Waar paardrijden op Texel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 08:00

Hallo allemaal!
Na vorig jaar een super strandrit gemaakt te hebben op Ameland, wil ik dit jaar op Texel een strandrit maken. We gaan hier op vakantie in september.

We hebben de auto mee dus wat rijden is geen probleem

Eisen:
- brave ponys of paarden
Persoonlijk heb ik voorkeur voor koudbloedjes
- geen onbeheerste galop ( ik ben wel een ervaren ruiter maar vol gas ( lees zonder controle) is niet de bedoeling.
- uiteraard onder begeleiding


Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:17

De Elzenhof? Allemaal Haflingers :)

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:19

Google is your best friend en ook verscheidene topics hier op Bokt. ;) Er zitten naast elkaar twee maneges: Elzenhof en de Kikkert. Je hebt ook nog huifkartochten bij Jan Plezier, maar dat is niet wat je zoekt. Ik heb jaren geleden eens een ritje gedaan op de manege die met haflingers werkt, maar het dier waar ik op reed, wist precies waar hij moest versnellen en dat deed hij dan ook ongecontroleerd hard. B-)

Fijne vakantie!

M. 21-07-2017. <3

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:21

Jan plezier, trekpaarden!!

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:23

Chiave schreef:
Google is your best friend en ook verscheidene topics hier op Bokt. ;) Er zitten naast elkaar twee maneges: Elzenhof en de Kikkert. Je hebt ook nog huifkartochten bij Jan Plezier, maar dat is niet wat je zoekt. Ik heb jaren geleden eens een ritje gedaan op de manege die met haflingers werkt, maar het dier waar ik op reed, wist precies waar hij moest versnellen en dat deed hij dan ook ongecontroleerd hard. B-)

Fijne vakantie!


Ik heb dan weer een tegenovergestelde ervaring met de Elzenhof, heerlijk relaxed.

Ook wel een keer een hele sterke rennerige haflinger gehad omdat ik mezelf wel competent genoeg vond voor een 'moeilijk' paard. Gewoon om een makkelijk paard vragen, maakt je rit een stuk relaxter :')

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:45

Ik zou je dan de Elzehof aanraden, inderdaad grotendeels Haflingers.
Ik ben zelf een wat angstige ruiter, maar ik kon prima meekomen. Galop was in prima tempo, gewoon lekker zitten en genieten, paardjes zijn heel braaf. Ik ben meer dan 10 keer met ze op pad geweest, en bij mij is er nooit iets gebeurd. :)

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

Zelda_Link
Berichten: 214
Geregistreerd: 04-06-19

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:50

Bij de Elzenhof kun je prima ritjes maken :j
De twee paarden die ik tot nu toe heb gereden daar waren wel behoorlijk 'voorgeprogrammeerd', maar dat vind ik niet zo vreemd voor manegepaarden. Ze waren wel super lief en relaxed dus heerlijk gereden. Vriendelijke mensen. +:)+

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:10

Ik ben nu op Texel en twijfel ook waar ik zal gaan rijden. Een strandrit lijkt me schitterend maar rengalop hoeft voor mij niet zo na mijn laatste ervaring in Renesse :')

Stybba
Berichten: 3015
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:14

Ik heb al een paar keer een rit gemaakt op de trekpaarden bij Jan Plezier. Een echte aanrader!
Lekker actief maar zeker niet ongecontroleerd.

Obelix95
Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:16

L_iek schreef:
Ik ben nu op Texel en twijfel ook waar ik zal gaan rijden. Een strandrit lijkt me schitterend maar rengalop hoeft voor mij niet zo na mijn laatste ervaring in Renesse :')


Dan zou ik bij de Elzenhof gaan, die doet een rustige galop vanuit draf. Bij Kikkert gaat t van stap naar rengalop

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:20

Ik heb bij de elzenhof gereden, nog nooit op het strand geweest en angstige ruiter maar voelde mij erg prettig op dat paard!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

BianCatjee
Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:27

Ik rijd al jaren elke vakantie (zomervakantie) bij de elzenhof. Fijne paarden, ze kijken welke pony/paard bij je past naar aanleiding van je lengte/gewicht en ervaringen. Hele fijne mensen die er werken

<3 Megan ♡

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:30

Ik zou ook Jan plezier zeggen! Koudbloeden, rustig en gecontroleerde galop (toen ik ging tenminste! Kon gewoon mijn paard terug rijden terwijl de anderen galoppeerden)

ZarahZoe
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:30

Als je veel ervaring hebt dan kan ik Jan Plezier zeker aanraden!! Super gaaf om met die grote trekpaarden over het strand te gaan :D

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:38

Kikkert is echt gevorderd en niet angst hebben die gaan gecontroleerd maar echt voluit.

Elzenhof is stuk rustiger wel veel grotere groep soms.

Dat met de trekpaarden lees ik ook alleen positieve reacties op.

The end

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:33

Brittxl schreef:
Als je veel ervaring hebt dan kan ik Jan Plezier zeker aanraden!! Super gaaf om met die grote trekpaarden over het strand te gaan :D


Dat lijkt mij echt super gaaf! Maar veel ervaring? Gaan ze hard of hoe wat kun je er van verwachten?

Mnon1994
Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:00

Ik heb bij Jan plezier een rit gemaakt, viel mij erg tegen... was heel veel stap.

Ik heb ook een rit gemaakt bij een soort van een particulier met Friezen, de ruige hoogte
Hele leuke paarden, leuke rit, en vergeleken met de andere manege's hebben hun het groote/langste druk strand.

Wander van de bosjeshoeve B+12 L1+21 L2+8 eindstand goodbye my friend
RIP Romy Y;( 22-05-2009 05-10-2015

ZarahZoe
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:32

drie uur lang op die grote trekpaarden zitten vergt nogal wat conditie, als je niet regelmatig rijd dan is dat best wel zwaar. Verder is het inderdaad wel veel stappen en korte stukken galop op het strand. Maar wat een gave paarden zeg! ik heb 3 uur lang genoten :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers