Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:12

Nee hoor... zit ergens anders.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:18

Hoe heet de stal daar op de hoek naast Loenen, schuin tegenover De Spreng dan? Ik dacht dat dat Te Bokkel was.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:19

Binsbergen?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:22

Dat zit toch allemaal in Laag-Soeren, niet in Loenen?

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:23

Muze schreef:
Binsbergen?

Oooh ja :)*

swartbeessie schreef:
Dat zit toch allemaal in Laag-Soeren, niet in Loenen?

Ja ik bedoel stal Loenen. Niet plaats Loenen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Shalimar
Berichten: 1505
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:33

Te Bokkel staat als pensionstalling niet zo denderend bekend vanwege slordige weidetijden; soms laat, soms niet, soms even. Voeren en ruwvoer idem, en dan nog inderdaad het beperkte bakgebruik door lessen.

boemel
Berichten: 8265
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:18

Shalimar schreef:
Te Bokkel staat als pensionstalling niet zo denderend bekend vanwege slordige weidetijden; soms laat, soms niet, soms even. Voeren en ruwvoer idem, en dan nog inderdaad het beperkte bakgebruik door lessen.


Ik ben er vorig jaar Augustus geweest, toen zeiden ze dat de paarden 1 dagdeel buiten kwamen.
Langer was niet mogelijk, want dan kwamen andere paarden niet aan de beurt voor hun weidegang.

M1+10


Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:25

Sneu zeg.
Net zoals plekken die al van tevoren zeggen “bij echt heeeel slecht weer gaan ze niet naar buiten”.
Of waar smorgens geen ruwvoer gegeven wordt “ want ze gaan t gras op”.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

noontje84
Berichten: 84
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:06

Britt1 schreef:
Vraag ik me ook af. Stond altijd vol met goede recensies.


Ik sta er zelf... Eind april is inderdaad de staleigenaresse weggegaan ivm een nieuwe baan in Brabant. Omdat we niet weg wilden, hebben we het beheer zelf overgenomen. Reden dat we plek hebben is dat twee stalgenoten hun paard aan huis zijn gaan houden.

En dat de advertentie nog steeds open staat is dat mensen toch afhaken op een dag per week voeren en mesten (was altijd volpension). De plek open staat voor merries ivm de kuddesamenstelling en rust in de kudde en we toch veel reacties voor ruinen kregen. Inmiddels hebben we besloten dat een onderdanige ruin ook welkom is, omdat we verwachten dat dit geen problemen gaat opleveren.
Daarnaast zijn er mensen die slechts een tijdelijke plek zoeken en ivm de rust in de kudde zijn we daar ook niet naar op zoek. Etc.

~Like an eagle cuts throught the air, no time for fear, faith in his wings takes him there~

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:48

Hee, het is even geleden voor mij dat ik hier heb gereageerd na mijn paniek-vraag.
Ik heb de reacties, tips en adviezen van iedereen per pb even goed laten bezinken en ik heb besloten om er inderdaad geen vervolgstappen mee te gaan ondernemen. Voor mijzelf was het een eye-opener dat wat er gebeurd is inderdaad niet normaal is en ik de goede keuze heb gemaakt te vertrekken. Daar houdt dat verhaal voor mij dan ook op.

Wij hebben enkele jaren met plezier op Stoeterij Willemien gestaan, maar met de laatste daarvan is de kwaliteit er hard achteruit gegaan en heeft dat de sfeer erg teniet gedaan. Voor ons stopt het daar. We staan nu verder weg en voelen ons daar helemaal thuis. Ik heb besloten daar mijn focus op te gaan richten en daarvan te genieten. Mensen mogen altijd een pb doen als ze twijfelen, maar ik ga het laten rusten.

Via deze weg wil ik iedereen die heeft meegedacht en wilde praten enorm bedanken. <3
Dat heeft mij enorm goed gedaan en geholpen het meer een plek te geven. Dat waardeer ik.

Zo, dus dat.. en nu verder met leuke reviews! :D

boemel
Berichten: 8265
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:48

Canon schreef:
Hee, het is even geleden voor mij dat ik hier heb gereageerd na mijn paniek-vraag.
Ik heb de reacties, tips en adviezen van iedereen per pb even goed laten bezinken en ik heb besloten om er inderdaad geen vervolgstappen mee te gaan ondernemen. Voor mijzelf was het een eye-opener dat wat er gebeurd is inderdaad niet normaal is en ik de goede keuze heb gemaakt te vertrekken. Daar houdt dat verhaal voor mij dan ook op.

Wij hebben enkele jaren met plezier op Stoeterij Willemien gestaan, maar met de laatste daarvan is de kwaliteit er hard achteruit gegaan en heeft dat de sfeer erg teniet gedaan. Voor ons stopt het daar. We staan nu verder weg en voelen ons daar helemaal thuis. Ik heb besloten daar mijn focus op te gaan richten en daarvan te genieten. Mensen mogen altijd een pb doen als ze twijfelen, maar ik ga het laten rusten.

Via deze weg wil ik iedereen die heeft meegedacht en wilde praten enorm bedanken. <3
Dat heeft mij enorm goed gedaan en geholpen het meer een plek te geven. Dat waardeer ik.

Zo, dus dat.. en nu verder met leuke reviews! :D



Goed bezig Canon! Genieten van wat er nu is :o

M1+10

Shalimar
Berichten: 1505
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:16

Ik bedacht me ineens dat ik vroeger op de Landsmaat in Groessen heb gestaan en dat die hier helemaal niet voorbij is gekomen. Bestaat die nog en wat zijn daar eigenlijk de ervaringen mee?

Britt1
Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:14

Shalimar schreef:
Ik bedacht me ineens dat ik vroeger op de Landsmaat in Groessen heb gestaan en dat die hier helemaal niet voorbij is gekomen. Bestaat die nog en wat zijn daar eigenlijk de ervaringen mee?

Wordt afgebroken. Komt een snelweg.

Shalimar
Berichten: 1505
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:16

Jeetje wat erg, eerst de Betuwelijn bijna door de stal en nu een snelweg. Alweer een stal richting Memory Lane...

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:55

Nou, ik zoek een soort stal, ik volg dit topic al zo lang, dus betwijfel of er nog zoiets bestaat, maar wil toch een poging wagen. Misschien komen er nog interessante tips voorbij ;)

Het moet een stal zijn die in een bosrijke omgeving ligt, en waar je in het bos kan buiten rijden. Max een kwartier stappen naar de dichtstbijzijnde ruiterpaden.

De stal moet kleinschalig zijn, waarbij persoonlijke en professionele aandacht mogelijk is en vol pension verzorging

De paarden moeten het hele jaar door overdag naar buiten, in kleine groepjes, liefst zoveel mogelijk op gras en in elk geval niet in de dikke modder, en snachts op stal, lekker in het stro en met goed en voldoende ruwvoer.

Mogelijkheid tot het stallen van een trailer en het plaatsen van een kast en/of krijgen van voldoende kastruimte.

Ruimte om je paard te wassen/af te spuiten en om tussen twee touwen vast te zetten om lekker te poetsen.

De regio hou ik maar even groot en het tarief zien we ook later wel weer. Eerst maar eens kijken wat er bestaat :)

Bedankt alvast!!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:11

Stal Loenen in laag soeren

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:46

Als je je paard met maagzweren wilt hebben omdat ze smorgens geen hooi krijgen is dat een mooie optie ja

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:53

die details weet ik niet, en ik ga ervan uit dat je toch eerst gaat kijken en dan afweegt wat belangrijk is voor je paard.

die van mij zou nml s'ochtends ook geen hooi hoeven, omdat ie s'avonds meer dan genoeg krijgt.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:35

Nikass schreef:
Nou, ik zoek een soort stal, ik volg dit topic al zo lang, dus betwijfel of er nog zoiets bestaat, maar wil toch een poging wagen. Misschien komen er nog interessante tips voorbij ;)

Het moet een stal zijn die in een bosrijke omgeving ligt, en waar je in het bos kan buiten rijden. Max een kwartier stappen naar de dichtstbijzijnde ruiterpaden.

De stal moet kleinschalig zijn, waarbij persoonlijke en professionele aandacht mogelijk is en vol pension verzorging

De paarden moeten het hele jaar door overdag naar buiten, in kleine groepjes, liefst zoveel mogelijk op gras en in elk geval niet in de dikke modder, en snachts op stal, lekker in het stro en met goed en voldoende ruwvoer.

Mogelijkheid tot het stallen van een trailer en het plaatsen van een kast en/of krijgen van voldoende kastruimte.

Ruimte om je paard te wassen/af te spuiten en om tussen twee touwen vast te zetten om lekker te poetsen.

De regio hou ik maar even groot en het tarief zien we ook later wel weer. Eerst maar eens kijken wat er bestaat :)

Bedankt alvast!!

Heb je al eens bij Klein Vosdal in Heelsum gekeken? Denk dat Snippervlucht te groot is voor jou?

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:31

Klein Vosdal vond ik helemaal niets! Vieze modderpaddocks en kleine donkere stalletjes. Dat is nou juist helemaal niet wat ik zoek.
Misschien moet ik een apart topic openen, stal mag ook meer op de west Veluwe op zandgrond zitten.

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:43

EmptyWords schreef:
die details weet ik niet, en ik ga ervan uit dat je toch eerst gaat kijken en dan afweegt wat belangrijk is voor je paard.

die van mij zou nml s'ochtends ook geen hooi hoeven, omdat ie s'avonds meer dan genoeg krijgt.

Loenen geeft één keer per dag hooi/kuil.

Onze fries was er vaak rond 8u in de avond al doorheen.

Shalimar
Berichten: 1505
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:38

Wish you luck....

boemel
Berichten: 8265
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:17

Nikass schreef:
Nou, ik zoek een soort stal, ik volg dit topic al zo lang, dus betwijfel of er nog zoiets bestaat, maar wil toch een poging wagen. Misschien komen er nog interessante tips voorbij ;)

Het moet een stal zijn die in een bosrijke omgeving ligt, en waar je in het bos kan buiten rijden. Max een kwartier stappen naar de dichtstbijzijnde ruiterpaden.

De stal moet kleinschalig zijn, waarbij persoonlijke en professionele aandacht mogelijk is en vol pension verzorging

De paarden moeten het hele jaar door overdag naar buiten, in kleine groepjes, liefst zoveel mogelijk op gras en in elk geval niet in de dikke modder, en snachts op stal, lekker in het stro en met goed en voldoende ruwvoer.

Mogelijkheid tot het stallen van een trailer en het plaatsen van een kast en/of krijgen van voldoende kastruimte.

Ruimte om je paard te wassen/af te spuiten en om tussen twee touwen vast te zetten om lekker te poetsen.

De regio hou ik maar even groot en het tarief zien we ook later wel weer. Eerst maar eens kijken wat er bestaat :)

Bedankt alvast!!



Dat wordt een mooie uitdaging. Wellicht rondom Vorden?

We hebben de stallen uitdaging opgegeven.
Paarden staan nu heel fijn, maar pension eigenaar wordt 70 en begint zachtjes aan te geven t wat rustiger aan te willen doen.

We hebben een huis met grond gekocht. Wel een klusobject, dus ik verwacht dat de paarden nog 1 tot 1.5 jaar fijn in pension staan en tegen de tijd dat we woonhuis, stallen, wei en rijbak op orde hebben, mogen onze Friese dames aan huis komen staan. Een erg fijn idee, waar ik een maand geleden alleen nog maar over durfde te dromen. :o

M1+10

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:22

Gaaf zeg Boemel, gefeliciteerd!

boemel
Berichten: 8265
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:27

swartbeessie schreef:
Gaaf zeg Boemel, gefeliciteerd!


Dankjewel

M1+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers