Stalling omgeving Moordrecht gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBRNx
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-11-19

Stalling omgeving Moordrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 11:54

Hoi!

Voor mijn merrie van 6 ben ik langzaamaan op zoek naar een andere stal in de omgeving van Moordrecht.

De eisen die ik heb zijn:
- Goede rijbaan, liefst overdekt, maar een buitenrijbaan is ook prima. Liefst wel dat deze goed verlicht is.
- Zoveel mogelijk buiten op de wei in de zomer of paddock in de winter.
- Ruime stal, eventueel met uitloop.
- Liefst niet zelf mesten, maar als het een superaccommodatie is, dan vind ik het prima om dit er wel bij te doen.
- Droge paddocks en/of longeercirkels die evt. ook verlicht zijn
- Leuke en gezellige sfeer waar veel samen gedaan wordt en waar niet wordt geroddeld en geen gezeur is.
- Eventueel met instructie op de stal zelf aanwezig, anders graag met contacten met een goede, professionele dressuurinstructie.

Budget is max. ongeveer €300-400 afhankelijk van de accommodatie. Alvast bedankt voor de suggesties!

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:54

Voldoet misschien niet helemaal aan je eisen, maar Lia verburg op de derde tochtweg is echt een aanrader als het op paardenwelzijn aan komt. Echt een vrouw die met heel haar hart voor de dieren zorgt, ik heb er zelf 2 jaar lang met heel veel plezier gestaan. :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling omgeving Moordrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:05

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

SBRNx
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 17:39

Pinda_Dipje schreef:
Voldoet misschien niet helemaal aan je eisen, maar Lia verburg op de derde tochtweg is echt een aanrader als het op paardenwelzijn aan komt. Echt een vrouw die met heel haar hart voor de dieren zorgt, ik heb er zelf 2 jaar lang met heel veel plezier gestaan. :)


Dankjewel voor je reactie. Hoe zijn de faciliteiten daar dan? Ik sta nu ook op een stal die niet volledig aan mijn eisen voldoet, maar je moet altijd wat te wensen hebben toch :)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Stalling omgeving Moordrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 02:04

Dat zou ik je nu niet durven zeggen, ik ben daar al 3,5 jaar weg. Ze hadden toen in ieder geval een hele fijne 20 x 60 buitenrijbaan (altijd droog!), een 20 x 40 buitenrijbaan. Paarden werden iedere dag buitengezet en weer binnengehaald, het jaar rond. Een overdekte stapmolen, twee longeercirkels, er werd uitgemest behalve in het weekend en in de zomer ruim voldoende weidegang (24/7 mogelijk) in gescheiden kuddes.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 03:30

Stal dijkhoeve in nieuwerkerk. Daar sta ik al 7 jaar met enorm veel plezier. :)

20x60 binnen en buitenbak, longeercirkel, 6 paddocks, in de zomer uren landjes of groepsland.

Paarden staan altijd dik in het stro en krijgen voldoende eten. Mesten doen ze voor je!

SBRNx
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 21:54

Pinda_Dipje schreef:
Dat zou ik je nu niet durven zeggen, ik ben daar al 3,5 jaar weg. Ze hadden toen in ieder geval een hele fijne 20 x 60 buitenrijbaan (altijd droog!), een 20 x 40 buitenrijbaan. Paarden werden iedere dag buitengezet en weer binnengehaald, het jaar rond. Een overdekte stapmolen, twee longeercirkels, er werd uitgemest behalve in het weekend en in de zomer ruim voldoende weidegang (24/7 mogelijk) in gescheiden kuddes.


Dat klinkt inderdaad wel alsof dat aan mijn eisen voldoet. Bedankt voor de tip!

SBRNx
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 21:55

xsensibel schreef:
Stal dijkhoeve in nieuwerkerk. Daar sta ik al 7 jaar met enorm veel plezier. :)

20x60 binnen en buitenbak, longeercirkel, 6 paddocks, in de zomer uren landjes of groepsland.

Paarden staan altijd dik in het stro en krijgen voldoende eten. Mesten doen ze voor je!


Die stal was ik inderdaad ook al tegengekomen in mijn zoektocht en spreekt mij ook wel aan, maar had daarbij ook begrepen dat er een wachtlijst is.