Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-19 14:51

Heey bokkers!

Gisteren in de les een pittige discussie gehad haha. De discussie ging erover welke hand je elkaar moet geven bij het van hand veranderen. Ik zei tegen een vriendin, die voor een keer mee reed in de les, dat je elkaar altijd de linkerhand moet kunnen geven (wat ik vroeger altijd geleerd heb op de eerste manege waar ik reed). Mijn instructrice zei dat het eraan ligt vanaf welke hand je komt. En iemand anders uit mijn les dacht weer wat anders. Dus welk van onderstaande regels is goed?

1. Bij het van hand veranderen moet je elkaar altijd de linkerhand kunnen geven.
2. Bij het van hand veranderen moet je elkaar de hand kunnen geven van welke hand je AF komt.
3. Bij het van hand veranderen moet je elkaar altijd de rechterhand kunnen geven.
4. Bij het van hand veranderen moet je elkaar de hand kunnen geven waar je NAARTOE gaat.

Of maakt het niks uit en is het belangrijkste dat je op elkaar let?

Ik zou zeggen: brand los :P

F13+1


Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-19 10:57

Bedankt voor de reacties iedereen. Dat je elkaar de linkerhand moet kunnen geven als je beiden op de hoefslag rijd (en beiden een andere kant op) dat wist ik wel al. Maar het gaat er hier om bij het figuur van hand veranderen, die staat er niet specifiek tussen. Dus als je beiden van hand veranderd, de een KXM en de ander MXK en je passeert elkaar bij X, is dat dan gewoon hetzelfde?

F13+1

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Elkaar passeren bij van hand veranderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 20:45

Ik ben ook benieuwd hoe dit geleerd wordt op de instructeurs opleidingen. Maar zou het verschil maken of je dit 2 jaar geleden hebt geleerd of 40 jaar geleden? Dingen veranderen dus misschien is dat met dit ook zo?

F13+1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers