Waar paardenweekend (huren)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:31

Bij het Heijderbos van center parks zat in het verleden ook een manege . Hebben wij een x met eigen paarden gedaan.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 16:40

YvonAnna schreef:
Les Chevaux is echt een aanrader. Huisjes zijn niet luxe, maar de sfeer en de paarden daar zijn echt top. Ze houden goed rekening met wat de wensen zijn en in overleg is er een hoop mogelijk. Paarden en pony’s zijn allemaal bos gewend en erg braaf. Het bos is ook erg gevarieerd en erg mooi om in te rijden.

Bedankt voor je reactie, ik ga ze eens benaderen (en de andere maneges die genoemd zijn). Luxe is ook zeker niet nodig voor ons :o

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:59

Leersumse veld huur ik regelmatig een paard! Ben er positief over!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 11:25

Ondertussen heb ik alle tips op een rijtje gezet, wat rond gemaild, prijzen opgezocht.
En dit zijn de 5 waar we nu nog tussen twijfelen (waarbij de eerste 95,- euro voor een weekend is en de laatste 165, de rest zit daar tussenin):

Ruitercentrum het fjordenpaard (zonder begeleiding, voordeel of niet?)
Flaming Star ranch
Zonnetij
PCK-Eersel
Les Chevaux

Ik zou graag willen weten hoe de omgeving is? Daar ik de omgeving het belangrijkste vind (en een goed welzijn voor de paarden natuurlijk).

Ik hoop dat jullie mij nog wat ervaringen kunnen vertellen over deze 5 opties!
Alvast bedankt.

Johnie

Berichten: 523
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:00

Ik ben meerdere keren bij zonnetij geweest en kan het je echt aanraden! Mooie omgeving, leuke paarden en vriendelijke eigenaren

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 17:50

Johnie schreef:
Ik ben meerdere keren bij zonnetij geweest en kan het je echt aanraden! Mooie omgeving, leuke paarden en vriendelijke eigenaren

Bedankt voor je reactie :)

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:08

Ik ben weleens bij het fjordenpaard geweest, was wel gewoon op buitenrit overigens, maar ik vond het helemaal niet zo chill zonder begeleiding. Tenminste, ik neem aan dat je Een bedoeld?

Voor mijn gevoel was het niet zo'n mooie grote omgeving, we hadden vrij snel het gevoel alles al gezien gehad te hebben. Maar , disclaimer, ik rij en reed altijd in nationaal park de veluwezoom. Dus het kan best dat ik gewoon niet geheel realistische verwachtingen heb.
Voor mij was het in elk geval een teleurstelling!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 18:11

LoveBodin schreef:
Ik ben weleens bij het fjordenpaard geweest, was wel gewoon op buitenrit overigens, maar ik vond het helemaal niet zo chill zonder begeleiding. Tenminste, ik neem aan dat je Een bedoeld?

Voor mijn gevoel was het niet zo'n mooie grote omgeving, we hadden vrij snel het gevoel alles al gezien gehad te hebben. Maar , disclaimer, ik rij en reed altijd in nationaal park de veluwezoom. Dus het kan best dat ik gewoon niet geheel realistische verwachtingen heb.
Voor mij was het in elk geval een teleurstelling!

Ja ik bedoel die in Een. Ik lees er ook niet hele positieve dingen over (heel hard in galop, zonder rem. Halster met bit). Maar als de omgeving dan ook nog niet de moeite is, lijkt me dit geen slimme keuze.

SsSimonee

Berichten: 2940
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:32

Halster met bit is prima te doen.
En als je om brave paarden vraagt zullen die echt gewoon te remmen zijn.
Het is daar allemaal niet luxe en spik en span. Maar de paarden hebben een prima leven daar. 24/7 buiten.
Leven altijd in de kudde.
De omgeving is niet ontzettend bijzonder maar wel te rijden. Brede paden voor een stevige draf of een galopje. Leuk bos met smalle paadjes en hier en daar een boomstammetje.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 18:36

SsSimonee schreef:
Halster met bit is prima te doen.
En als je om brave paarden vraagt zullen die echt gewoon te remmen zijn.
Het is daar allemaal niet luxe en spik en span. Maar de paarden hebben een prima leven daar. 24/7 buiten.
Leven altijd in de kudde.
De omgeving is niet ontzettend bijzonder maar wel te rijden. Brede paden voor een stevige draf of een galopje. Leuk bos met smalle paadjes en hier en daar een boomstammetje.

Ik vind een mooie omgeving wel belangrijk. We willen verspreid over het weekend ongeveer 6 uur rijden, en moet wel elke keer een andere route te nemen zijn.

SsSimonee

Berichten: 2940
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:39

Dat word daar wel lastig. Er zijn genoeg paadjes te verkennen maar je zal ook stukken op de route hetzelfde rijden..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:16

Fjordenpaard is leuk, maar ik heb t na 3 uur al wel gezien daar. Maar ik ken de routes niet heel goed. Alleen het springbos en de rengalop paden.

Verder weten de paarden heel goed waar ze hard mogen, dus daar moet je wel goed opletten. Ze stoppen ook wel vanzelf. Ze blijven niet doordenderen. Maar halverwege stoppen is een uitdaging.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 19:17

Sterre98 schreef:
Fjordenpaard is leuk, maar ik heb t na 3 uur al wel gezien daar. Maar ik ken de routes niet heel goed. Alleen het springbos en de rengalop paden.

Verder weten de paarden heel goed waar ze hard mogen, dus daar moet je wel goed opletten. Ze stoppen ook wel vanzelf. Ze blijven niet doordenderen. Maar halverwege stoppen is een uitdaging.

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik persoonlijk dan liever voor 1 vd andere opties gaat. Zullen een paar in onze groep jammer vinden, want ze zijn wel heel goedkoop

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:18

Manege Laarbrug in Ommen! *\o/*

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 19:37

Haarbal schreef:
Manege Laarbrug in Ommen! *\o/*

Ik zie hier niet zo 123 of we er kunnen overnachten?
En of het ook voor een weekend kan ipv ponykamp?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:05

JosefienE schreef:
Haarbal schreef:
Manege Laarbrug in Ommen! *\o/*

Ik zie hier niet zo 123 of we er kunnen overnachten?
En of het ook voor een weekend kan ipv ponykamp?


Kan, eigen kamer met badkamer, en ze hebben op aanvraag ook weekenden. Het staat onduidelijk op de website, dus best even mailen of bellen. Maar de omgeving is prachtig!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 20:06

Net contact gehad met zonnetij, ze zitten al aardig vol in september. En normaal gaat er alleen begeleiding mee tijdens 1,5 en 2 uurs ritten. Wij willen graag 3 of 4 uur rijden, maar omdat er teveel jonge ruiters zijn, werd dit lastig.
Vind het wel jammer, zag er heel mooi uit daar.

Gaat dus nog tussen:
Flaming Star ranch
PCK-Eersel
Les Chevaux

Mensen nog met ervaring bij flaming star ranch of pck-eersel? Van chevaus weet ik dat ze goed bekend staan.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:09

JosefienE schreef:
kiwiwitje schreef:
Nieuwvliet kan dit geloof ik. Huisjes op t terrein. Mogelijkheid om eigen paarden mee te nemen. Strak aan t strand en volgens mij is er ook wat bos in de buurt

Is dit Manege Hippo d'Or Nieuwvliet? Er staat daar proefrit bij, weet niet of dit handig is, liefst verdoen we geen tijd en gaan we gelijk de natuur in (of even laten zien wat we kunnen in de bak, ipv een hele les, waar je meestal ook voor betaald).

De proefrit bij Hippo d'Or Nieuwvliet is een half uurtje voor de buitenrit zelf. Als je dit 1 keer gedaan hebt en je mag mee, mag je daarna onbeperkt mee, ook als je een jaar later weer komt. De buitenrit is dan gelijk aansluitend na de proefrit(van een klein half uurtje, beetje afhankelijk van het aantal ruiters).
Maar ik denk dat de huisjes deze zomer ook al aardig vol zitten...

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:58

Wat ik weet van pck eersel is dat er in overleg veel mogelijk is. Gezellige, gastvrije eigenaren en een mooie omgeving.

Johnie

Berichten: 523
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:12

JosefienE schreef:
Net contact gehad met zonnetij, ze zitten al aardig vol in september. En normaal gaat er alleen begeleiding mee tijdens 1,5 en 2 uurs ritten. Wij willen graag 3 of 4 uur rijden, maar omdat er teveel jonge ruiters zijn, werd dit lastig.
Vind het wel jammer, zag er heel mooi uit daar.

Gaat dus nog tussen:
Flaming Star ranch
PCK-Eersel
Les Chevaux

Mensen nog met ervaring bij flaming star ranch of pck-eersel? Van chevaus weet ik dat ze goed bekend staan.


Willen jullie niet dan de eerste dag twee uur met begeleiding rijden, en de volgende dag zonder proberen?
Weet niet of jullie dat fijn vinden, maar mocht het je echt leuk lijken dan is het misschien een optie

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 11:15

Johnie schreef:
JosefienE schreef:
Net contact gehad met zonnetij, ze zitten al aardig vol in september. En normaal gaat er alleen begeleiding mee tijdens 1,5 en 2 uurs ritten. Wij willen graag 3 of 4 uur rijden, maar omdat er teveel jonge ruiters zijn, werd dit lastig.
Vind het wel jammer, zag er heel mooi uit daar.

Gaat dus nog tussen:
Flaming Star ranch
PCK-Eersel
Les Chevaux

Mensen nog met ervaring bij flaming star ranch of pck-eersel? Van chevaus weet ik dat ze goed bekend staan.


Willen jullie niet dan de eerste dag twee uur met begeleiding rijden, en de volgende dag zonder proberen?
Weet niet of jullie dat fijn vinden, maar mocht het je echt leuk lijken dan is het misschien een optie

Dat had ik inderdaad voorgesteld, omdat met of zonder begeleiding niet uit maakt voor ons, maar onze groep is daarvoor te jong. Ze kon wel overleggen of er voor 3 uur ook een begeleider mee kon, maar het klonk nogal lastig en 4 uur leek mij ook leuk. Dus probeer ik eerst een andere manege en hou dit als laatste optie

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:58

akishino schreef:
Wat ik weet van pck eersel is dat er in overleg veel mogelijk is. Gezellige, gastvrije eigenaren en een mooie omgeving.


Helemaal mee eens!
Er is ook echt vanalles te doen daar.. van marathon rijden incl waterbak tot western rijden met de koeien..

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:18

Manege Gasselte is ook heel erg leuk! Leuke omgeving, groot bos daar en je kunt alle kanten op.
Je kunt daar overnachten, ze hebben verschillende paarden maar ze zijn allemaal braaf op buitenrit, en je gaat met begeleiding.