stal gezocht voor Shet omg.de bilt,Maartensdijk,Zeist,Soest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

stal gezocht voor Shet omg.de bilt,Maartensdijk,Zeist,Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 23:08

iets met een speld en een hooiberg. Omdat er serieuze plannen zijn dat ik in 2020 ga samenwonen. ben ik op zoek naar een stal voor mijn sociale shetlanderruin Floris.

Omdat hij niet gewend is om in een afgesloten box te staan ben ik op zoek naar een stal met in ieder geval paddock + schuilstal, vriendjes en voldoende te knagen en als het even kan een Paddock Paradise.
minimale eis is dat ik mijn sulky droog kan stallen, dat hij NIET onbeperkt op gras kan en dat er stroom en water is.

mooi meegenomen is dat er een bak is waar en gemend kan (en mag) worden, als die niet op stal is dan zou in de directe omgeving ook prima zijn.

ik wil best concessies doen, meehelpen is ook geen probleem.

ik ben bezig met mijn rijbewijs maar moet voor nu nog met de fiets, ik weet dat dit mijn zoekveld beperkt, maar als er in de directe omgeving een trein stopt, en ik het laatste stuk kan fietsen is dat ook prima.

wie weet er iets?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-12-19 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek TS

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: pensionstal voor shetlander omg de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:48

Noordhoeve Groenekan, en diverse stalletjes aan de groenekanseweg voldoen aan je wensen. Verder menschool soest (te ver fietsen denk ik) en richting de birkstraat in soest zitten heel veel stalletjes.
Dan heb je in het bos ook nog stal beukenburg en de willemshoeve. Kijk ook even op marktplaats, regelmatig wordt er ook nog een plekje voor ponys aangeboden bij de voordorpsedijk, ook goed te fietsen vanaf de Bilt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: pensionstal voor shetlander omg de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:59

Op de voordorpsedijk staan een aantal shetjes.
Misschien kan je vragen of hij daar bij mag staan.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: pensionstal voor shetlander omg de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 00:34

noordhoeve ben ik al wezen kijken, die valt af.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 01:01

MyrtheJ schreef:
Noordhoeve Groenekan, en diverse stalletjes aan de groenekanseweg voldoen aan je wensen. Verder menschool soest (te ver fietsen denk ik) en richting de birkstraat in soest zitten heel veel stalletjes.
Dan heb je in het bos ook nog stal beukenburg en de willemshoeve. Kijk ook even op marktplaats, regelmatig wordt er ook nog een plekje voor ponys aangeboden bij de voordorpsedijk, ook goed te fietsen vanaf de Bilt.


De Noordhoeve heb ik gestaan met mijn merrie. Moet je wel bereid zijn veel zelf te doen. En vier jaar terug was de bak in de winter onbegaanbaar.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 01:04

Bij stal van Brenk op de Voordorpsedijk hebben ze ook een groepsstal. Misschien is dat wat. Of de stalling op de Groenekanseweg (net voor het eerste spoor vanaf De Bilt). Zie je stallen en een bak vanaf de weg (Is volgens mij Sint Maarten).

Mocht je iets willen weten over een stal stuur maar een pb. Ik ben twee jaar terug met een zoektocht bezig geweest voor mijn merrie in exact dezelfde omgeving.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: pensionstal voor shetlander omg de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 10:48

stal van brenk is alleen groepsstalling zonder uitloop toch?

ik heb mijn eigen bericht gister geTeMt want ik zoek dus een stal in de hele omgeving; de bilt, maartensdijk, soest, Bilthoven, Soesterberg, zeist.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 10:50

Domino_2006 schreef:
MyrtheJ schreef:
Noordhoeve Groenekan, en diverse stalletjes aan de groenekanseweg voldoen aan je wensen. Verder menschool soest (te ver fietsen denk ik) en richting de birkstraat in soest zitten heel veel stalletjes.
Dan heb je in het bos ook nog stal beukenburg en de willemshoeve. Kijk ook even op marktplaats, regelmatig wordt er ook nog een plekje voor ponys aangeboden bij de voordorpsedijk, ook goed te fietsen vanaf de Bilt.


De Noordhoeve heb ik gestaan met mijn merrie. Moet je wel bereid zijn veel zelf te doen. En vier jaar terug was de bak in de winter onbegaanbaar.


mijn pony zou op het ponyhof komen te staan. met zn zevenen op een te kleine uitloop, alleen een blok beton, geen zand. ze hadden op dat moment geen hooi en wat ze kregen vond ik ook niet veel soeps

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:34

En misschien bij vriend op hoeven? Anders wellicht daar op het zelfde terrein, zit ook pension.

Van Brenk heeft een groepje paarden dag en nacht buiten lopen.

Iets verder op aan de voordorpsedijk bij het fort lopen een aantal pony's op een wei met uitloopje en die eigenaresse adverteert regelmatig op marktplaats. Ik kan denk ik wel achter contactgegevens komen als je interesse hebt.

ook heb je nog het Carretje de Bilt (kan je vinden op facebook), zit ook achter de groenekanseweg.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:44

Lillian__ schreef:
stal van brenk is alleen groepsstalling zonder uitloop toch?

ik heb mijn eigen bericht gister geTeMt want ik zoek dus een stal in de hele omgeving; de bilt, maartensdijk, soest, Bilthoven, Soesterberg, zeist.


De pensionpony’s en paarden in de wei voor stal van Brenk hebben een groepsstal met uitloop

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:45

MyrtheJ schreef:
En misschien bij vriend op hoeven? Anders wellicht daar op het zelfde terrein, zit ook pension.

Van Brenk heeft een groepje paarden dag en nacht buiten lopen.

Iets verder op aan de voordorpsedijk bij het fort lopen een aantal pony's op een wei met uitloopje en die eigenaresse adverteert regelmatig op marktplaats. Ik kan denk ik wel achter contactgegevens komen als je interesse hebt.

ook heb je nog het Carretje de Bilt (kan je vinden op facebook), zit ook achter de groenekanseweg.


Bij het Fort is van Stelling. Daar staan ze wel veel op het land

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: stal gezocht voor Shet omg.de bilt,Maartensdijk,Zeist,Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 12:49

volgens mij doet vriend op hoeven geen pension... helaas, zou voor floor ideaal zijn.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: stal gezocht voor Shet omg.de bilt,Maartensdijk,Zeist,Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 22:15

schup omhoog!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: stal gezocht voor Shet omg.de bilt,Maartensdijk,Zeist,Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 18:19

nog steeds zoekende, alle suggesties zijn welkom!

Scarlett89

Berichten: 436
Geregistreerd: 28-06-10
Woonplaats: • Zeist •

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:08

MyrtheJ schreef:
Noordhoeve Groenekan, en diverse stalletjes aan de groenekanseweg voldoen aan je wensen. Verder menschool soest (te ver fietsen denk ik) en richting de birkstraat in soest zitten heel veel stalletjes.
Dan heb je in het bos ook nog stal beukenburg en de willemshoeve. Kijk ook even op marktplaats, regelmatig wordt er ook nog een plekje voor ponys aangeboden bij de voordorpsedijk, ook goed te fietsen vanaf de Bilt.


Menschool soest en willemshoeve nemen sowieso geen shetjes aan...

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 18:33

Willemshoeve inderdaad contact mee gehad en bieden indd geen pensionstal voor shets aan.

Inmiddels contact met beuk gehad, wezen kijken, super leuke plek voor floor... Helaas geen plek momenteel.

Bij deze schop ik m nogmaals omhoog

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: stal gezocht voor Shet omg.de bilt,Maartensdijk,Zeist,Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:34

Woudenberg?
Misschien niet helemaal aan je eisen maar ik weet dat Beau Dandys stalling aanbied aan shetlanders.