Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ierusju
Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:47

Ik heb jaren lang carrousel gereden en daaraan heb ik overgehouden dat je elkaar de hand geeft waar je vandaan komt.
Dus mxk/kxm rechterhand. En fxh/hxf linkerhand.
Is ook makkelijker als je met een grote groep van hand moet veranderen. Wanneer je bijvoorbeeld de rechterhand geeft bij fxh en er rijdt nog een deel van de groep op de hoefslag, kom jij 'klem' te zitten tussen de groep en het schot. Dat kan nooit gebeuren wanneer je de hand geeft waar je vandaan komt.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


ierusju
Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:33

Mkango schreef:
ierusju schreef:
Ik heb jaren lang carrousel gereden en daaraan heb ik overgehouden dat je elkaar de hand geeft waar je vandaan komt.
Dus mxk/kxm rechterhand. En fxh/hxf linkerhand.
Is ook makkelijker als je met een grote groep van hand moet veranderen. Wanneer je bijvoorbeeld de rechterhand geeft bij fxh en er rijdt nog een deel van de groep op de hoefslag, kom jij 'klem' te zitten tussen de groep en het schot. Dat kan nooit gebeuren wanneer je de hand geeft waar je vandaan komt.

Je komt niet klem te zitten, degenen die nog van hand moeten veranderen gaan gewoon op de binnenhoefslag. Bij carrousel is het wellicht anders omdat je anders niet meer gelijk rijdt/het er minder fraai uitziet, maar in groepslessen waarbij dat niet zo aan de orde is: gewoon elkaar de linkerhand kunnen geven.


Ook toen ik nog in groepslessen reed, gaven we elkaar de hand waar je vanaf komt. Omdat dat goed werkt en niet iedereen toen het concept binnenhoefslag begreep. Op die manier hoef je verder voor niemand aan de kant te gaan.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju
Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:41

Nies_ schreef:
ierusju schreef:
Ook toen ik nog in groepslessen reed, gaven we elkaar de hand waar je vanaf komt. Omdat dat goed werkt en niet iedereen toen het concept binnenhoefslag begreep. Op die manier hoef je verder voor niemand aan de kant te gaan.

Dus omdat mensen te lomp zijn om zich aan de regels te houden ga je de regels moeilijker maken dan dat ze zijn 8)7

Inderdaad, Rizette. Stront eigenwijs en nergens goed voor.


Ik heb het hier over kleine manege kindjes, die kennen vaak binmen hoefslag niet eens. Daar is het wel makkelijk om ze te leren om ze de hand te geven waar je vandaan komt. En daarbij, kan ik nergens vinden dat de linkerhand geven dé regel is voor diagonaal van hand veranderen.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers

cron