Stalling [naam] eo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:53

Mijn pony is vorig jaar een jaar bij mijn zusje geweest. Die stond in Zevenhuizen op een kleine pensionstal (Stal van der Spek). Veel weidegang in de zomer en in de winter min 5 uur in de paddock. Er is alleen een buitenbak, maar die is altijd goed te rijden, ook als het veel regent. En het was daarnaast niet zo heel duur (250€ geloof ik?). Misschien een optie en dan naar een manege rijden met de trailer voor wedstrijden?

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:58

MRIIIS schreef:
Bedankt allemaal. Ik ben ook nog stal de Waal tegengekomen in Krimpen, iemand ervaringen?


Deze stal heeft geen weidegang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:13

miss_lizje schreef:
De Woude in Ridderkerk (op loop afstand van Reyeparc, wij doen regelmatig rondje park met paarden) zit ook in je budget. Wel nu een wachtlijst en de website ligt er uit.maar mocht je info willen kan je pb sturen.


Hoe lang staan de paarden buiten?

TS ik weet niet of je gebonden zit aan tijden maar rond de spits van Capelle richting Ridderkerk is echt niet leuk.

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 18:27

duikpaardje schreef:
MRIIIS schreef:
Bedankt allemaal. Ik ben ook nog stal de Waal tegengekomen in Krimpen, iemand ervaringen?


Deze stal heeft geen weidegang.


Klopt maar in de buurt schijnt weidegang te zijn waar klanten gebruik van maken?

@Tarico, ik zou dan na de spits gaan.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:35

Stal Alblas is inderdaad een goeie optie denk ik.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:37

Stal Langelaan in Schipluiden. In de zomer onbeperkt weidegang, in de winter paddocks. Buitenzetten moet je wel zelf doen /onderling regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:54

00000000 schreef:
Stal Alblas in Sliedrecht. Heeft ook stallen met uitloop


Op mijn vorige stonden 3 meiden die daar op stel en sprong zijn vertrokken omdat de staleigenaar zich niet aan de afspraken hield en de paarden alleen maar binnen stonden.
Ik ken de stal verder niet maar weet wel dat er toen meerdere mensen zijn vertrokken. Dit is nu 1,5 jaar geleden dus wellicht is het één en ander verbeterd.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:56

Dan heb ik niks gezegd..

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 19:00

Twinklebel schreef:
Stal Langelaan in Schipluiden. In de zomer onbeperkt weidegang, in de winter paddocks. Buitenzetten moet je wel zelf doen /onderling regelen.


Dankje! Ik werk de hele dag dus buitenzetservice is echt een must, ik ben doordeweeks liever niet afhankelijk van onderling regelen.

Echt heel fijn zoveel reacties!

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:06

Westhoeck hellevoetsluis.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:47

De randhoeve in Dordrecht komt denk ik behoorlijk in de buurt.

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:38

MRIIIS schreef:
Wat is het tarief bij Prinsenstad? Mag ook in pb.


Afgelopen jaar voor geïnformeerd, zal niet goedkoper zijn geworden :+
570€ excl huur voor je kastje, excl huur voor het weiland, en excl service. Er staan erg veel paarden in verhouding tot het aantal paddocks. Ook krijgen ze savonds laat geen hooi/kuil. Rond 16 uur laatste voerdienst en er wordt niet genoeg gegeven voor de nacht. Wel fijne banen en faciliteiten verder, maar ook veel lessen en wedstrijden, dus ook erg druk.

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 21:15

@Area 51, oei dat gaat 'm niet worden.

DiantaM schreef:
De randhoeve in Dordrecht komt denk ik behoorlijk in de buurt.


Heb je misschien iets meer info (tarief, voerbeleid, buitenzetservice)? De website doet het niet.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:46

MRIIIS schreef:
@Area 51, oei dat gaat 'm niet worden.

DiantaM schreef:
De randhoeve in Dordrecht komt denk ik behoorlijk in de buurt.


Heb je misschien iets meer info (tarief, voerbeleid, buitenzetservice)? De website doet het niet.

Heb je Facebook? Daar kun je veel informatie vinden.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:39

Area51 schreef:
MRIIIS schreef:
Wat is het tarief bij Prinsenstad? Mag ook in pb.


Afgelopen jaar voor geïnformeerd, zal niet goedkoper zijn geworden :+
570€ excl huur voor je kastje, excl huur voor het weiland, en excl service. Er staan erg veel paarden in verhouding tot het aantal paddocks. Ook krijgen ze savonds laat geen hooi/kuil. Rond 16 uur laatste voerdienst en er wordt niet genoeg gegeven voor de nacht. Wel fijne banen en faciliteiten verder, maar ook veel lessen en wedstrijden, dus ook erg druk.

Triest dat voor zoveel geld er niet eens een goed voerbeleid is...

Is Hellevoetsluis of Rockanje eventueel te doen?

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 23:52

@DiantaM, weinig info kunnen vinden op fb.

@Ineke2, nee dat is wel echt te ver weg helaas.

Iemand nog ervaringen met de Hoge Devel en de Munnikenhoeve in Zwijndrecht en Zilverstad in Schoonhoven?

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:19

Stal Dijkhoeve in Nieuwerkerk aan den IJssel

20/60 binnen en buiten baan
Weiland in de zomer paddocks in de winter
Nette ruimen boxen

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:33

Ik hoorde pas ook iemand over stal de watertoren in hardinxveld giesendam...geen idee verder over beleid maar site ziet er goed uit..en met binnen/buitenzet service net binnen budget..en afstand ook nog net binnen bereik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 06:31

Bij de Hoge Devel mogen ze amper buiten (2 paddocks voor pension- en manegepaarden) en geen weidegang. Dat moet je zelf regelen. Voorheen was het 20 minuten op de paddock.


De Watertoren heeft buitenzetservice maar ook daar staan ze geen uren buiten. Hoeveelheid ruwvoer is oké maar zou meer mogen zijn. Er staan veel hengsten dus met een merrie kan dat niet altijd even handig zijn.
De A15 stroomt overigens vanaf 15:00 al vol dus je moet hier einde van de middag niet naartoe willen. ‘S avonds geen probleem.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:27

Tarico schreef:
Op mijn vorige stonden 3 meiden die daar op stel en sprong zijn vertrokken omdat de staleigenaar zich niet aan de afspraken hield en de paarden alleen maar binnen stonden.
Ik ken de stal verder niet maar weet wel dat er toen meerdere mensen zijn vertrokken. Dit is nu 1,5 jaar geleden dus wellicht is het één en ander verbeterd.


Ik heb daar op stal gestaan (inmiddels geen paard meer) en ik vind dat verhaal moeilijk te geloven, een verhaal heeft altijd 2 kanten....
Paarden gaan daar echt netjes naar buiten.

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 23:52

Dank allemaal. Zijn er nog mensen die ervaring hebben met Stal de Waal in Krimpen (schijnt weidegang op loopafstand te zijn) en Zilverstad in Schoonhoven?

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 01:07

MRIIIS schreef:
Dank allemaal. Zijn er nog mensen die ervaring hebben met Stal de Waal in Krimpen (schijnt weidegang op loopafstand te zijn) en Zilverstad in Schoonhoven?


Stal de waal ben ik regelmatig te vinden voor wedstrijden maar vind het niet zo bijzonder.. ik vind het heel klein haha.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:48

Zilverstad voldoet in principe aan je eisen, maar weitjes zijn klein. Paddocks zijn klein en blub. Binnenbak is op de meest populaire tijden bezet voor de lessen. En is oud en rommelig, moet je wel tegen kunnen. Ze krijgen wel goed gevoerd, bijna elke maand wel een knhs wedstrijd, zelfs met alle service erbij binnen budget. Swinters enkele uurtjes paddock, zomers hele dag op het land. Gras is wel snel op natuurlijk, maar er wordt dan wel bijgevoerd.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:59

Area51 schreef:
Afgelopen jaar voor geïnformeerd, zal niet goedkoper zijn geworden :+
570€ excl huur voor je kastje, excl huur voor het weiland, en excl service. Er staan erg veel paarden in verhouding tot het aantal paddocks. Ook krijgen ze savonds laat geen hooi/kuil. Rond 16 uur laatste voerdienst en er wordt niet genoeg gegeven voor de nacht. Wel fijne banen en faciliteiten verder, maar ook veel lessen en wedstrijden, dus ook erg druk.


:wow:

Misschien moet daar 's avonds een hooi over het hek worden gegooid ipv bij de OVP..

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 22:50

Zijn er ook mensen bekend met Berkley's Stables in Lekkerkerk?