Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 13:58

:wave:

Ik ben vooral ter oriëntatie aan het kijken naar stallingen in de omgeving. Op dit moment staan we op een fijne plek, maar omdat we hier geen binnenbak bij hebben en de vereniging vrij prijzig is zitten we behoorlijk hoog in de stallings- en verenigingskosten maandelijks. Daarom wil ik alvast kijken in verband met wachtlijsten wat er mogelijk is.

Wij zijn op zoek naar een stalling voor twee merries, allebei rond de 1.60 stokmaat.
Wat we zoeken:
- Het hele jaar door weidegang/paddocks met beschikking tot ruwvoer
- Voldoende ruwvoer (onbeperkt/mogelijkheid tot het ophangen van ruif of hooinet)
- Bij voorkeur 's nachts binnen
- Aansluiting op de Veluwe
- Goede kwaliteit rijbak
- Het liefst een binnen- en buitenbak, bij alleen een buitenbak liefst een vereniging met binnenbak op stapafstand.
- Als het even kan een rijvereniging in de buurt
- Volpension
- Prijs naar kwaliteit, Midden-Heuven prijzen gaan me iets te ver ( :P )

Ik ben vooral bekend met stallingen rondom Dieren en Arnhem, maar omdat we iets meer naar het noorden gaan verhuizen volgend jaar en omdat ik denk dat hier ook veel goede stallingen te vinden zijn dit topic.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:21

Ik weet wel een stalling voor je, maar die kan niet aan alle eisen voldoen die jij op je lijstje hebt staan. Wel een super super stal! Het is een lastig lijstje die moeilijk te vinden is in de omgeving die jij omschrijft of je moet heel veel geld neerleggen.. Ik heb nog wel wat ideeën voor je. Wil je mij pb?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 21:10

Even een schopje omhoog. Is iemand bekend met De Sprengenhoeve in Ugchelen?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 18:19

Nog even een schop.

Voor een stal met alle faciliteiten zijn wij bereid maximaal 400 euro per maand per paard te betalen.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:21

Stal bruin in Wilp..

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:39

Manege en pensionstal pothoven? Ik weet niet over de weidegang, maar ze hebben daar een binnenbak speciaal voor Pension klanten. Ze sttan daar ook snachts binnen. Je kan kijken pp hun site. https://www.manegepothoven.nl/

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 18:48

owens-mama schreef:
Stal bruin in Wilp..

Die staat inderdaad ook op mijn lijstje, ik zag alleen op Google maps geen bos in de buurt?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 18:50

Adjepatatje8 schreef:
Manege en pensionstal pothoven? Ik weet niet over de weidegang, maar ze hebben daar een binnenbak speciaal voor Pension klanten. Ze sttan daar ook snachts binnen. Je kan kijken pp hun site. https://www.manegepothoven.nl/

Daar zal ik even naar kijken, was volgens mij ook niet in de buurt van de Veluwe hé?

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:54

upendo schreef:
Adjepatatje8 schreef:
Manege en pensionstal pothoven? Ik weet niet over de weidegang, maar ze hebben daar een binnenbak speciaal voor Pension klanten. Ze sttan daar ook snachts binnen. Je kan kijken pp hun site. https://www.manegepothoven.nl/

Daar zal ik even naar kijken, was volgens mij ook niet in de buurt van de Veluwe hé?


Nee niet in de buurt van het bos en in de tijd dat ik daar kwam weinig mogelijkheden tot buitenstaan in de winter.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 18:59

tiwi1969 schreef:
Nee niet in de buurt van het bos en in de tijd dat ik daar kwam weinig mogelijkheden tot buitenstaan in de winter.

Dan valt dat voor ons af helaas. :)

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 08:34

Ik durf niet te zeggen of er op de paddocks hooi gevoerd wordt en of er met hooinetten/ruiven gewerkt wordt, maar dat zou je kunnen informeren: https://mdamsma.nl/ in Vierhouten. Dat ligt wel verder naar het noorden, maar paardenwelzijn staat bij hun hoog in het vaandel.

In Otterlo heb je Stoeterij Willemijn: https://www.stoeterijwillemien.nl/pagina2.html . Maar ook dat is misschien te ver uit de buurt.

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 08:51

De manege in Epe? Net overgenomen door jonge, vakbekwame eigenaren....

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:21

Went in Gorssel. Niet helemaal jou regio maar ik heb daar gestaan toen ik in Apeldoorn woonde. Nu paard aan huis, anders had ik daar nog gestaan. Voldoet echt aan al je wensen en uit mijn hoofd ook nog binnen die prijs. Je rijdt daar zo de hei op, heerlijk. En de andere kant op heb je een vereniging. Daar ging ik te paard heen als ik wedstrijd had. Zo dichtbij. Maar de binnen en buitenbaan bij Went zelf zijn echt top. Persoonlijk nog beter dan op de vereniging vond ik.

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:06

upendo schreef:
owens-mama schreef:
Stal bruin in Wilp..

Die staat inderdaad ook op mijn lijstje, ik zag alleen op Google maps geen bos in de buurt?


Voor zover ik weet rijd je vanaf daar zo naar Bussloo, een recreatiegebied

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:53

upendo schreef:
Even een schopje omhoog. Is iemand bekend met De Sprengenhoeve in Ugchelen?


Volgens mij hebben ze daar geen binnenbak, maar de paarden staan er overdag altijd heerlijk op de wei. Direct aan het bos.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:17

eekhoornerik schreef:
upendo schreef:
Even een schopje omhoog. Is iemand bekend met De Sprengenhoeve in Ugchelen?


Volgens mij hebben ze daar geen binnenbak, maar de paarden staan er overdag altijd heerlijk op de wei. Direct aan het bos.


Idd geen binnenbak

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:34

Jet schreef:
Ik durf niet te zeggen of er op de paddocks hooi gevoerd wordt en of er met hooinetten/ruiven gewerkt wordt, maar dat zou je kunnen informeren: https://mdamsma.nl/ in Vierhouten. Dat ligt wel verder naar het noorden, maar paardenwelzijn staat bij hun hoog in het vaandel.

Maar die staat wel te koop, dus de kans is dat je dan snel weer weg moet.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:10

Anoeska, dat wist ik niet, ik ben maar even gaan googlen. Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die dat bedrag zomaar kunnen neerleggen en dat ook voor dat pand willen. Nu zag ik ook dat het al meer dan 6 maanden te koop staat, maar het maakt het wel onzeker natuurlijk als je daar zou gaan staan.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 20:40

Helaas is Vierhouten ruim 40 minuten enkele reis met de auto. Dat wordt wat te gortig. :)

Wordt er bij de Sprengenhoeve ook bijgevoerd op de wei als het gras niet voldoende is?

Stal Went klinkt wel heel fijn! Hoeveel zijn de stallingskosten daar per maand? En is het ruwvoer richting onbeperkt?

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:57

upendo schreef:
Helaas is Vierhouten ruim 40 minuten enkele reis met de auto. Dat wordt wat te gortig. :)

Wordt er bij de Sprengenhoeve ook bijgevoerd op de wei als het gras niet voldoende is?

Stal Went klinkt wel heel fijn! Hoeveel zijn de stallingskosten daar per maand? En is het ruwvoer richting onbeperkt?

Ik stuur je even een pb

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 02:16

N.a.v. de tip over stal Went inmiddels de zoektocht ook uitgebreid richting Zutphen. Iemand daar nog aanraders?

Mandy73_unes

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:20

In Gorssel zit stal de prins, middenin het bos en pal naast een rijvereniging met twee binnenhallen. Voerbeleid/weidebeleid etc ken ik niet, dat zal je moeten navragen

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 08:24

Mandy73_unes schreef:
In Gorssel zit stal de prins, middenin het bos en pal naast een rijvereniging met twee binnenhallen. Voerbeleid/weidebeleid etc ken ik niet, dat zal je moeten navragen

Bedankt voor de tip! Daar gaan we morgen in ons rondje in die omgeving even langs!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Gezocht: Stalling omgeving Eerbeek/Apeldoorn volpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:45

Je hebt ook nog stal Wiesel (vroeger Levade). Ten noorden van Apeldoorn.
Voldoet aan je eisen maar ik zie dat ze geen pensionklanten meer aannemen ivm vol. Misschien hebben ze een wachtlijst?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 09:01

Def schreef:
Je hebt ook nog stal Wiesel (vroeger Levade). Ten noorden van Apeldoorn.
Voldoet aan je eisen maar ik zie dat ze geen pensionklanten meer aannemen ivm vol. Misschien hebben ze een wachtlijst?

Kan ik ook nog wel even naar kijken! :j

We gaan gewoon een rondje doen, het gevoel is het belangrijkste. :)