Paard in de verzekering maar welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Paard in de verzekering maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 18:37

Ik wil mijn bijna drie jarige merrie laten verzekeren maar weet niet zo goed welke.
Wie kan kan mijn op weg helpen. Ziektekosten staan op de eerste plek

Funkybean
Berichten: 24
Geregistreerd: 23-12-19

Re: Paard in de verzekering maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:40

Ik kan de verzekering van Efo aanraden. Ik heb wisselende ervaringen met Interpolis was gehoord en begrepen dat Lips wordt afgeraden. Ik zou zelf een spaarrekening starten voor onverziene kosten voor het paard in kwestie, omdat er vaak sprake is van een eigen risico, je je scheel betaald aan premie of er niet uitgekeerd wordt.

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Paard in de verzekering maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:26

Probeer je eigen ellendepotje aan te leggen, dat is meestal goedkoper en je verliest niet de regie over je eigen paard.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Paard in de verzekering maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:29

Er zijn vele topics over verzekeren van paarden. Daar staat vast al veel info in. Ik heb mijn paard bij Equipe verzekerd en dat bevalt goed.
Let goed op bij verzekeren, de basisverzekering en de ziektekostenverzekering voor je paard moeten goed op elkaar aansluiten voor het krijgen van de juiste vergoedingen. Lees de websites door, ja dat deel met de saaie kleine lettertjes is het belangrijkste!

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:45

Jetta schreef:
Er zijn vele topics over verzekeren van paarden. Daar staat vast al veel info in. Ik heb mijn paard bij Equipe verzekerd en dat bevalt goed.
Let goed op bij verzekeren, de basisverzekering en de ziektekostenverzekering voor je paard moeten goed op elkaar aansluiten voor het krijgen van de juiste vergoedingen. Lees de websites door, ja dat deel met de saaie kleine lettertjes is het belangrijkste!

Hier ook verzekerd bij Equipe. Ben er erg tevreden over!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:59

Ik heb begin dit jaar overwogen een verzekering af te sluiten, maar toch niet gedaan.
Hieronder mijn overweging met de gegevens die ik toen verzameld had (inmiddels wellicht wat gewijzigd).

De schade verzekering keert alleen uit bij overlijden door ongeval of blijvende ongeschiktheid, maar ter oordeel van de verzekeraar en slechts 80/90% van het aankoopbedrag, verminderd met de slachtprijs (500-700 euro) als je je paard wilt houden.
Bij paard van 7500 euro krijg je dus maar circa 5300 euro terug, als hij volledig en permanent wordt afgekeurd (dus geen kans op herstel).

Daarnaast moet je wel álles hebben gedaan om je paard beter te krijgen (ter oordeel van verzekeraar), dus is een zorgverzekering zeer aan te raden. Alleen zorgverzekering betaalt slechts 75% van de dierenartskosten en heeft een eigen risico van 150 euro per jaar.

Voor bovenstaande heb je de meest uitgebreide verzekeringen nodig en is de premie circa 100/110 euro per maand. Al met al vond ik te veel beoordeling bij de verzekeraar liggen, terwijl zij baat hebben bij zo min mogelijk uitbetalen.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Paard in de verzekering maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:04

Als je de verzekering überhaupt in komt. Vriendin van mij wou haar Fries verzekeren, mocht niet want hij was groter dan de gemiddelde Fries. Iemand anders wou haar spanjaard verzekeren, mocht niet want hij gooide zijn benen te veel naar de zijkanten.

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 15:23

Dank jullie voor de reactie’s ik ga equipe eens bekijken.
Een ellende potje zou ik graag doen maar met een gezin en de onverwachte kosten zou dat nog wel eens een gezinpotje kunnen worden dus is dat nu nog niet handig ;)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:10

Bambi1995 schreef:
Als je de verzekering überhaupt in komt. Vriendin van mij wou haar Fries verzekeren, mocht niet want hij was groter dan de gemiddelde Fries. Iemand anders wou haar spanjaard verzekeren, mocht niet want hij gooide zijn benen te veel naar de zijkanten.


Klinkt als een broodje aapverhaal.

Ik heb inmiddels mijn 3e paard verzekerd. De eerste bij Xcellent en mijn 2e en 3e bij Equipe. Ik heb in 2018 en 2019 mijn eerste 2 paarden in moeten laten slapen, dus ik was blij dat ik verzekerd was. Ik heb nooit gezeur gehad, alleen bij de afkeuring van mijn 2e paard ging de communicatie niet zo vlotjes. De eerste heb ik zonder toestemming in laten slapen en ook gewoon uitbetaald gekregen (90%). Bedrag wat ingehouden wordt voor het mislopen van slachtinkomsten, kun je dmv een kopie paspoort verklaring ongeschikt voor humane consumptie toch uitbetaald krijgen.

Ik verzeker nooit voor het aankoopbedrag, ik kijk welke vergoeding en welke premie ik acceptabel vind. Ik heb voldoende buffer om een eventueel hoger bedrag zelf te betalen.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:44

Jetta schreef:
Er zijn vele topics over verzekeren van paarden. Daar staat vast al veel info in. Ik heb mijn paard bij Equipe verzekerd en dat bevalt goed.
Let goed op bij verzekeren, de basisverzekering en de ziektekostenverzekering voor je paard moeten goed op elkaar aansluiten voor het krijgen van de juiste vergoedingen. Lees de websites door, ja dat deel met de saaie kleine lettertjes is het belangrijkste!

roosje78 schreef:
Hier ook verzekerd bij Equipe. Ben er erg tevreden over!


Hier ook verzekerd bij Equipe. Ben ook erg tevreden. Ik heb best wel wat gehad aan ziektekosten en toch altijd ook blij dat ik verzekerd ben en die kosten ook heb kunnen maken. Ik heb nooit discussie gehad en altijd netjes en snel uitbetaald gehad. Ook met afkeuren en terugkopen om in te laten slapen geen enkele discussie gehad. Ik ben altijd zelf wel heel open en overleg ook altijd met ze voor ik grote kosten moet maken.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:20

Vanaf vandaag toevallig mijn 3 jarige E-pony verzekerd bij Equipe. Er moest een dierenarts langs komen om haar “goed te keuren”. Ik had heel fijn contact met haar en het ging allemaal zeer vlot. Zelf was ik bang dat ogen en mok/linkerachterbeen zouden worden uitgesloten, omdat haar oog recent was ontstoken en de mok nog niet helemaal over was. Maar dat was niet het geval. Viel me dus erg mee!

Nog geen ervaring met declareren etc, maar dit gaf me al een goed gevoel :)

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:19

elledani68 schreef:
Dank jullie voor de reactie’s ik ga equipe eens bekijken.
Een ellende potje zou ik graag doen maar met een gezin en de onverwachte kosten zou dat nog wel eens een gezinpotje kunnen worden dus is dat nu nog niet handig ;)

Ik heb voor mezelf gewoon een bepaald bedrag op mn spaarrekening waar ik absoluut niet onder mag komen. Ik wil dat mijn paard ALTIJD direct zorg kan krijgen zonder dat ik na hoef te denken hoe ik het ga betalen. Mijn partner is hier ook van op de hoogte. Zelfs al gaat de ketel/auto/wasmachine kapot.
Voor jezelf een spaarrekening openen? Is denk ik aan het eind van de rit echt het goedkoopst en inderdaad je houdt de regie.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:01

MerleSimone schreef:
Voor jezelf een spaarrekening openen? Is denk ik aan het eind van de rit echt het goedkoopst en inderdaad je houdt de regie.


Dat zie je denk ik toch echt verkeerd. Vooral als je net een nieuw paard hebt weet je er nog niets van; heb je pech dan heb je een "maandagmodel" waar je wekelijks de dierenarts bij moet laten komen vanwege koliek of zo. Dan krijg je niet eens een potje bij elkaar gespaard.
Ik betaal nu ongeveer 55 euro per maand en ben voor ziektekosten voor een maximaal bedrag van 2500 verzekerd. Mijn eigen risico is 25% dus kan ik per jaar 3125,00. aan ziektekosten besteden. Helaas ben ik daarmee dit jaar nog niet klaar en kan ik gelukkig in januari weer aan mijn nieuwe budget beginnen. Dat spaar je met 55 euro per maand niet even bij elkaar.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:34

Babootje schreef:
MerleSimone schreef:
Voor jezelf een spaarrekening openen? Is denk ik aan het eind van de rit echt het goedkoopst en inderdaad je houdt de regie.


Dat zie je denk ik toch echt verkeerd. Vooral als je net een nieuw paard hebt weet je er nog niets van; heb je pech dan heb je een "maandagmodel" waar je wekelijks de dierenarts bij moet laten komen vanwege koliek of zo. Dan krijg je niet eens een potje bij elkaar gespaard.
Ik betaal nu ongeveer 55 euro per maand en ben voor ziektekosten voor een maximaal bedrag van 2500 verzekerd. Mijn eigen risico is 25% dus kan ik per jaar 3125,00. aan ziektekosten besteden. Helaas ben ik daarmee dit jaar nog niet klaar en kan ik gelukkig in januari weer aan mijn nieuwe budget beginnen. Dat spaar je met 55 euro per maand niet even bij elkaar.

Je moet niet beginnen met sparen na aankoop van het dier, maar al een basis bedrag hebben gespaard vooraf. ;) Daarna blijf je rustig doorsparen.

Al mijn paarden te samen hebben mij de afgelopen jaren nog geen 55 euro per maand aan ziektekosten gekost gelukkig.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paard in de verzekering maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:39

Ik bem verzekerd bij efo. Fijne verzekering. Snel met uitbetalen en zeer begripvol.

Mijn tip:
Lees de kleine lettertjes. De efo mag zich bijvoorbeeld het recht voorbehouden de polis op elk gewemst moment te wijzigen. Joy had kokiek en is toen (door de hoge kans op verklevingen bij jonge paarden) een jaar uitgesloten geweest van maag en darmen. Volkomen terecht, maar wel zuur.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:33

Weet iemand wat de minimale termijn is voor een verzekering?

Stel je wilt je paard x maanden op de wei zetten met andere paarden, en wilt puur het risico afkopen dat het daar mis gaat. Kun je er na die paar maanden weer zo uit?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de verzekering maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:47

Meestal zijn de kosten dan (bijna) net zo hoog als een jaar, als ze überhaupt al doen.

Damin

Berichten: 4
Geregistreerd: 25-05-18
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 00:23

EFO absoluut nóóit doen! Zodra je paard iets heeft waarvan ze denken dat ze meer dan het verzekerde bedrag moeten uitkeren zullen ze er alles aan doen om van je af te komen desnoods door het paard af te laten keuren en uit te keren. Waar andere verzekeraars netjes de behandelingen vergoeden trekt EFO de trukendoos open! Je kan beter het bedrag in eigen reserve zetten.