Ervaringen sieraden van paardenhaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 13:58

Opsturen vind ik ook spannend.
Ik zat ook aan een laagje hars te denken maar lees nu toch weer wat mindere ervaringen.

Pfff wat lastig zeg.

Morgen ga ik de haren uit zijn staart knippen. Ik denk dat het beste is zo dicht mogelijk vanaf de wortel?

Woensdag wordt hij ingeslapen :-(

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]


MarliesV
Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:05

Ik heb destijds binnenin de staart geknipt, geen haren aan de buitenkant, die zijn vaak wat vervuilder en beschadigd dan die beschermd worden door de rest.

Sterkte TS!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

pien_2010
Berichten: 43133
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:20

Minimaxi waarom knip je niet de hele staart af als hij overleden is ?

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 19:18

pien_2010 schreef:
Minimaxi waarom knip je niet de hele staart af als hij overleden is ?

Omdat dat niet goed voelt. Daarbij heb ik voldoende aan een goede pluk voor een sieraad.

Moet alleen goed kijken dat ik wel echt de twee kleuren uit de staart knip.

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:52

Ik zou een dunne vlecht (wat je nodig bent/goed voelt) midden in de staart maken en deze er uit knippen.

Sterkte morgen!


MiraLooks
Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:33

Hi, hier wat (ervaren) tips:
1. voor een ring heb je niet veel haar nodig. laat je niet voor de gek houden door hele plukken op te sturen. En vraag het overgebleven haar terug !
2. stuur dus een klein beetje op en houdt achter voor jezelf
3. stuur aangetekend of als brievenbuspakje - in ieder geval met track en trace (bij mij nog nooit 1 zoek geraakt.
4. laat niet afwerken met een laagje hars. Hars verkleurt hoe dan ook door tijdsverloop en/of wordt mat
5. laat je goed informeren. En ga als het kan sieraden in het echt bekijken. Hoe leuk ook foto's vertekenen altijd (je wilt tenslotte verkopen dus plaats je je beste foto's - ik ook)

verder succes en heel veel sterkte

Coentjuh
Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 00:39

Heb het hele topic doorgelezen, maar nieuwsgierig of er inmiddels meer bokkers zijn die dit topic nu lezen en om ervaringen uit te wisselen.

Na een paar weken er over nagedacht te hebben, denk ik toch dat ik een ring wil laten maken met het haar van ons plotseling overleden lieve paard. Maar ik zie dat de ervaringen nogal verdeeld zijn.

WAAR
Bij PaardenhaarSieraad hebben ze vrijwel de mooiste ringen (en duurste!!!) maar ik durf het eigenlijk niet aan door de vele slechte recensies in combinatie met de hoge prijzen. Toch zuur als er iets aan scheelt of niet vergoed wordt en dan is er zo 250 à 300 euro weggegooid. Make Dreamz heeft ook een mooie collectie die zeker hoog op mijn lijstje staat.

RING?
Dat zou mijn keuze zijn (zilver). Heb kettingen oorbellen armbanden genoeg en ringen bijna niet. Maar ja met paarden aan huis, schoonmaakmuts / veel in 't sop en af en toe wat klussen wordt ik een beetje huiverig. Moet tie dan altijd af? Mijn vriendschapsring (ook zilver) draag ik altijd en heb niet het idee dat hij er erg onder lijdt, maar ja met paardenhaar? En klinkt heel zielig maar heb vrijwel weinig uitjes, verjaardagen, 'zon'dagen :D. Hoe doen jullie dat (met de dagelijkse klusjes)? Wat kan een ring met paardenhaar hebben?

HARS?
Hars zou verkleuren, anderzijds is het ook weer een beschermlaag, bij sommige is de laag losgelaten of gebarsten. Sommige zeggen nooit doen. Het maakt het er niet makkelijker op?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Scum
Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:15


Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:24

Als je genoeg haar hebt, zou ik geen hars doen. Een nieuw vlechtje is er zo ingemaakt en dan kan je altijd nog hars doen.

MiniMaxi
Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-19 12:29

Coentjuh schreef:
Heb het hele topic doorgelezen, maar nieuwsgierig of er inmiddels meer bokkers zijn die dit topic nu lezen en om ervaringen uit te wisselen.

Na een paar weken er over nagedacht te hebben, denk ik toch dat ik een ring wil laten maken met het haar van ons plotseling overleden lieve paard. Maar ik zie dat de ervaringen nogal verdeeld zijn.

WAAR
Bij PaardenhaarSieraad hebben ze vrijwel de mooiste ringen (en duurste!!!) maar ik durf het eigenlijk niet aan door de vele slechte recensies in combinatie met de hoge prijzen. Toch zuur als er iets aan scheelt of niet vergoed wordt en dan is er zo 250 à 300 euro weggegooid. Make Dreamz heeft ook een mooie collectie die zeker hoog op mijn lijstje staat.

RING?
Dat zou mijn keuze zijn (zilver). Heb kettingen oorbellen armbanden genoeg en ringen bijna niet. Maar ja met paarden aan huis, schoonmaakmuts / veel in 't sop en af en toe wat klussen wordt ik een beetje huiverig. Moet tie dan altijd af? Mijn vriendschapsring (ook zilver) draag ik altijd en heb niet het idee dat hij er erg onder lijdt, maar ja met paardenhaar? En klinkt heel zielig maar heb vrijwel weinig uitjes, verjaardagen, 'zon'dagen :D. Hoe doen jullie dat (met de dagelijkse klusjes)? Wat kan een ring met paardenhaar hebben?

HARS?
Hars zou verkleuren, anderzijds is het ook weer een beschermlaag, bij sommige is de laag losgelaten of gebarsten. Sommige zeggen nooit doen. Het maakt het er niet makkelijker op?


Ik heb besloten begingenoot lekker binnenkort bij paardenhaar sieraad langs te gaan om rustig te bekijken wat ik echt mooi vind en het gaat persoonlijk te overhandigen.

Mijn paard is inmiddels vorige week ingeslapen dus als het gaat fout gaat dan kan ik niet meer nieuw haar regelen. Van het overige haar wordt een armband gemaakt in combi met het haar van mijn andere paard. Ze waren echt altijd samen. Nu is ze nog alleen

Wees altijd wie je bent, want jij bent degene die jou als geen ander kent! ;)
[o]

Tessebes
Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:58

Je hebt echt maar heel weinig haar nodig voor een sierraad. Als je een flinke streng hebt afgeknipt, zou ik me geen zorgen maken.

In ieder geval veel sterkte, ik heb dit jaar en vorig jaar een paard in laten slapen. Van de laatste heb ik ook wat haar afgeknipt, maar ik weet nog niet of ik er wat mee ga doen.

Coentjuh
Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:36

Ja ik vind het ook moeilijk Scum, ook de beslissing te nemen om toch iets met het haar te gaan doen. We hebben een flinke pluk van de staart gelukkig.

Tessebes heb jij ervaring met hars?

MiniMaxi; Sterkte Y;( Ja ik denk ook dat ik persoonlijk naar het bedrijf(je) toe wil gaan zodat ik alles rustig kan bekijken en het haar zelf af kan geven en mogelijkheden kan bespreken. Ik heb ook begrepen dat ze niet al te veel haar nodig hebben. Maar heb je daarna (na het afgeven van het haar voor ring/armband etc) niet meer 'reserve' dan om te bewaren of om op te hangen? De veearts heeft voor mij de staart afgeknipt terwijl ik daar in de OK afscheid nam van ons paard. Ik heb gevraagd om zoveel mogelijk haar.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Mrs_Midnight
Berichten: 337
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:43

Ik heb twee ringen van Paard en Ring, eerste keer heel tevreden dus de tweede daar ook laten maken. Van de eerste ring sprong ineens de vlecht los, deze heb ik wel als service op mogen sturen en is gerepareerd. De haren van de tweede ring die terug kwamen zaten zo strak in een elastiek dat ik er nu verder niks meer mee kan, dat vind ik erg jammer. Ook duurde het langer door een zoekgeraakt steentje, maar hoorde ik dat pas toen ik er zelf achteraan mailde na vier weken. De dekplaat van de tweede ring vind ik op de hoeken erg scherp. (beide ringen zijn RVS) Ik draag ze derhalve weinig meer en dat vind ik eigenlijk erg zonde. Dus een beetje mixed feelings.

Blessed with chocolate everyday!!

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:43

Ik heb ook een ring en armband bij paardenhaar sieraad laten maken en ben er nog steeds erg blij mee. Moet wel zeggen dat ik ze niet vaak draag, maar ik draag sowieso nauwelijks sieraden ivm werk. Destijds ben ik ook zelf naar haar gereden om het haar van mijn paard te brengen en om de juiste maat ring te bepalen. Was erg fijn dat dat gewoon kon :-)

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:50


There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:55

Ik heb een ring en armband van makedreamz. Ik durfde de haren niet goed op te sturen en twijfelde tussen een paar modellen. Heb toen een afspraak gemaakt om de haren te brengen en kon gelijk alle modellen in het echt bekijken en even passen voor de maat.
De sieraden zijn nog steeds erg mooi ook al worden ze vaak gedragen.
Zou makedreamz dan ook zeker aanraden. Ik had gevraagd of de overige haren terug gestuurd konden worden, dit is ook keurig gedaan

edit de prijs valt ook vergeleken paardenhaarsieraden erg mee. Ik twijfelde eerst heel erg tussen paardenhaarsieraden en makedreamz, maar door de goede service geen spijt gehad van mijn keuze

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:06

Coentjuh schreef:
Heb het hele topic doorgelezen, maar nieuwsgierig of er inmiddels meer bokkers zijn die dit topic nu lezen en om ervaringen uit te wisselen.

Na een paar weken er over nagedacht te hebben, denk ik toch dat ik een ring wil laten maken met het haar van ons plotseling overleden lieve paard. Maar ik zie dat de ervaringen nogal verdeeld zijn.

WAAR
Bij PaardenhaarSieraad hebben ze vrijwel de mooiste ringen (en duurste!!!) maar ik durf het eigenlijk niet aan door de vele slechte recensies in combinatie met de hoge prijzen. Toch zuur als er iets aan scheelt of niet vergoed wordt en dan is er zo 250 à 300 euro weggegooid. Make Dreamz heeft ook een mooie collectie die zeker hoog op mijn lijstje staat.

RING?
Dat zou mijn keuze zijn (zilver). Heb kettingen oorbellen armbanden genoeg en ringen bijna niet. Maar ja met paarden aan huis, schoonmaakmuts / veel in 't sop en af en toe wat klussen wordt ik een beetje huiverig. Moet tie dan altijd af? Mijn vriendschapsring (ook zilver) draag ik altijd en heb niet het idee dat hij er erg onder lijdt, maar ja met paardenhaar? En klinkt heel zielig maar heb vrijwel weinig uitjes, verjaardagen, 'zon'dagen :D. Hoe doen jullie dat (met de dagelijkse klusjes)? Wat kan een ring met paardenhaar hebben?

HARS?
Hars zou verkleuren, anderzijds is het ook weer een beschermlaag, bij sommige is de laag losgelaten of gebarsten. Sommige zeggen nooit doen. Het maakt het er niet makkelijker op?


Waar zie jij die recensies als ik vragen mag?

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Coentjuh
Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:12


Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:17

Ik heb een hele goedkope armband laten maken van de staart van mijn paard bij Beadalot. Die heb ik al 4 jaar altijd om en die is nog steeds perfect.

Nu wil ik ook iets laten maken van de manen van mijn overleden shetlander. Nou zijn de manen heel zacht en fluffy. Ik dacht zelf ook aan een ring.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:53

Ik heb helemaal geen slechte ervaring met PaardenhaarSieraad.
Mijn verlovingsring komt daar vandaan.
Mijn vriend heeft heel fijn contact met ze gehad.
De ring zelf is prachtig precies met de mooiste haren van mijn paard.
Ik heb de rest van de haren gewoon terug gekregen met een onderhoudskit en onderhoudsinstructies.
Ik ben er zelf enorm tevreden over, zowel over de ring, als het vlecht en haarwerk als de afhandeling.

Ik heb een hanger van, ik geloof paard en ring, maar hier ben ik eigenlijk niet tevreden over.
De kwaliteit is een heel stuk minder als bij PaardenhaarSieraad.

Mbt hars heeft mijn vriend het volgende te horen gekregen:
Hars is een beschermlaag die voorkomt dat er vuil in je ring komt.
Maar, de hars tast wel de structuur van de haren aan waardoor je minder goed "ziet" dat het haar/vlechtwerk is.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:10

Hier een ring en een armband.
De ring is al twee keer gerepareerd (na de eerste keer toch maar met hars, ondanks dat dat iets minder mooi is) en nu toch weer losgegaan. Waarschijnlijk is het geen goed idee om hem onder de douche om te houden of je handen te wassen.
We weten nu niet wat we ermee moeten, hij ligt hier maar. Een ring die steeds af moet, gaat niet werken maar nu ligt ie hier ook maar.
De armband houdt zich prima maar komt van een andere maker. Maar die gaat wel af, vóór het douchen. (althans; mééstal, het wordt wel eens vergeten. ;) Maar dat lijkt tot nu toe geen probleem.)

Dus; een ring is mooi maar bedenk wel dat je hem steeds af moet doen, als je denkt dat ie nat kan worden.


pien_2010
Berichten: 43133
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:16

Asciugamano schreef:
De armband houdt zich prima maar komt van een andere maker.
Van wie komt deze dan?

Arthis
Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:19

Ik heb een armband bij aviiso vandaan. Erg mooi en super service!!

Cowgirl
Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:39

Nadat mijn paard afgelopen april is overleden ben ik ook op zoek gegaan naar iemand die iets moois kon maken.

Ik vond vooral de site's die het snelst naar voren kwamen allemaal een beetje hetzelfde aanboden.
Maar dat kan aan mij liggen hoor.

Uiteindelijk kwam ik op de site van www.marjoleinvanlubeck.nl terecht en deze heb ik onder mijn favorieten gezet.

Ik heb alleen nog niks laten maken maar ik vind dit wel mooi.
http://www.marjoleinvanlubeck.nl/winkel ... g-1-detail

Maar dan de F. Ringen etc draag ik nooit maar ze heeft wel hele mooie.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Coentjuh
Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:39

Paard en Ring heb ik inderdaad ook bekeken maar ik wil graag echt zilver in plaats van RVS.

@ Lightmare; zit er bij jou ook een laagje ter bescherming overheen en wat zijn jouw bevindingen?

@ MDH; fijn dat je wel een goede ervaring met hen hebt! Wat zijn jouw bevindingen met het dragen van de ring (douchen, handen wassen, paarden doen, klussen?) en heb je met of zonder hars.

@ Asciugamano; waar kwam jouw ring vandaan?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers