Paard en mobieltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zoeterbraake
Berichten: 20
Geregistreerd: 16-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:05

Gimme_Joy schreef:
Ik reed laatst een paardje en er kwam een meisje de bak in met haar paard en haar telefoon tussen haar hoofd en haar cap geklemd. Ik heb nog een half uur gereden en zij heeft niets anders gedaan dan bellen. Dat arme paard kreeg af en toe een oplawaai als hij niet deed wat ze wilde. Het was te triest. Er was totaal geen contact.

9 van de tien keer heb ik mijn telefoon in mijn kast liggen en als ik hem bij me heb gebruik ik hem alleen heel kort en zeker niet tijdens het rijden oid.

Ik ben nu mijn eigen paardje zadelmak aan het maken en dan hebben we een telefoon in de buurt voor nodige penny momentjes. Al werd ik daar gister op afgemaakt in een ander topic. :+

[ [url=m/MM2vgn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super lieve foto!! En dan snap ik echt niet dat ze gaat paardrijden. Ik heb mijn telefoon wel altijd in mijn zak voor als ik er bijv afval en ik breek iets ofzo (nog nooit gebeurt trouwens) maar ik denk tijdens het rijden ook helemaal niet aan mijn telefoon


xLoveLightx
Berichten: 20
Geregistreerd: 28-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:02

Ik zelf doe het niet, maar ik vind het niet erg wanneer het gebeurt. Ik neem aan dat ze weten wat ze wel en niet kunnen doen bij het paard wat ze berijden.
Het gaat allemaal om hun verantwoordelijkheid, wanneer het fout gaat, mogen ze niet klagen over het paard.

Butterfly05
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-18

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:06

Ik heb mijn telefoon meestal op een paal van de omheining liggen. Mocht er iets gebeuren dan heeft schreeuwen weinig zin met mijn verlamde stemband XD ze horen me binnen dan echt niet. Echter heb ik hem nog nooit echt nodig gehad.
Ik heb een keer muziek geluisterd onder het rijden en dat heb ik geweten. Ben er behoorlijk naast gegaan omdat mijn paardje schrok.

Butterfly mijn toppertje
Sharon B+9 in 4 wedstrijden
Www.stalblueforest.wordpress.com

xLoveLightx
Berichten: 20
Geregistreerd: 28-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:03

Butterfly05 schreef:
Ik heb mijn telefoon meestal op een paal van de omheining liggen. Mocht er iets gebeuren dan heeft schreeuwen weinig zin met mijn verlamde stemband XD ze horen me binnen dan echt niet. Echter heb ik hem nog nooit echt nodig gehad.
Ik heb een keer muziek geluisterd onder het rijden en dat heb ik geweten. Ben er behoorlijk naast gegaan omdat mijn paardje schrok.


Waardoor was hij geschrokken? Reed je met oortjes in?

Butterfly05
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:08

xLoveLightx schreef:
Butterfly05 schreef:
Ik heb mijn telefoon meestal op een paal van de omheining liggen. Mocht er iets gebeuren dan heeft schreeuwen weinig zin met mijn verlamde stemband XD ze horen me binnen dan echt niet. Echter heb ik hem nog nooit echt nodig gehad.
Ik heb een keer muziek geluisterd onder het rijden en dat heb ik geweten. Ben er behoorlijk naast gegaan omdat mijn paardje schrok.


Waardoor was hij geschrokken? Reed je met oortjes in?
ik reed indedaad met oortjes in waardoor ik niet goed oplette. Op de grote volte was ik bezig met stelling en dan binnenhand loslaten(beetje lastig uitleggen) maar omdat de nijlgansen uit de boom vlogen. Sprong ze van de volte af naar de andere hand. Ik had dit al kunnen zien aankomen aangezien ze eerst kabaal maken voor ze uit de boom vliegen maar doordat ik mijn oortjes inhad en ondertussen aan het playbacken was heb ik hier geen erg in gehad

Butterfly mijn toppertje
Sharon B+9 in 4 wedstrijden
Www.stalblueforest.wordpress.com

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:48

Butterfly05 schreef:
Ik heb mijn telefoon meestal op een paal van de omheining liggen. Mocht er iets gebeuren dan heeft schreeuwen weinig zin met mijn verlamde stemband XD ze horen me binnen dan echt niet. Echter heb ik hem nog nooit echt nodig gehad.
Ik heb een keer muziek geluisterd onder het rijden en dat heb ik geweten. Ben er behoorlijk naast gegaan omdat mijn paardje schrok.

Als je echt lelijk komt te vallen dan heb je nog niets aan je mobieltje want je komt er niet meer bij op dat moment.

Butterfly05
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:08

ElviraKelan schreef:
Butterfly05 schreef:
Ik heb mijn telefoon meestal op een paal van de omheining liggen. Mocht er iets gebeuren dan heeft schreeuwen weinig zin met mijn verlamde stemband XD ze horen me binnen dan echt niet. Echter heb ik hem nog nooit echt nodig gehad.
Ik heb een keer muziek geluisterd onder het rijden en dat heb ik geweten. Ben er behoorlijk naast gegaan omdat mijn paardje schrok.

Als je echt lelijk komt te vallen dan heb je nog niets aan je mobieltje want je komt er niet meer bij op dat moment.
dat is wel waar inderdaad.

Butterfly mijn toppertje
Sharon B+9 in 4 wedstrijden
Www.stalblueforest.wordpress.com

Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:57

Om even binnen te vallen.. Waar laat je een telefoon tijdens het rijden? Het zijn meestal best wel grote dingen die mij niet fijn lijken om tijdens het rijden in je broekzak te hebben :o

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

xLoveLightx
Berichten: 20
Geregistreerd: 28-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:30

Butterfly05 schreef:
Ik heb mijn telefoon meestal op een paal van de omheining liggen. Mocht er iets gebeuren dan heeft schreeuwen weinig zin met mijn verlamde stemband XD ze horen me binnen dan echt niet. Echter heb ik hem nog nooit echt nodig gehad.
Ik heb een keer muziek geluisterd onder het rijden en dat heb ik geweten. Ben er behoorlijk naast gegaan omdat mijn paardje schrok.


Waardoor was hij geschrokken? Reed je met oortjes in?[/quote]ik reed indedaad met oortjes in waardoor ik niet goed oplette. Op de grote volte was ik bezig met stelling en dan binnenhand loslaten(beetje lastig uitleggen) maar omdat de nijlgansen uit de boom vlogen. Sprong ze van de volte af naar de andere hand. Ik had dit al kunnen zien aankomen aangezien ze eerst kabaal maken voor ze uit de boom vliegen maar doordat ik mijn oortjes inhad en ondertussen aan het playbacken was heb ik hier geen erg in gehad[/quote]

Ahh okay, ja dan snap ik het wel. Ik dacht dat ze schrok van de muziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:32

Boterbloem90 schreef:
Om even binnen te vallen.. Waar laat je een telefoon tijdens het rijden? Het zijn meestal best wel grote dingen die mij niet fijn lijken om tijdens het rijden in je broekzak te hebben :o

Meestal in men tas of kastje

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:40

Ik heb hem altijd in mijn broekzak zitten. Heel soms maak ik me schuldig aan oortjes foto’s, en we hebben een spiegel hangen waar ik wel eens een foto van maak en that’s it. Ik vertrouw mijn paard maar voel me dan toch minder scherp

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:32

Mits mijn broekzak groot genoeg is dan heb ik hem wel bij me en anders op de bakrand, mocht er iets gebeuren dan kan ikzelf of iemand anders bijvoorbeeld mijn vriend bereiken. Ook maak ik me wel eens schuldig aan oortjesfoto's. Of ik gebruik hem om te kijken hoe laat het is. Bellen of appen te paard doe ik niet.

rhett99
Berichten: 138
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:05

Boterbloem90 schreef:
Om even binnen te vallen.. Waar laat je een telefoon tijdens het rijden? Het zijn meestal best wel grote dingen die mij niet fijn lijken om tijdens het rijden in je broekzak te hebben :o


's winters in mijn jaszak en voor in de zomer heb ik zo een hoesje die je door je riem kan halen. Werkt ideaal als er iets is wil ik wel iemand kunnen bereiken. En zo ook als er iets met een dierbare is vind ik het belangrijk om bereikbaar te zijn.

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:09

Ik heb mijn telefoon altijd bij me, in de zomer in mijn broekzak en in de winter in mijn jas zak, dit heb ik enkel wanneer ik geen les heb, als ik les heb ligt mijn telefoon keurig in mijn kluisje! Ik maak mijzelf ook wel is schuldig om op mijn telefoon te zitten maar alleen bij het uitstappen en dan is vaak een leuke oren foto te maken en dan stop ik hem ook meteen weer weg!

B+2

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:38

Op de manege zag ik het zo vaak voorbij komen. Mensen die meer interesse hadden voor hun mobiel dan in hun paard..
Het enige wat ik heb is mijn mobiel in mijn vest of jaszak als ik die aan heb. Voor het geval er iets gebeurt of om te kijken hoe laat het is (aangezien wij geen klok op stal hebben :') ). Als ik geen jas heb dan ligt hij op een krukje bij de bakrand.

XRuby_SymmyX
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:45

Daisyyxx schreef:
Op de manege zag ik het zo vaak voorbij komen. Mensen die meer interesse hadden voor hun mobiel dan in hun paard..
Het enige wat ik heb is mijn mobiel in mijn vest of jaszak als ik die aan heb. Voor het geval er iets gebeurt of om te kijken hoe laat het is (aangezien wij geen klok op stal hebben :') ). Als ik geen jas heb dan ligt hij op een krukje bij de bakrand.


Bij ons op de manege wordt er soms wel wat van gezegd en dan maakt het niet uit dat je op je eigen paard zit. Mket wel zeggen dat ik een keer een belangrijk telefoontje had toen ik op mijn pony zat dus die nam ik gewoon op.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:32

Ik had m'n mobiel wel altijd in m'n jaszak zitten, maar gebruiken tijdens het rijden? Nee, absoluut niet. Wilde graag mijn volle concentratie op het paard hebben, en niet half/half. Wat andere doen, moeten ze natuurlijk zelf weten, als ze andere mensen maar niet in gevaar brengen omdat ze niet aan het opletten zijn.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:23

tylando schreef:
Ik zie de laatste tijd veel mensen , vooral jongeren , op hun paard aan het stappen , teugels los en druk aan het appen of wat dan ook!
Ook al paar keer dat er gelongeerd word en de blik alleen maar starend naar het schermpje van je telefoon.
Paard loopt ondertussen zijn rondjes maar.
Ik vind dat zo niet bezig zijn met je paard ( hobby?) en stoor me er vreselijk aan!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening/ reacties hier op !


Moet je doen bij die van ons, longeren en op je mobieltje kijken. Binnen twee nano seconden heb je de keuze uit : Pony die omgedraaid is. Pony die stilstaat. Pony die aan het scheuren is en jou ski-les geeft. Pony die op je af komt lopen en nieuwsgierig naar je mobieltje gaat staan kijken.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:52

Boterbloem90 schreef:
Om even binnen te vallen.. Waar laat je een telefoon tijdens het rijden? Het zijn meestal best wel grote dingen die mij niet fijn lijken om tijdens het rijden in je broekzak te hebben :o

Ik heb hem in mijn heuptasje zitten.
Als er wat is kan ik hem zo pakken en ik voel hem tijdens het rijden niet

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:06

Heuptasje, zodat je er altijd bij kan. Ook leuk voor foto's tijdens je rit.

Dominique03
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:55

Ik heb mijn telefoon alleen mee op buitenrit, bij een noodgeval altijd handig zo’n ding. Als ik les heb dan gaat hij in de kluis, maar als ik voor mijzelf rijd dan neem ik hm nog wel eens mee, met uitstappen kan ik dan wel eens op dat ding bezig zijn, maar meestal zit hij veilig opgeborgen. Wat een ander doet moet hij/zij lekker zelf weten!

XRuby_SymmyX
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:00

In mijn broekzak doe ik het

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

SvS88
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:21

Ik heb mijn mobiel altijd in de auto liggen, tenzij ik alleen rijd in de bak, maar zou hem never gebruiken op mijn paard. Zie het wel genoeg gebeuren, en dan juist bij de ruiters met de meest sensibele (dure!) dressuurpaarden.. Ik word al bang als ik ernaar kijk

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*


RedKiwi
Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:47

Ik heb mijn mobiel in de kast liggen als ik in de bak rijd, mocht er wat gebeuren dan schreeuw ik wel. Voor een buitenrit gaat hij mee in mijn jaszak en in de zomer heb ik shirtjes waarin een ritszakje in verwerkt is waar hij dan in past, want broekzak is echt niet te doen.

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:18

Ik neem mijn mobiel altijd mee tijdens het rijden, maar alleen zodat ik hulp in kan schakelen indien nodig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 3 bezoekers