendien rijd ik het liefst zonder bit, weet ook niet hoe beide instructeurs daarover denken.

Ik heb een fijne juf. Denk dat zij meer wen beetje tussen Karin en Liesbeth Jorna in zit...

Maar zou een meerdaags iets erg leuk vinden. Maar nadeel van Karin is dat ze momenteel veel werk heeft, en dat er waarschijnlijk niet vlot (en regelmatig) iets voorbij zal komen....




orion456 schreef:
De theorie en oefeningen e.d. zijn hetzelfde wel. Verschil vind ik nog wel dat je bij Mireille je paard vertelt wat ie moet doen om in goede balans te komen. Bij Karin (heb ik nooit zelf gelest, maar bij instructrices van haar leergang) leer je meer hoe je je paard zelf zijn balans kan laten zoeken. Dus jij zet je paard niet in balans, maar geeft hem aan waar hij die kan zoeken. dit zorgt voor trotsere paarden, als ze het eenmaal zelf gevonden hebben en zorgt ook dat ze in de wei en met buitenrijden beter ook zelf elke keer die balans gaan opzoeken. Dus je paard krijgt niet alleen training als je rijdt, maar daarbuiten ook. Ik ben daar meer van, om je paard het zelf te gaan laten voelen en vinden. Worden ze heel gaaf van !

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:32

Odetje92 schreef:
Ik heb deze week de BB dagen bijgewoond, ik vond het fantastisch en veel, mijn hoofd zit vol aan informatie die ik nu nog niet kan laten landen, er moeten dus nog wat kwartjes gaan vallen en heb daarom maar meteen het boek ook besteld

Vond het heel mooi om onze diverse groep zo enthousiast te zien en wat we gebeurde met de paarden/pony's


Waar zien jullie dit aangekondigd?

De site heeft een kopje trainingsweekenden.... die pagina werkt niet, dan is er een kopje evenementen.... en dan komt er een soort onoverzichtelijke kalendertoestand tevoorschijn.......
Misschien kijk ik met mijn neus, maar ik kan niks vinden.....

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:04

Odetje92 schreef:
Via hun Facebook account



Mmmm, dan kijk ik daar even.... wel jammer dat de site niet goed bijgehouden wordt in dat geval....

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:10

Ninx schreef:
Odetje92 schreef:
Via hun Facebook account



Mmmm, dan kijk ik daar even.... wel jammer dat de site niet goed bijgehouden wordt in dat geval....


edit: onder evenementen staat niets...... alleen oude evenementen.... Ik heb door flink scrollen het BB weekend van 5 maart gevonden, maar het is niet zo gek dat je deze dagen dus mist doordat het niet echt duidelijk te vinden is :-(

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:29

Communicatie is echt wel een dingetje met Karin..... je moet echt Sherlock Holmes zijn om iets van data te vinden. Dat is wel een beetje zonde.....
Die website lekker strak houden zou al schelen. Je moet nu social media uitpluizen....

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:57

Odetje92 schreef:
Wendy van NH4all gaat in november weer basic balance dagen organiseren. Voor wie dat interessant vind, je kan haar mailen info@nh4all.nl


Mooi, ik heb gelijk gemaild! BAM!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 23 bezoekers