Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isis857
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19

Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 15:44

Hallo!

Na jaren kriebels gevoeld te hebben om weer een eigen paard te hebben, heb ik besloten om de komende tijd op zoek te gaan naar een leuke, lieve Tinker!

Ik zoek een lief beestje, waar zowel ik als mijn kinderen (10 en 8 jaar) op kunnen rijden. Omdat ik er in de basis zelf op wil gaan rijden, zoek ik bij voorkeur een Tinker met wat hogere schofthoogte.

Helaas ben ik al weer heel wat jaren uit de paardenwereld en weet niet zo goed waar ik moet zoeken. Ik heb in ieder geval al wel een paardenkenner geregeld die mee kan kijken of een paardje er goed/gezond uitziet.

Nu is mijn vraag aan jullie, met welke stallen hebben jullie goede ervaringen mee? Of kan ik beter particulier zoeken op marktplaats?

Ik woon in Noord Nederland, maar vind het niet erg om voor de juiste klik verder te rijden. :)

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:38

Wat je ook doet, vermijd stal MC Cloud in Langedijke (Friesland) Daar heb ik persoonlijk echt slechte ervaringen mee en ik ben helaas lang niet de enige.

Een betrouwbaar adres met super mooie tinkers is stal Roseboom in drenthe. Zijn te vinden op Facebook

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:41

Dineke Roseboom wou ik ook net noemen, ken haar van vroeger, fijn adres, fijne dame en fijne paarden daar vandaan zien komen.

www.stalroseboom.nl

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:43

Ja inderdaad bij Dineke Rooseboom in Coevorden. Heb daar zelf twee tinkers vandaan, geweldige dieren.

Isis857
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19

Re: Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 16:46

Fijn, bedankt voor jullie reacties! Heeft zij ook beleerde tinkers? Ik keek op de website en zag vooral jonge ongeleerde paardjes en drachtige merries..

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:51

Tinkers hebben de naam dat ze heel gemakkelijk zijn, maar dat zijn ze zeker niet allemaal! Wat dat betreft is het inderdaad heel belangrijk dat je alleen koopt van een vertrouwd adres.En dat je vantevoren lang genoeg mag proberen. Als er ook kleine kinderen op moeten dan zou ik voor een iets oudere ervaren Tinker gaan. Ik heb er een gehad die direct uit Ierland geimporteerd was en die was onbetrouwbaar. Je weet dan ook niets van hun voorgeschiedenis.Natuurlijk is elk dier een individu en weer anders.Maar met kleine kinderen moet je wel een 200% betrouwbare hebben,ook in de omgang!!!

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:53


Isis857
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 16:54

Zeker anjali! In de basis zal ik er vooral oprijden, maar mn kinderen moet ik er wel met een veilig gevoel op kunnen zetten.
Daarom heb ik ook geen haast, maar zoek vooral een goede match.
Heb net Dineke Rooseboom op Facebook een bericht gestuurd, ben benieuwd!

Isis857
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 16:54



Isis857
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19

Re: Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 11:32

Bedankt voor jullie tips van afgelopen week! Afgelopen weekend ben ik bij Tinkerhoeve De Klencke wezen kijken naar Blossom, die via Dineke Roseboom in Nederland is gekomen.
Het was liefde op het eerste gezicht
Nu nog een korte keuring door de dierenarts en haar laten testen op pssm1. En als dat goed is, komt Blossom eind januari bij ons. Duimen dus maar!

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:21

Hoe was het bij Tinkerhoeve de Klencke? Ik ben heel benieuwd! Ben zelf langzaam aan het kijken voor de toekomst en zoek een aantal goeie stallen bij elkaar die in tinkers handelen! c:

Isis857
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:43

Kiki1995 schreef:
Hoe was het bij Tinkerhoeve de Klencke? Ik ben heel benieuwd! Ben zelf langzaam aan het kijken voor de toekomst en zoek een aantal goeie stallen bij elkaar die in tinkers handelen! c:



Tot zover ik nu kan beoordelen ben ik super tevreden! Ze gaan ontzettend liefdevol en respectvol met de dieren om en trainen de paarden op een manier die ik graag zie. Ik heb verschillende paarden al grote vooruitgang zien maken. Ze houdt je goed op de hoogte van de vooruitgang van je paard en je krijgt regelmatig filmpjes en video's (als je er tenminste voor kiest om het paard daar te laten doortrainen).

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Advies gezocht waar een Tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:41

Hier ook eentje bij Dineke weg, schat van een tinker

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:12

Isis857 schreef:
Bedankt voor jullie tips van afgelopen week! Afgelopen weekend ben ik bij Tinkerhoeve De Klencke wezen kijken naar Blossom, die via Dineke Roseboom in Nederland is gekomen.
Het was liefde op het eerste gezicht
Nu nog een korte keuring door de dierenarts en haar laten testen op pssm1. En als dat goed is, komt Blossom eind januari bij ons. Duimen dus maar!



En? Is Blossem vrij van PSSM? Gewoon nieuwsgierig :o

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:19

Zie dat je al genoemd is, maar idd Dineke Roseboom is de juiste persoon om een tinker van te kopen. Heb bij haar gewerkt jaren geleden en je kunt er zeker van zijn dat je een dier krijgt wat is zoals Dineke zegt dat het is.
https://www.facebook.com/stalroseboom/

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:20


cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:26

Anoniem schreef:




Dankjewel voor je reactie :)


Ik heb inderdaad af en toe tinker te koop.
Meestal jonge dieren maar soms ook volwassen en bereden.

Momenteel een hele lieve en brave palomino staan. Bereden en betuigd.


Mijn site is niet helemaal up to date vaak met wat we te koop hebben :o


Wij zitten onderin Drenthe vlakbij Zuidwolde.