Manege omgeving Dordrecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:48

Ga eens een buitenrit maken bij Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda, zitten letterlijk aan de rand van het Mastbos en qua paardenwelzijn zijn ze super. Verder qua manege in jouw gebied raad ik ook Stal Alblas aan.


JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-19 20:51

00000000 schreef:
Ga eens een buitenrit maken bij Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda, zitten letterlijk aan de rand van het Mastbos en qua paardenwelzijn zijn ze super. Verder qua manege in jouw gebied raad ik ook Stal Alblas aan.

Ik ben niet opzoek naar een plek om buitenritten te maken, daar ben ik al bekend mee. Vooral met het fjordenpaard, omdat mijn vorige instructrice daar de ritten begeleid.

Weet iemand met hoeveel personen er bij stal Alblas gereden worden in de les?

liberty
Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:40

JosefienE schreef:
Wat voor maneges zijn er over de moerdijkbrug, heb je misschien wat namen? Wil het wel in overweging nemen, maar ben bang dat we dan geregeld files hebben. Of valt dit mee?

www.sintels.nl in Breda, wij zitten nog geen 5 minuten van de A16

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:59

JosefienE schreef:
00000000 schreef:
Ga eens een buitenrit maken bij Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda, zitten letterlijk aan de rand van het Mastbos en qua paardenwelzijn zijn ze super. Verder qua manege in jouw gebied raad ik ook Stal Alblas aan.

Ik ben niet opzoek naar een plek om buitenritten te maken, daar ben ik al bekend mee. Vooral met het fjordenpaard, omdat mijn vorige instructrice daar de ritten begeleid.

Weet iemand met hoeveel personen er bij stal Alblas gereden worden in de les?


Mijn zusje rijd daar met ongeveer 8 mensen in de les.

Naar wat ik las over wat je schreef over paardenwelzijn blijf ik alsnog bij mijn standpunt dat je die in papendrecht beter kan overslaan. Ben er een paar geweest dat er pony's in de les niet zuiver liepen.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 21:17

We willen toch ook over de moerdijk brug gaan kijken, omdat jullie dat aanraden. Hebben jullie ervaringen bij specifieke maneges? Een website kan er natuurlijk leuk uit zien, maar ervaringen zijn nuttiger :D

Vandaag toch even langs Papendrecht geweest, omdat ik daar al een afspraak had staan. Vond het inderdaad geen update van de manege waar ik nu rijd. Mevrouw die ons te woord stond was wel aardig en er ook eerlijk over.

Stal Alblas en de hoge Devel gaan we ook nog kijken, omdat die in de buurt zijn.

Wanneer is een goed moment om bij stal Alblas te gaan kijken? Website geeft alleen aan wanneer ze open zijn, zijn dit ook de tijden dat er les is?

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:06

Citaat:
Wanneer is een goed moment om bij stal Alblas te gaan kijken? Website geeft alleen aan wanneer ze open zijn, zijn dit ook de tijden dat er les is?


Gewoon even bellen, ze zijn erg aardig.

~Turbohoof Solutions ~

JosefienE
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 22:33

Over de moerdijkbrug heb ik gevonden, binnen de 30 min rijden:

Hippisch Centrum Langeweg
Paard als NABOR (spreekt mij aan door het bitloos)
Stal Dudok
Manege Overbos (website stond geen info over de groepslessen)

Zijn hier ervaringen mee?

liberty schreef:
JosefienE schreef:
Wat voor maneges zijn er over de moerdijkbrug, heb je misschien wat namen? Wil het wel in overweging nemen, maar ben bang dat we dan geregeld files hebben. Of valt dit mee?

http://www.sintels.nl in Breda, wij zitten nog geen 5 minuten van de A16

Ik lees op de website dat je een vast lespaard krijgt, ik vind het leuker om elke week of in ieder geval geregeld een ander paard te rijden. En ik zie wel carrousel teams, maar ik denk dat dit niveau te hoog gegrepen is voor mij :')

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Manege omgeving Dordrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:47

Stal Dudok ken ik via mijn fjorden-kennissen. Daar hoor ik heel veel positieve verhalen over. Ook van stalgenootjes van mij die daar zo nu en dan gaan rijden. :D

IG: @arabierjoep


liberty
Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:03

JosefienE schreef:
liberty schreef:

http://www.sintels.nl in Breda, wij zitten nog geen 5 minuten van de A16

Ik lees op de website dat je een vast lespaard krijgt, ik vind het leuker om elke week of in ieder geval geregeld een ander paard te rijden. En ik zie wel carrousel teams, maar ik denk dat dit niveau te hoog gegrepen is voor mij :')


Iedereen kan bij ons meedoen met de carrousel. Wij hebben inderdaad dat je een vast paard krijgt, als je dit niet gewend bent is dat altijd even wennen maar ruiters zijn snel overstag als ze eenmaal een fijn paard gematcht hebben gekregen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers