Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:13

Nies_ schreef:
Laat die instructrice haar papier maar inleveren := onbegrijpelijk


Het verkeer zou een stuk onveiliger zijn met haar regels ja :')

Ik weet ook niet beter dan 1.


Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:57

Shadow0 schreef:
Ik ken ook 'rechts houden, net als in het verkeer' als regel, maar als dat de regel niet zou zijn, pakt het meestal uit dat mensen de gewone hoefslag rijden voor ze van hand veranderd zijn, en dan de binnenhoefslag pakken nadat ze van hand veranderd zijn totdat iedereen op de andere hand is. (Dit onder andere omdat je dan nooit iemand klem rijdt.)


Maar dan is het nog altijd elkaar de linkerhand geven en kan het dus voorkomen dat de mensen nog van hand moeten veranderen juist op de binnenhoefslag gaan, anders rij je mensen juist klem.

Dit is overigens iets dat je meer ziet in groepslessen. Als ik aan het rijden ben met meerdere mensen in de bak ga ik echt niet telkens mee veranderen zeg. Wat een ergernis, kan je helemaal niet fatsoenlijk je eigen ding doen. Ooit wel gehad, jemig wat een ergernis. Elke vijf minuten vroeg dezelfde persoon: Euh zullen we even van hand veranderen? Natuurlijk was het eigenlijk: Euh zullen we ons allemaal even aanpassen aan mij? :roll:

Gelukkig zijn er dan de rijbaanregels. :) Ik leer de meeste mensen die bij ons komen rijden dan ook altijd om vooral hun eigen ding te doen en de rijbaanregels op te volgen.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:48

Boterbloem90 schreef:
Ik heb altijd geleerd dat het de van de richting ligt. Dat dan het beste is om over te steken wanneer de gene het verst van jouw overkant is waar je naartoe rijd.
Stel iemand rijd rechtsom dan is dat de rechter hand. Iemand rijdt linksom dan is het de linker hand.
Maar het handigste lijkt mij om het gezamenlijk af te spreken haha.


Gelukkig hoef je niet met ieder apart af te spreken, er zijn gewoon rijbaanregels.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:14

ElviraKelan schreef:
Juttertje88 schreef:
Bedankt voor de reacties iedereen. Dat je elkaar de linkerhand moet kunnen geven als je beiden op de hoefslag rijd (en beiden een andere kant op) dat wist ik wel al. Maar het gaat er hier om bij het figuur van hand veranderen, die staat er niet specifiek tussen. Dus als je beiden van hand veranderd, de een KXM en de ander MXK en je passeert elkaar bij X, is dat dan gewoon hetzelfde?

Ja waarom zou het dan in 1 keer anders zijn?


Dat vraag ik me nu dus ook af, anders is toch compleet onlogisch dan passeer je elkaar niet meer, dan kruis je elkaar...

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:01

Ja van been wisselen midden op de diagonaal, even het risico lopen op een taktfout door onbalans van de ruiter. Heel handig. >;)

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:08

JorineV schreef:
In een proef niet nee!


En daar buitenom moet je het vooral wel triggeren... Juist ja...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 2 bezoekers