Salaris/tarieven stalmedewerker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleinester

Berichten: 708
Geregistreerd: 07-01-08

Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 22:18

Hoi!

Ik weet niet zo goed of ik dit hier goed heb staan, maar zo niet let me know!
Recente topics hierover kon ik niet echt vinden dus vandaar maar even zo!

Binnenkort maak ik als het goed is een carrièreswitch van het kantoorleven naar de paardensector. Nu weet ik uiteraard dat daar niet het grote geld ligt en ben ik daar ook absoluut niet naar op zoek, maar vind ik het wel lastig in te schatten wat op dit moment een beetje de gemiddelde salarissen zijn.
Wat kan je nou vragen als medewerker/instructeur op een stal? Uiteraard snap ik dat dit afhankelijk is van heel veel dingen, maar wat is nou een beetje een gemiddelde? Standaard minimumloon? Of daar toch wel iets boven?

Ik ben benieuwd of jullie mij er iets over kunnen vertellen! :j

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:24

Als je uitgaat van minimum loon ( en alles op papier/ wit!!!) Dan heb je het heel goed getroffen is mijn persoonlijke ervaring. ( 8 jaar in de paarden gewerkt. Bij 3 verschillende stallen) het hangt ook af van wat je doet. En groom met vrachtwagen rijbewijs die heel Europa doorgaat met de paarden ( of de wereld over), verdient meer als een thuis groom die wat toiletteerd en op en af zadelt. En als je zelf lessen geeft zal dat ook extra zijn in de meeste gevallen....

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:25


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:29

Een vriendin van mij deed het. Stalmedewerker, vroom en reed de vrachtwagen op wedstrijd door Europa. Ze verdiende net iets boven het minimumloon plus gratis stalling van haar eigen paard.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:32

Als je geluk hebt hou je rond de €900-1000 over in je hand als het legaal gebeurd.

Niet op zoek zijn naar het grote geld is 1 ding, al je rekeningen kunnen betalen een andere. Ik zou dus echt even goed je uitgaven patroon bekijken.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:34

ga maar uit van minimumloon als je gewoon op stal werkt.
en met wat geluk gewoon wit. zoals hierboven gezegd word.

mijn familie of vrienden verdienen allemaal meer met partime werk. maaar ik zou niet willen ruilen.


paar keer per jaar op vakantie kan je dan vergeten.of heel luxe veel dingen doen. dat is tenminste eenvoudiger met een ruimere salaris in de maand
Laatst bijgewerkt door Christiene op 18-06-20 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:35

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:39

Met minimumloon mag je heel blij zijn. :j

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:12

daffie1986 schreef:
Als je geluk hebt hou je rond de €900-1000 over in je hand als het legaal gebeurd.

Niet op zoek zijn naar het grote geld is 1 ding, al je rekeningen kunnen betalen een andere. Ik zou dus echt even goed je uitgaven patroon bekijken.



Dan zijn t afzetters .
Op basis van 6 daagse werkweek, ligt t nu echt rond de 1500 euro netto .
Showgroom wat meer
Ik had 1800 netto zonder HGV met HGV zou t 2000 netto zijn

Valt me op dat Nederlandse werkgevers veelal waardeloze betalers zijn .

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:13

Voor instructie hing het er altijd vanaf wel papiertje je had. Niveau 2 €10,per uur niveau 3 €15,per uur (voor manege lessen) voor privé lessen ging je €5 omhoog.
Qua stal werk mag je met minimumloon blij zijn. Hangt ook wel een beetje van je functie af. Als stal manager verdiende ik wel iets meer dan gewoon medewerker (maar ook niet super veel meer)

O en in het buitenland lag mijn salaris een stuk hoger dan hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:40


Knuffeldier

Berichten: 562
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Midden van het land

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:05

Intense baan, wordt beschreven als 7 dagen per week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:09


Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:12


Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:22


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:48


betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:56

Jessix schreef:
idinn schreef:
Een vacature die nu open staat met salarisindicatie. Met dienstwoning in dit geval:

https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=ac1e ... sharedroid

Blij dat ik jaren geleden al van baan ben veranderd. 7 dagen per week, dag en nacht beschikbaar... :')


Vraag me af waarom ze niet meteen hun advertentie in het Pools of Roemeens hebben opgesteld. Kan me moeilijk inbeelden dat er veel westerlingen 7/7 willen werken aan 10-11€ bruto per uur.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:02

Ze zullen toch gewoon de CAO MBO moeten volgen, dus ik denk dat het wel meevalt.
Wat mij meer verbaast, is dat ze deze mensen zelf opleiden en blijkbaar niemand kunnen opleiden die hieraan voldoet. Anders hoef je hem niet op indeed te zetten.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:07

De ORT is nog wel interessant voor die functie, dat kan je salaris wel verhogen. Altijd beschikbaar zijn, mag niet eens, dus ik denk dat die advertentie niet zo zwart wit is.

Maar wat ben ik blij dat ik voor het dubbele op kantoor werk en paarden als hobby kan houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:27

Ik heb er in gewerkt. Na vele beloftes nooit een contract gezien/gekregen. Gestart aan 20 uur voor €500 per maand. Paard stond daar ook op stal. Ik kreeg geen korting. Na 7 maand werkte ik 40 uur voor dezelfde €500 en ging daarvan al €375 rechtstreek terug voor stalgeld. Ben er toen maar mee gestopt. Collega deed 60 uur (wel in het wit) en heeft nooit een overuur uitbetaald gekregen.

Kleinester

Berichten: 708
Geregistreerd: 07-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 07:28

idinn schreef:
Een vacature die nu open staat met salarisindicatie. Met dienstwoning in dit geval:

https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=ac1e ... sharedroid


Ja dit had ik ook gezien ja! En ook gelijk de vraag, waarom niet iemand die bij hun zelf is opgeleid? Genoeg afgestudeerden daar die een baan zoeken lijkt me. Denk dat dat ook al wel wat zegt.

Tuurlijk is dit salaris wel via een CAO, maar ik ga ervanuit dat die CAO gebaseerd is op een 'normale' werkweek en niet op 24/7 beschikbaarheid.
Nouja voordeel dan weer wel dat je toch geen tijd hebt om dat salaris uit te geven :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:31

Voor normaal stalwerk zit je zo rond de 10 euro per uur op de meeste plekken. Niet veel , het is hard werken maar wel de hele dag tussen de paarden.
Als groom ook in de weekenden kon ik meer krijgen op een plek, en nu omdat ik ook veel medische handelingen verricht zit ik er ook boven. Nadeel is wel dat het vaak lange dagen zijn ( in mijn geval dan) en ik daarin flexibel moet zijn met langer blijven en in de winter vaak minder werk is en ik dan ook minder uren draai ( compenseert weer met de drukke maanden)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:38

Waarom switchen van kantoor naar de paarden? Ga er maar vanuit dat je behoorlijk minder gaat verdienen en dat het veel zwaarder is, langere dagen, belastender voor je lichaam. Wat je ook nog kan overwegen is minder werken op kantoor en iets meer les gaan geven of op zaterdagen ergens op een stal gaan werken.
Ik zou nooit mijn zekerheid opgeven, zeker niet als ik een huis en vaste lasten had (maar dat weet ik van jou natuurlijk niet). Maar dan nog wil je aan de toekomst denken en sparen. In de paarden is het risico groot, vaak geen pensioen, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering en weinig doorgroeimogelijkheden. Ik zou je altijd aanraden om dat erbij te blijven doen, of als hobby of als een parttime iets.
Kantoor is zeker ook niet altijd leuk, maar het biedt zekerheid, redelijk makkelijk geld verdienen zeker in de winter en goede voorwaarden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:51

Waarom niet? Ik heb het gedaan, van 10 jaar leidinggevende op kantoor naar een baan in de fokkerij. De dag vliegt voorbij. Ja ik verdien minder maar heb ook minder stress en doe de hele dag wat ik leuk vind. Soms is alleen inkomsten niet het belangrijkste. Ook is het fysiek zwaarder, maar hey, ik hoef niet naar een sportschool, beweeg de hele dag al veel.

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:56

En ik heb verschillende banen gehad. Maar wordt nergens gelukkiger van als een paarden baan .
Zou nu alleen minder uren willen , geen 6 dagen ivm kinderen . En dat is niet te doen 4 dagen of 5 halve dagen . Niet te vinden .