Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 17:33

Het is nog niet zover, want mijn paard is nog jong en loopt lekker buiten, maar ben toch benieuwd naar jullie suggesties voor stalling in Arnhem en omgeving.
Inmiddels alweer een paar jaar geleden dat ik mijn vorige paard in pension had op diverse plekken in Arnhem (Bio en Maesberg) maar ik zoek wat anders en ondanks de prachtige omgeving waar we wonen merk ik dat er niet ontzettend veel (voor ons) passend aanbod is.

Het mag in maar zeker ook rond Arnhem zijn! Een plek waar de uitrijmogelijkheden optimaal zijn (ik hoop weer fijn recreatief te gaan rijden), de paarden véél buiten staan en het evt mesten en voeren gedaan wordt.

Lees graag jullie tips en/ervaringen.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:15

Misschien handig om aan te geven welke eisen je hebt en welke stallen je al kent?

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:32

De wolfskuil.
Stal Loenen ( in Laag soeren)
Stal Groenenwoud.
Stal midden heuven
Stal munnikenhof

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 17:41

BarbaLala schreef:
Misschien handig om aan te geven welke eisen je hebt en welke stallen je al kent?

Van de stallen die BarbaLala noemt (dank je!) ken ik Munnikenhof en Groenewoud niet.

Midden Heuven weet ik niet of de paarden genoeg buiten komen?
Bij de Wolfskuil moet je ook een hoop zelf doen dacht ik en heb wisselende berichten gehoord over het voerbeleid.
Wat ik eerder al noemde is voor mij het belangrijkste dat ik goede uitrijmogelijkheden heb en dat de paarden veel of voornamelijk buiten staan.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:49

De hitactief van de wolfskuil hoef je niks te doen

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:04

Iets de andere kant op heb je ook nog van alles zitten, Snippervlucht in Doorwerth en de Henriettehoeve in Renkum bijvoorbeeld. En Staadegaard/Mariahoeve zit ook in Renkum, als dat je ding is. Alle 3 grenzen aan de veluwe trail. Qua locatie zijn Henriettehoeve en Staadegaard fantastisch, je zit zo op de hei. Vanuit Doorwerth is het een stuk verder rijden naar de heide, maar er zijn wel fijne opties voor kortere ritten. Je hebt ook nog Quadenoord, ik weet niet of die nog pension doen/aannemen. Ik denk dat Bennekom je te ver wordt, maar daar zit ook e.e.a.

In Arnhem zit nog Totaaltuin/Westeneng, daar moet je geloof ik wel alles/veel zelf doen.

Weet natuurlijk niet waar in Arnhem je zit en welke kant je op kan/wil gaan. Je hebt in Elst ook nog HD Balance bijvoorbeeld, maar ik geloof niet dat je daar fijn buiten kunt rijden.

Midden Heuven komen de paarden wel buiten, enkele jaren geleden was er 1 paarden en 1 pony groep die de hele dag buiten stonden en er was 1 weiland waar 's ochtends ruinen en 's middags de merries in gingen. En beneden 3 weilanden met paarden die apart moesten, was in principe ook alleen een dagdeel. Weet niet of dit nog zo is overigens.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:24

Voor een beetje uitrijmogelijkheden zul je boven de rivier moeten blijven. Daar onder zijn er amper mooie plekken. Groenewoud heeft nauwelijks weidegang, HD balance idd geen goede uitrijmogelijkheden.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:29

Munnikenhof moet je in principe ook wel veel zelf doen.
Door de week kun je het uitbesteden aan de zorg van de zorgboerderij, maar in het weekend moet je het zelf (of onderling met stalgenoten) regelen.

Ze komen wel zoveel buiten als je zelf wil, van 24/7 tot 2 uur per dag, alles komt voor.
Maar ook dat regel je grotendeels zelf, of onderling met stalgenoten.

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 12:23

Fortitude schreef:
Iets de andere kant op heb je ook nog van alles zitten, Snippervlucht in Doorwerth en de Henriettehoeve in Renkum bijvoorbeeld. En Staadegaard/Mariahoeve zit ook in Renkum, als dat je ding is. Alle 3 grenzen aan de veluwe trail. Qua locatie zijn Henriettehoeve en Staadegaard fantastisch, je zit zo op de hei. Vanuit Doorwerth is het een stuk verder rijden naar de heide, maar er zijn wel fijne opties voor kortere ritten. Je hebt ook nog Quadenoord, ik weet niet of die nog pension doen/aannemen. Ik denk dat Bennekom je te ver wordt, maar daar zit ook e.e.a.

In Arnhem zit nog Totaaltuin/Westeneng, daar moet je geloof ik wel alles/veel zelf doen.

Weet natuurlijk niet waar in Arnhem je zit en welke kant je op kan/wil gaan. Je hebt in Elst ook nog HD Balance bijvoorbeeld, maar ik geloof niet dat je daar fijn buiten kunt rijden.

Midden Heuven komen de paarden wel buiten, enkele jaren geleden was er 1 paarden en 1 pony groep die de hele dag buiten stonden en er was 1 weiland waar 's ochtends ruinen en 's middags de merries in gingen. En beneden 3 weilanden met paarden die apart moesten, was in principe ook alleen een dagdeel. Weet niet of dit nog zo is overigens.

Bedankt!
Ik ken de stallen die je noemt maar heb er nooit gestaan. De Henriettehoeve vind ik mooi, maar de wijze waarop de paarden naar binnen worden gezet (hek open en rennen maar) vind ik niet zo'n prettig idee. Iemand ervaring mee?

Wat betreft Midden Heuven: hoe lang gaan de paarden dan precies naar binnen en welke service is er nog meer? Kan me van jaren geleden herinneren (maar dan praat ik over twintig jaar terug) dat ik het heel luxe was.

Munnikenhof is voor mij geen optie als je zoveel zelf moet doen of afstemmen met anderen.

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:28

Een aantal vragen en hopelijk zijn er hier mensen met antwoorden?

De Henriettehoeve: hoe is het daar qua sfeer (vrij grootschalig) en hoe zijn de uitrijmogelijkheden precies?

Westeneng: hoe is het geregeld met binnen en buiten zetten van de paarden en is er een goede buitenbak? En niet onbelangrijk, wat zijn de tarieven?

Lees het graag!

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:17

Wij staan al jaren (met de merries) op de Henriette Hoeve in Wolfheze en vinden het een prettige stal. De Haflinger rent mee met de groep naar binnen (ze vindt het wel lachen een sprintje trekken, en het laatste stukje worden de paarden wel door mensen afgeremd), de andere 2 paarden welke we daar hebben staan worden door onszelf aan de hand binnen gehaald.

De sfeer is prima, je hebt helemaal niet het idee van een grootschalige stal.

De uitrijmogelijkheden zijn prachtig, je zit direct aan het bos en zit ook dichtbij de Ginkelse hei. Zelf vind ik het ook leuk om een pauze te houden bij de Panoramahoeve waar een paddock voor de paarden is.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:41

Britt1 schreef:
BarbaLala schreef:
Misschien handig om aan te geven welke eisen je hebt en welke stallen je al kent?

Van de stallen die BarbaLala noemt (dank je!) ken ik Munnikenhof en Groenewoud niet.

Midden Heuven weet ik niet of de paarden genoeg buiten komen?
Bij de Wolfskuil moet je ook een hoop zelf doen dacht ik en heb wisselende berichten gehoord over het voerbeleid.
Wat ik eerder al noemde is voor mij het belangrijkste dat ik goede uitrijmogelijkheden heb en dat de paarden veel of voornamelijk buiten staan.

Op de weidegroepen moet je 4-6 kruiwagens per week mest uit de wei halen. Maakt niet uit wanneer in de week, elke dag of 1x per week en alles wat daar tussen zit. In de Hit Actief sta je volpension. Dus dat valt wel mee.

De weidegroepen hebben (zo goed als) onbeperkt hooi, de Hit gaat met systeem. Daar is ook het krachtvoer in het systeem, in de weidegroep moet je dit zelf regelen. Er is een vitaminebrokje van stal dat je mag geven, ik koop mijn eigen voer.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Oriëntatie stalling Arnhem e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:30

Stal Loenen was al genoemd zag ik. :)

Qua uitrijmogelijkheden tref je het volgens mij alleen bij Midden Heuven beter, maar daar betaal je ook voor. :Y)

Hier komen ze elke dag buiten, van een uur of 8 tot 18, in de winter iets korter, in de zomer vaak langer.

Xritt
Berichten: 604
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:29

Weet iemand wat de pension prijzen zijn voor een B pony bij Munnikenhof en stal Loenen?

Wat is jullie ervaring met deze stallen?