Gouden tip gezocht voor stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ikke537
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-03-19

Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-19 22:08

Hoihoi,

Momenteel sta ik op een stalling 1 minuut van mijn huis vandaan wat ideaal is, maar in de winter loop ik tegen het probleem aan dat mijn paard maximaal een uurtje buiten komt omdat er maar 2 paddocks zijn en je aanwezig moet blijven als je paard buiten staat. Een voordeel is wel dat er een binnenbakje aanwezig is en dat ze in de zomer overdag op het weiland mogen wat onderling geregeld is wat betreft opzetten, afhalen en mesten. We hebben in de buurt meerdere parken, maar om bij deze parken te komen moet je wel een groot stuk vlak langs de rijksweg, of over het viaduct.

Vooral vanwege de winter ben ik aan het kijken voor een andere stalling. Ik woon in Ridderkerk en heb de beschikking over een auto.
Graag zou ik een stalling vinden waarbij de paarden minimaal 3x hooi gevoerd krijgen en zowel in de winter als in de zomer buiten worden gezet en voor meerdere uren buiten staan. Geen 24/7 weidegang. Een uitloopstal zou ik ook echt ideaal vinden! Ook zou ik het fijn vinden als er uitrijmogelijkheden zijn in de omgeving omdat het de bedoeling is hoger in de Endurance te gaan starten. Dit is in Ridderkerk en omstreken best lastig te vinden. Bij het Kralingse bos heb ik gekeken, maar hier is vaak geen weidegang beschikbaar. Ook ben ik geen fan van mega-stallen of maneges. Momenteel zit ik richting Breda te kijken.

Zijn er toevallig hier mensen die in Ridderkerk en omstreken een stalling weten? Reistijd +/- 20 minuten? Of met het OV makkelijk bereikbaar vanaf centraal station Dordrecht?


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:57

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:27

Ik heb even gekeken van centrum Ridderkerk naar de stal waar mijn paar staat is het 30 min met de auto

Paarden komen elke dag buiten ook in de winter en krijgen een mega lading hooi
Goede buitenbak

Billini❤️❤️

Daihyo
Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:58

Peerdegaerdt of Stal Keizersdijk in Strijen een optie?
Uitrijmogelijkheden genoeg in de polder.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

MarChak
Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:07

Ik woon in HIA, buurgemeente dus, en mijn paard woont in Chaam, al 11 jaar, tot volle tevredenheid.
Dus voor mezelf doe ik wat concessies, zoals dat ik niet even snel naar mijn paard heen en weer kan, maar mijn paard woont daar heel erg naar haar zin.
Stalling is ook goed betaalbaar, binnenbak, buitenbak, bos op zichtafstand, vol-pension, PB maar als je meer wilt weten.

Misschien heb je iets aan dit topic:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=103&t=1815513

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

Indi_Vito
Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:39

Zou ook Zwijndrecht niet uitsluiten, develbos en veel polder e.d.

Anoniem

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:58

Is die nieuwe stal aan de Lagendijk geen optie? Die hebben uitloopstallen zag ik. Alhoewel de reviews op Google niet zo best zijn zie ik nu :+

Ik woon zelf ook in Ridderkerk en mijn pony staat in de Molenwaard. In de polder kan je fijn rijden maar dat is wel ruim een half uur met de auto.

Ikke537
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 23:13

Sorry voor mijn late reactie, maar ik kon op een of andere manier niet reageren. Bedankt voor alle suggesties! De stallen in Strijen ben ik inderdaad tegengekomen! Het lijkt mij ideaal om vlak bij het develbos te staan in Zwijndrecht. Makkelijk bereikbaar, geen file en lekker dichtbij. De stallen naast het develbos zijn de Munnikenhoeven en de hoge devel. Munnikenhoeve vind ik wel erg duur naar verhouding.. €410-, exclusief mesten en helaas niet veel buiten. Op de website van de hoge devel kan ik helaas niet goed inzichtelijk krijgen wat en waar je precies voor betaald, hier iemand die mij dat kan vertellen? Anders ga ik even informeren.
De nieuwe stal aan de Lagendijk is gestopt met de pensionstalling, inderdaad ook hele rare verhalen van gehoord.

Anoniem

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 05:25

Als je je paard naar buiten wilt hebben, moet je niet bij de Hoge Devel zijn. Paddock is 20 min. Er zijn maar 2 paddocks en daar staan de manegepaarden en -pony's ook in. Weidegang is er niet. De meeste pensionklanten regelen zelf een wei voor de zomer.

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:08

Pfoe, goed dat je verder kijkt. Ik kom zelf uit omgwving Rotterdam en woon al jaren in Breda ondertussen. Waar ik in Rotterdam blij was met een stukkie paddock en een paar uur buiten, is dat in Brabant eerder het minimum. Hier ook al op meerdere stallen gestaan die zoveel wei hebben dat jaarrond weidegang mogelijk is. Heerlijk.

Ik merk dat veel mensen uit de randstad trekken naar 'zeggezicht' in Ter Heijden. Weet niet of dat te doen voor je is? En volgens mij loont het ook wel om naar stallingen te zoeken net voorbij de moerdijkbrug. Nog vooral polder (Breda heeft weer fijne bossen waar je kan rijden) maar wel al meer grond!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

mo2
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-01-19

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:18

Stal 't Vuurbaken in Nieuw-Beijerland

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:43

Mijn vriendin heeft een 24/7 uitloop stal, paddock waar je in kan longeren en weidegang, elektriciteit en kraanwater aanwezig. Kosten vanaf 125 euro tot 185 euro, hangt van de grote van je pony/paard af. Inclusief onbeperkt hooi, paar meter verder op de dijk kan je bij een vereniging de rijbak/accommodatie huren voor 45 euro per kwartaal dacht ik. Is in oudemolen, super leuk stuk, bij 1 paard wordt er 1 mestbuurt per week van je verwacht.

Living the good life...❤

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Gouden tip gezocht voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:25

Fair2horses in Bleiswijk?

~Turbohoof Solutions ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, fierefluiter, Fleuribelle, pyrrhus, xHaithi en 81 bezoekers