bekeuring of waarschuwing boa's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Goof
Berichten: 28755
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:49

Pareltjes schreef:
Ik woon zelf al geruime tijd niet meer in NL en ik vind dat NL de weg kwijt raakt met al die krankzinnige boetes! 1200,00 euro voor 3 loslopende honden? Dat slaat toch werkelijk alles.

Zo werk je in de hand dat mensen gaan vergelijken! Het slaat werkelijk nergens op en zo jaagt de overheid mensen zich tegen zich in het harnas. Dat er uberhaubt nog BOAS rondlopen die zo onredelijk zijn dat ze met dit soort bekeuringen smijten zonder enige waarschuwing.

Dit heeft toch werkelijk niets meer met redelijkheid te maken....


Een boete voor een loslopende hond is 90 euro.
Alleen als de hond wild opjaagt KAN het oplopen tot 400 per hond.
Kennelijk was daar geen sprake van, 3x90 is dus bij lange na geen 1200 euro.


Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:49

Gini schreef:
Sunnda schreef:
Nee hoor. Ik vroeg me alleen af of je zelf wel doorhad dat je precies zo'n zelfde rare manouvre maakte als de topic starter.
Die haalt ook alles uit de kast om haar eigen fout maar te verzachten en een moordenaar/verkrachter bij een bekeuring op een loslopende hond betrekken vindt ik eerder gezegd ook tamelijk idioot.
Nee het is niet leuk dat sommige regels er zijn, maar het een heeft niets met het ander te maken.


Ah zie, maar daar zit dan denk ik de verwarring. Ik gebruikte die "grote voorbeelden" niet ter vergoeilijking. Ik bedoelde niet: Dutroux loopt vrij rond, dus mijn hond mag dat ook. Dat slaat kant noch wal ja, nu begrijp ik waarom je dat zei.

Ik bedoelde eerder: in een wereld waarin dit kan, kan ook blijkbaar dat nog. Ik verbond er geen oorzaak - gevolg aan (dit moet eerst opgelost worden en dan pas dat).

Haha, heerlijk dat internet. Al die tijd langs elkaar gepraat.
Oeps. :D

KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:50

Pareltjes schreef:
OleJon schreef:
snap zowiezo niet waarom mensen honden los hebben. er zijn ook mensen bang voor honden. als je dan iemand tegen komt met een loslopende hond, dan is het afwachten hoe die reageert. of als er ergens schapen of zo lopen en ze vliegen er achteraan dan kunnen de schapen wel een miskraam krijgen. dan zeggen ze doen ze anders nooit.


Met sommige loslopende mensen is het ook maar afwachten hoe die reageren...


Vooral van die zondagswandelaars met loslopende kinderen. Die zijn vaak gevaarlijker en onvoorspelbaarder dan mijn honden. :=


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:20

Ik rij inderdaad met een sulky dus geen groom maar die haalt in het geval van mijn pony ook niks uit als die gaat rennen. Je moet gewoon niet aan het hoofdstel zitten en als hij stil staat staat hij stil zolang ik de leidsels in handen heb.

De grond van mijn bezwaar is dat volgens anderen van stal dat pad wel een ruiterpad is en op de site ruiterenmenner.nl is het een ruiterpad. Daarnaast geeft mijn staleigenaar aan dat als een gebied niet uitgerust is met de officiƫle Wegenverkeerswet borden wat betreft gebod ze je eigenlijk niet kunnen beboeten. Ik probeer het gewoon. Ik vond het gewoon heel onredelijk om zo te reageren als ik daar sta te rommelen met mijn pony. Daarbij loopt een een hele kudde IJslanders in het gebied dus zijn motivatie dat ik schade kan toebrengen aan de paden is onzin. Vervolgens sommeerde hij mij terug en moest ik van hem op het fietspad rijden. Dat is dus helemaal uit de boze.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Isabel
Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:24

Tiquira_Jill schreef:
ik snap dat wij in overtreding waren maar dan moet je iedereen bekeuren.

Je was in overtreding en kreeg een bekeuring. Prima toch? Wat heb jij er nou weer mee te maken of anderen een bekeuring krijgen? Als je geen bekeuring wil moet je je aan de regels houden. Zo simpel is het.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Kinke
Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:25

Maar je kunt niet verwachten dat hij weet dat je niet aan het hoofdstel van je pony moet zitten Napie. Wat anderen zeggen over dat pad doet volgens mij totaal niet ter zake, je hoort zelf te weten hoe het officieel zit.


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:25

Omdat dit topic niet gemaakt is door de eigenaar van dit account plaats ik hier een slotje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Petra_O en 60 bezoekers