Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Katootje7791
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:48

Ik ben me aan het oriënteren op een plekje voor mijn ruin en heb heel wat afgespeurd ondertussen. Ik lees hier over de 24/7 weide van de Snippervlucht. Hoe erg is het daar met de modder? Kunnen de paarden nog wel fatsoenlijk droog staan en liggen? En is onbeperkt ruwvoer ook echt onbeperkt? Heb zoveel andere ervaringen de laatste jaren nml, om gek van te worden.... En in de zomer, hebben ze dan voldoende gras of wordt er dan ook bijgevoerd? Hoe is de groep onderling van die weide, iemand daar ervaring mee? Veel vragen sorry, ben nogal zoekende en ken niemand daar om het rechtstreeks aan te vragen. Dank alvast voor de eventuele reacties!


boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:58

Katootje7791 schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een plekje voor mijn ruin en heb heel wat afgespeurd ondertussen. Ik lees hier over de 24/7 weide van de Snippervlucht. Hoe erg is het daar met de modder? Kunnen de paarden nog wel fatsoenlijk droog staan en liggen? En is onbeperkt ruwvoer ook echt onbeperkt? Heb zoveel andere ervaringen de laatste jaren nml, om gek van te worden.... En in de zomer, hebben ze dan voldoende gras of wordt er dan ook bijgevoerd? Hoe is de groep onderling van die weide, iemand daar ervaring mee? Veel vragen sorry, ben nogal zoekende en ken niemand daar om het rechtstreeks aan te vragen. Dank alvast voor de eventuele reacties!



Ik ben daar wel eens geweest.
Is een grote weide aan de bosrand.
Volgens mij werd er voldoende gevoerd en de groep was ook rustig.
Ik weet niet hoe het daar is in natte periodes. Een schuilstal was er niet en best een eind stappen door het bos naar de stal.

M1+10

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:11

Gizeppie schreef:
MarjanB schreef:
Ik heb er laatst ook gekeken. Ligging is super! Mooi hooi en grote weilanden. Echter voor mijn merrie (die soms wat onzeker is) geen optie aangezien ze los uit de stal naar de wei rennen. Stal is vrij groot met 100 paarden in pension. Sta zelf liever iets kleinschaliger.


Dit was voor mij ook de reden en overdag geen eten..

Ze staan op het gras overdag.


Ik stond er met mijn pony Bier nadat wij naar Arnhem verhuist waren (ondertussen is Biertje verkocht)
Grote stal inderdaad, stukje onpersoonlijk maar aan de andere kant merkte ik er ook niet veel van hoor, dat het zo massaal was. Geweldige uitrijmogelijkheden! Dat was echt super!

Het spoor ging ik niet over, ik ging onder de snelweg door naar de ginkelse heide meestal, en dan ben je toch algauw 2 uur onderweg. Goede paden; hoogte verschillen en variatie in ondergrond; echt wel heel leuk.

Maar ik men en mijn pony was te klein voor mij om te rijden (1.30) dus ik kon echt alleen met de wagen iets doen; en ik mocht in de bakken niet komen. Dat was voor mij wel echt een groot nadeel; ondanks dat het bos natuurlijk echt op 2 min was; maar ik betaalde wel de hoofdprijs natuurlijk en kon van alle faciliteiten eigenlijk geen gebruik maken.

Verder los naar buiten tja het was voor mijn pony ook even wennen hoor; het gaf de eerste weken wel iets stress bij hem maar daarna was hij volledig ingeburgerd en weer zichzelf.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:26

@Eilitan

In de winter werd er ook niks bijgevoerd overdag. Ik heb een paard van bijna 1,70 m, dat is simpelweg voor hem niet haalbaar als hij overdag niks aan ruwvoer zou krijgen.. Daarnaast vond ik het gras in september niet bepaald hoog staan om de hele dag van te kunnen knabbelen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:34

Kan iemand iets vertellen over stal quadenoord? Via google kom ik alleen op de site van de landwinkel >;)

En zijn er nog meer stalletjes in de buurt van Schaarsbergen? Stal Van Loenen gaat helaas stoppen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:10

Katootje7791 schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een plekje voor mijn ruin en heb heel wat afgespeurd ondertussen. Ik lees hier over de 24/7 weide van de Snippervlucht. Hoe erg is het daar met de modder? Kunnen de paarden nog wel fatsoenlijk droog staan en liggen? En is onbeperkt ruwvoer ook echt onbeperkt? Heb zoveel andere ervaringen de laatste jaren nml, om gek van te worden.... En in de zomer, hebben ze dan voldoende gras of wordt er dan ook bijgevoerd? Hoe is de groep onderling van die weide, iemand daar ervaring mee? Veel vragen sorry, ben nogal zoekende en ken niemand daar om het rechtstreeks aan te vragen. Dank alvast voor de eventuele reacties!

Op de modder zal ik morgen even terugkomen, dan kom ik er weer langs (ik stond er een paar maanden in het voorjaar, toen was het heel netjes en goed te doen qua modder)
Onbeperkt is ook echt (iets te) onbeperkt
In de zomer hebben ze voldoende gras én worden ze bijgevoerd (krachtvoer/vitaminebrok moet je wel zelf bijvoeren, liksteen wordt in de groep onderling geregeld).
Groep is rustig maar er zit 1 hele dominante haflinger bij. Is de jouwe ook dominant, moet je daar wel mee uitkijken.

boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 07:54

Nikass schreef:
Kan iemand iets vertellen over stal quadenoord? Via google kom ik alleen op de site van de landwinkel >;)

En zijn er nog meer stalletjes in de buurt van Schaarsbergen? Stal Van Loenen gaat helaas stoppen.


Ik ben er wel eens geweest. Prachtig stuk natuurlijk weiland.
Redelijke buitenbak, mooie binnenbak, die ook gebruikt wordt voor de manegelessen en beperkt beschikbaar is.

Er was toen wel wat onrust over het voeren van de paarden. Dat de staleigenaar zich niet aan de gemaakte afspraken hield qua bijvoeren (waar extra voor betaald werd), maar het fijne weet ik er niet van. Het kan een incident geweest zijn.

Andere stallen:
Manege Biobos is altijd vol, maar je kan op de wachtlijst. Wel een mooi adres met goede faciliteiten.
Totaaltuin is ook altijd vol, maar ze werken ook met wachtlijsten.

M1+10

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:14

Manege biobos heeft geen pension meer.

Bedankt voor de info over quadenoord :)

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:35

Nikass schreef:
Manege biobos heeft geen pension meer.

Bedankt voor de info over quadenoord :)

Iemand id eik kan staat daar in pension... dus ja, dat hebben ze wel

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:54

EmptyWords schreef:
Nikass schreef:
Manege biobos heeft geen pension meer.

Bedankt voor de info over quadenoord :)

Iemand id eik kan staat daar in pension... dus ja, dat hebben ze wel


Volgens mij max stallen voor pension

M1+10

boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:21

EmptyWords schreef:
Nikass schreef:
Manege biobos heeft geen pension meer.

Bedankt voor de info over quadenoord :)

Iemand id eik kan staat daar in pension... dus ja, dat hebben ze wel


Volgens mij max 4 stallen voor pension

M1+10

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:44

De mensen die er al jaren staan sturen ze niet weg. Maar ze nemen geen nieuwe klanten aan.

boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:03

Nikass schreef:
De mensen die er al jaren staan sturen ze niet weg. Maar ze nemen geen nieuwe klanten aan.


Oh dat wist ik niet. Ik ben vorig jaar Juli wezen kijken, toen kon ik me nog op een wachtlijst laten plaatsen.

M1+10

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:07

Blijkbaar recent veranderd dan; ik was er een maand/anderhalve maand geleden.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:16

Nikass schreef:
Manege biobos heeft geen pension meer.

Bedankt voor de info over quadenoord :)


Biobos heeft wel pension, maar een wachtlijst. Ik heb daar toen voor mijn paard ook geïnformeerd.. Ze zijn wel heel goed voor de paarden..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:16

Nikass schreef:
Blijkbaar recent veranderd dan; ik was er een maand/anderhalve maand geleden.


Ik ben er idd ook een paar maand geleden geweest.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Naskapower
Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:24

Bij mijn pony op stal is er nog een plekje vrij. Kudde van maximaal 6 pony's die 24/7 buiten staan. Het is er niet luxe maar ik sta er al een aantal jaar erg prettig. Locatie is Arnhem Noord, in warnsborn.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:43

Naskapower schreef:
Bij mijn pony op stal is er nog een plekje vrij. Kudde van maximaal 6 pony's die 24/7 buiten staan. Het is er niet luxe maar ik sta er al een aantal jaar erg prettig. Locatie is Arnhem Noord, in warnsborn.


Ik denk dat ik wel weet waar dat is!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:22

Iemand bekend met stallen in Bennekom?

Levita
Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:16

Ik kom even binnen vallen, gisteren te horen gekregen dat Stal Midden Heuven op 1 juli de deuren gaat sluiten. Ik heb nog 5 maanden om een andere stal te vinden. Iemand tips? Overal waar ik heen bel zijn wachtlijsten.... Liefst weidegang en een binnenbak. Ik heb bij Midden Heuven 500 euro per maand betaald, dus ik ben betreft stalgeld wel wat gewend....

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:43

Is het een optie om je paard tijdelijk in een 24/7-wei te zetten, Levita, totdat er een stal vrij is? Zeker aangezien je in de zomer verhuist? Ik weet dat bij ons op stal veel mensen dit gedaan hebben.

boemel
Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:46

Levita schreef:
Ik kom even binnen vallen, gisteren te horen gekregen dat Stal Midden Heuven op 1 juli de deuren gaat sluiten. Ik heb nog 5 maanden om een andere stal te vinden. Iemand tips? Overal waar ik heen bel zijn wachtlijsten.... Liefst weidegang en een binnenbak. Ik heb bij Midden Heuven 500 euro per maand betaald, dus ik ben betreft stalgeld wel wat gewend....


Wat vervelend!
Hoe lang ben je bereid te reizen en waar woon/werk je?

Ik woon in Velp, paard staat na een lange zoektocht nabij Doetinchem.
Reistijd is niet leuk, maar wel te doen. Helemaal omdat ik me geen zorgen maak over de verzorging.

Ik ga niet iedere dag.

M1+10

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:27

He jeetje wat jammer te horen dat Midden Heuven gaat sluiten. Heb er een jaartje ofzo rond gelopen omdat mijn pony (Quintos) daarheen verhuisde. Hopelijk vind je snel wat fijns!

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:47

Levita schreef:
Ik kom even binnen vallen, gisteren te horen gekregen dat Stal Midden Heuven op 1 juli de deuren gaat sluiten. Ik heb nog 5 maanden om een andere stal te vinden. Iemand tips? Overal waar ik heen bel zijn wachtlijsten.... Liefst weidegang en een binnenbak. Ik heb bij Midden Heuven 500 euro per maand betaald, dus ik ben betreft stalgeld wel wat gewend....


Wat jammer zeg! Ik ben zelf naar een andere regio gegaan, omdat ik geen geschikte stalling vond voor mijn paard in Arnhem en omgeving. Wat zijn je eisen? Ook qua huisvesting? Mijn paard kan bijvoorbeeld niet in kudde verband (wel in een koppel met een ruin). Ik vind het in Arnhem ramp om iets te vinden, maar richting Laagsoeren/Dieren ook.. Je zou ook nog kunnen kijken richting Driel daar zijn ook wel een aantal stallingen die op Midden-Heuven lijken, maar hier is geen bos..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Nessie
Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:11

Jammer zeg, prachtige stal is Midden Heuven. Inderdaad wat zijn je wensen en hoe ver wil je rijden? Mag ook via PB.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers