Waar paardenweekend (huren)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 18:52

Hallo!

Het lijkt mij leuk om met een groep vrienden een keer een paardenweekend te doen. Heerlijk in de natuur in een huisje en de mogelijkheid om meerdere ritten te maken met gehuurde paarden, gewoon met begeleiding. Graag in Nederland en wij zijn met 6 a 12 ruiters (ik weet nog niet wie allemaal mee wilt) leeftijd tussen de 13 en 21 jaar + ouders.

Ik heb al een beetje rond gekeken, maar vind het lastig zoeken omdat veel in het buitenland is, of met eigen paard.

Mooie natuur en leuke paarden is een must. En misschien nog andere leuke dingen om te doen in de buurt voor de ouders. Het verblijf (huisje, bungalow, etc) hoeft niet luxe te zijn.

Ik hoop dat jullie nog leuke tips en ervaringen kunnen delen.

Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:56

Les chevaux?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:07

Nieuwvliet kan dit geloof ik. Huisjes op t terrein. Mogelijkheid om eigen paarden mee te nemen. Strak aan t strand en volgens mij is er ook wat bos in de buurt

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:10

Ruitercentrum het fjordenpaard. Paarden huren zonder begeleiding en er zit een camping met volgens mij ook blokhutjes naast. Het ligt in Drenthe tussen Assen en Groningen. De camping heet het ronostrand

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 19:19

Ik ga ze alle drie even opzoeken!

Zonder begeleiding, ik vraag mij af of dit handig is? Zijn er duidelijke routes aangegeven bijvoorbeeld. En de camping hoort dus niet bij de manege als ik het goed begrijp?

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 19:23

kiwiwitje schreef:
Nieuwvliet kan dit geloof ik. Huisjes op t terrein. Mogelijkheid om eigen paarden mee te nemen. Strak aan t strand en volgens mij is er ook wat bos in de buurt

Is dit Manege Hippo d'Or Nieuwvliet? Er staat daar proefrit bij, weet niet of dit handig is, liefst verdoen we geen tijd en gaan we gelijk de natuur in (of even laten zien wat we kunnen in de bak, ipv een hele les, waar je meestal ook voor betaald).

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:24

Informeer eens bij stal Kroes in Beek. Dat is een jachtstal waar je ook mooie buitenritten kunt maken, maar bijvoorbeeld ook een jachttraining. De paarden zijn top (wel veel behoorlijk groot) en de ritten kunnen pittig zijn, tenzij je anders aangeeft natuurlijk. In de buurt voldoende overnachtingsmogelijkheden. Wij hebben toen een huisje op een landal park gehuurd een eindje verderop. Veel plezier!

Edit: je moet wel echt een beetje kunnen rijden en stevig in het zadel zitten, dus weet niet of het ook voor de jongere ruiters wat is...?
Laatst bijgewerkt door HELder op 03-06-19 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:25

Pck eersel misschien?

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:26

JosefienE schreef:
Ik ga ze alle drie even opzoeken!

Zonder begeleiding, ik vraag mij af of dit handig is? Zijn er duidelijke routes aangegeven bijvoorbeeld. En de camping hoort dus niet bij de manege als ik het goed begrijp?



Route vertellen zij je als je daar bent. Redelijk simpele route maar wel mooi.

Camping ligt strak naast de manege eigenlijk.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 19:30

HELder schreef:
Informeer eens bij stal Kroes in Beek. Dat is een jachtstal waar je ook mooie buitenritten kunt maken, maar bijvoorbeeld ook een jachttraining. De paarden zijn top (wel veel behoorlijk groot) en de ritten kunnen pittig zijn, tenzij je anders aangeeft natuurlijk. In de buurt voldoende overnachtingsmogelijkheden. Wij hebben toen een huisje op een landal park gehuurd een eindje verderop. Veel plezier!

Edit: je moet wel echt een beetje kunnen rijden en stevig in het zadel zitten, dus weet niet of het ook voor de jongere ruiters wat is...?

Wij hebben 2 erg tengere kleine meiden in de groep en nog iemand waarbij ik niet weet of dit haar lukt. Op 1 na kunnen we echt goed rijden, maar racen of gekke dingen houden we niet van. Hard is super, maar onder controle. Ik weet niet of dit dan geschikt is, wat zou jij denken met deze info? Lukt dat? Het klinkt wel gaaf namelijk

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:55

Er zijn (in elk geval toen wij er waren) ook een paar kleinere paarden/ponys. Wij hebben daar meerdere ritten gemaakt en het was telkens weer anders. Als de groep goed genoeg is zijn de ritten dus wel pittig zoals ik zei. Niet in de zin van hard crossen, dat hebben wij daar niet gedaan, maar wel veel galop met het nodige stuurwerk en ook veel springen in het bos. De paarden zijn pittig, maar fijn te rijden. Wij hebben toen ook wat rustigere paarden mee gehad, wat voor een paar ruiters wel fijn was. Bij andere ritten ging het er weer wat rustiger aan toe, als daar om gevraagd werd of als er mindere sterke ruiters bij waren. Je zou gewoon eens kunnen bellen voor overleg. Naar onze ervaring is er erg veel mogelijk en bespreekbaar!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 19:57

HELder schreef:
Er zijn (in elk geval toen wij er waren) ook een paar kleinere paarden/ponys. Wij hebben daar meerdere ritten gemaakt en het was telkens weer anders. Als de groep goed genoeg is zijn de ritten dus wel pittig zoals ik zei. Niet in de zin van hard crossen, dat hebben wij daar niet gedaan, maar wel veel galop met het nodige stuurwerk en ook veel springen in het bos. De paarden zijn pittig, maar fijn te rijden. Wij hebben toen ook wat rustigere paarden mee gehad, wat voor een paar ruiters wel fijn was. Bij andere ritten ging het er weer wat rustiger aan toe, als daar om gevraagd werd of als er mindere sterke ruiters bij waren. Je zou gewoon eens kunnen bellen voor overleg. Naar onze ervaring is er erg veel mogelijk en bespreekbaar!

Het klinkt in ieder geval super gaaf!

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:59

Erve meenderinkboer daar hebben ze veel leuke paarden en pony’s waar zeer goed voor gezorgd wordt! Ik vind dat ook wel erg belangrijk.

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:04

JosefienE schreef:
HELder schreef:
Er zijn (in elk geval toen wij er waren) ook een paar kleinere paarden/ponys. Wij hebben daar meerdere ritten gemaakt en het was telkens weer anders. Als de groep goed genoeg is zijn de ritten dus wel pittig zoals ik zei. Niet in de zin van hard crossen, dat hebben wij daar niet gedaan, maar wel veel galop met het nodige stuurwerk en ook veel springen in het bos. De paarden zijn pittig, maar fijn te rijden. Wij hebben toen ook wat rustigere paarden mee gehad, wat voor een paar ruiters wel fijn was. Bij andere ritten ging het er weer wat rustiger aan toe, als daar om gevraagd werd of als er mindere sterke ruiters bij waren. Je zou gewoon eens kunnen bellen voor overleg. Naar onze ervaring is er erg veel mogelijk en bespreekbaar!

Het klinkt in ieder geval super gaaf!


Ja dat is het ook! Niet vaak zulke gave ritten gemaakt eigenlijk. Veel plezier met jullie weekendje!

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:06

akishino schreef:
Pck eersel misschien?


Wou ik ook zeggen inderdaad!

Of t leersumse veld?

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:11

Knollegruun in Drenthe zou ook een optie kunnen zijn. Daar zijn op het terrein blokhutten en een chalet te huur. De ritten zijn altijd onder begeleiding en bij de indeling wordt rekening met je wensen gehouden. Alle paarden die op de ritten meegaan zijn het rijden in het bos gewend, al zijn er hele brave paarden en ook iets pittigere.

In de buurt zijn mooie bossen, vennetjes en heidevelden waar je ook kunt wandelen en fietsen. Bovendien zijn er ook meertjes in de buurt waar je als mens kan zwemmen en bezienswaardigheden als het Boomkroonpad, Hunebedcentrum en Poolshoogte (uitkijktoren). Ook Kamp Westerbork is niet zo ver weg.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:11

Manege van Loon in Loon op Zand, pal aan de Loonse en Drunense duinen! :)

Ze doen begeleide ritten in de duinen en hebben diverse overnachtingsmogelijkheden. Ook qua randanimatie valt er genoeg te beleven daar.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 20:14

droomy schreef:
Manege van Loon in Loon op Zand, pal aan de Loonse en Drunense duinen! :)

Ze doen begeleide ritten in de duinen en hebben diverse overnachtingsmogelijkheden. Ook qua randanimatie valt er genoeg te beleven daar.

Hier hebben we vorig jaar een buitenrit gemaakt, super fijn gehad. Maar lijkt me leuk om wat verder weg op te zoeken, waar je normaal voor 1 rit niet heen zou gaan :)

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 20:24

Iedereen bedankt voor de reacties al! Ik ga ze allemaal bekijk. Meer tips mogen altijd, het duurt nog even voordat we het van plan zijn.

Wat is een gemiddelde / normale prijs voor zo'n weekend?

JackieT
Berichten: 515
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:27

Ik ben net terug van Zonnetij in Drenthe, wij hadden eigen paarden mee maar je kan daar ook huren. Super leuk gehad, en je rijd zo het bos in!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 21:13

JackieLuca schreef:
Ik ben net terug van Zonnetij in Drenthe, wij hadden eigen paarden mee maar je kan daar ook huren. Super leuk gehad, en je rijd zo het bos in!

Ik lees hier minimaal en maximaal 6, ik denk dat wij met meer zijn :)

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar paardenweekend (huren)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 21:48

Iets in België of de Ardennen mag ook voorgesteld worden, volgens mij is dat ongeveer even ver als Drenthe (wij wonen omgeving Rotterdam)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:12


JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 13:58

Leersumse veld is voor ons aardig dichtbij, staat dus zeker een keer op de planning, maar voor een weekend ga ik graag wat verder weg, wat je voor 1 rit niet zou doen :o

YvonAnna

Berichten: 16
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:27

Les Chevaux is echt een aanrader. Huisjes zijn niet luxe, maar de sfeer en de paarden daar zijn echt top. Ze houden goed rekening met wat de wensen zijn en in overleg is er een hoop mogelijk. Paarden en pony’s zijn allemaal bos gewend en erg braaf. Het bos is ook erg gevarieerd en erg mooi om in te rijden.