Ervaring met schreuder horse trading

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Me_paard
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-06-19

Ervaring met schreuder horse trading

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 23:16

Hallo ik zou graag jullie ervaringen met schreuder horsetrading willen weten, omdat ik al best lang opzoek ben naar een paard en ik zie hun paarden steeds voorbij komen. Wat voor ervaringen hebben jullie met deze stal?
Gr.

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:36

Even upje want ik ben ook aan het kijken en ben ook benieuwd naar ervaringen :)

brigadierdog
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 01:13

hallo, even een late reactie. Wij hebben vorig jaar zomer een paard gekocht bij Schreuder. Met het paard was niks mis, alleen kwam ik een paar dagen later tot de ontdekking dat er geen registratiebewijs van het KWPN bij zat. Toen ik hier naar vroeg bij William zei hij dat het eigenlijk nergens voor nodig was en hij het onzin vond dat ik dit wilde hebben. Inmiddels weet ik dat dit gewoon bij het paard hoort en dat dit bij de verkoop van een paard overhandigd hoort te worden. Lang verhaal kort: ik heb een nieuw registratiebewijs aangevraagd bij het KWPN en nu blijkt dat Schreuder slechts een gedeelte van de door mij gemaakte kosten wilt vergoeden. Sterker nog: ik kreeg na heel veel mails en bellen een woedende Barbara aan de telefoon die 6x achterelkaar naar mij schreeuwde: "waar heb je het dan voor nodig? Het is echt onzin en niemand vraagt hiernaar !!!" waarna de verbinding werd verbroken.
Echt onbeschoft en wat mij betreft en zeer onprofessioneel. Wees dus gewaarschuwd en zorg dat alle benodigde documenten bij het paard zitten, mocht het zover komen dat je een paard bij hen gaat kopen.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 01:28

brigadierdog schreef:
hallo, even een late reactie. Wij hebben vorig jaar zomer een paard gekocht bij Schreuder. Met het paard was niks mis, alleen kwam ik een paar dagen later tot de ontdekking dat er geen registratiebewijs van het KWPN bij zat. Toen ik hier naar vroeg bij William zei hij dat het eigenlijk nergens voor nodig was en hij het onzin vond dat ik dit wilde hebben. Inmiddels weet ik dat dit gewoon bij het paard hoort en dat dit bij de verkoop van een paard overhandigd hoort te worden. Lang verhaal kort: ik heb een nieuw registratiebewijs aangevraagd bij het KWPN en nu blijkt dat Schreuder slechts een gedeelte van de door mij gemaakte kosten wilt vergoeden. Sterker nog: ik kreeg na heel veel mails en bellen een woedende Barbara aan de telefoon die 6x achterelkaar naar mij schreeuwde: "waar heb je het dan voor nodig? Het is echt onzin en niemand vraagt hiernaar !!!" waarna de verbinding werd verbroken.
Echt onbeschoft en wat mij betreft en zeer onprofessioneel. Wees dus gewaarschuwd en zorg dat alle benodigde documenten bij het paard zitten, mocht het zover komen dat je een paard bij hen gaat kopen.


Als het een ruin is, heb je idd onnodige kosten gemaakt, papier zegt niks, als het goed is staat alles wat betreft ouders in het paspoort.
Alleen wanneer je wil fokken heeft zo'n papier waarde, paspoort is het belangrijkste.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Ervaring met schreuder horse trading

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 01:55

Wij hebben een paard gekocht bij hen.
Super tevreden , prettige mensen in de omgang.
Neem gerust eens contact met ze op.
Vertel wat je zoekt, wie weet staat jouw maatje wel bij hun op stal

brigadierdog
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-11-19

Re: Ervaring met schreuder horse trading

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 23:53

Het is een merrie en wij weten nog niet of we in de toekomst een veulen willen en ook bij een evt. verkoop komt dit mogelijk ook weer ter sprake. En los daarvan, de manier waarop ze reageerden was gewoon niet zoals het hoort. Uiteindelijk bepalen zij niet voor mij of ik het ga gebruiken of niet.

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaring met schreuder horse trading

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:49

Maar het kan ook prima zijn dat het papier al kwijt was voor het paard daar kwam. En dan snap ik prima dat hun geen nieuw papier aanvragen.

Sorry, ik vind dit ook jouw probleem. Hun willen er niet mee fokken, dan heb je er echt niets aan. Jij wel, dan zal je het kopie moeten aanvragen. Op jouw kosten.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:59

Ik heb meerdere slechte verhalen gehoord over Schreuder Horse Trading, ook enkele goede. Dat is bij elke handelaar zo.

Volgensmij kun je daar prima een paard kopen, zorg er voor het kopen voor dat je een dier (her) keurt door je eigen DA en dat je voordat de koop definitief is weet of alle papieren erbij zitten die voor jou van belang zijn.

En vlotte babbels (wat toch wel een beetje typisch handelaar is) moet je doorheen kunnen kijken/luisteren. Als je weinig ervaring hebt neem dan iemand mee met wel veel ervaring met een sportpaard kopen, iemand die niet gevoelig is voor mooie praatjes en weet waar hij nog meer op moet letten of naar kijken.