Hulp gezocht bij het buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Hulp gezocht bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 17:38

Hoi!

Zoals de titel het al zegt... mijn merrie is onmogelijk op het gebied van een buitenrit..

Ik ben daarom opzoek naar iemand met een bomproef paard (bomproef, niet heet, liever lui dan moe en de rust zelf) welke ons eens mee wilt nemen op sleeptouw.

Mijn merrie is voornamelijk erg heet wat voor de nodige spanning zorgt. Zeker op de weg naar huis kan ik mijn lol nog op..

Omgeving Lunteren, Barneveld. Ik beschik zelf niet over een trailer.... maar ik ben best bereid om natuurlijk een vergoeding te geven. Ook omdat je rond mijn stal niet echt ideaal buiten kan rijden is het verstandiger om naar een plek te gaan zonder drukke wegen etc.

Denk jij: ja! Mijn paard/pony en ik kunnen dit!

Dan hoor ik het graag ☺️.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: Hulp gezocht bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 11:50

Niemand?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:54

Woont er niemand in de buurt met een paard en kan je vragen of ze samen met jou willen oefenen.Handig als het paard dan op loopafstand staat.Bv alleen wandelen samen aan de hand.Dan zou het ook een shetje kunnen zijn.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:05

Goed idee Sarah. Ik geef even een reactie zodat je topic omhoog komt en ik je wat tips kan geven daar ik zeer vaak met dat bijltje gehakt heb, want ik vind je vraag ontzettend goed en verstandig. Helaas kan ik het niet voor je doen (woon niet meer in Nl).
ONze Hercule heeft al menige drammer, zenuwpees en/of angsthaas op sleeptouw genomen buiten. Het is fijn als je een paard vindt dat ook kan blokken. Daarmee bedoel ik dat als ik zag dat de stouterd langs wilde, ik Hercule gelijk om kon gooien zodat hij dat paard kon opvangen, of in de struiken duwen op zo'n manier dat hij moest stoppen en mooi weer achter aan moest sluiten, iets dat hij perfect deed en doet.

Tevens is het belangrijk dat je een paard hebt, dat als de stouterd toch langs komt en inhaalt, dat paard dan gelijk terug gaat naar stoppen, omdraaien en de andere kant uit stapt. Dus wegstapt van diegene die er van door gaat en niet het instinct volgt om er ook achter aan te gaan.

De stouterd die moet volgen, staat dan letterlijk voor schut en zal zeker stoppen en ook omdraaien of althans dat wordt dan gemakkelijker voor diegene die erop zit, en hoeft er ook niet gestraft te worden, want het is vernederend en duidelijk dat er gewoon gevolgd moet worden. Dat dus ook goed afspreken van te voren (althans die afspraken maakte ik gewoon, zodat het ook begrepen werd door de volger dat we het zo gingen doen).
Hij wist perfect dat hij de leider was met mij en dat die andere moest luusteren! Succes met je zoektocht meid.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Hulp gezocht bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:06

Jammer dat je ver weg zit. Heb hier 2 paarden die doodbraaf zijn op buitenrit..

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:07

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wil je dat iemand naar jou toekomt met een braaf paard? Of wil je dat iemand jou en je paard ophaalt,naar een andere locatie brengt en dat je dan samen daar gaat buitenrijden?

Is jouw paard snel onder de indruk van een soortgenoot? Of zal ze zich weinig aantrekken van een ander braaf paard?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hulp gezocht bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:15

Mocht je ergens anders op locatie willen, dan ben je bij ons (De Steeg) van harte welkom. Mijn haflinger is bomproof in het bos. Met de trailer jouw kant op komen is geen optie helaas.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Hulp gezocht bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:47

Jammer dat je niet in mijn buurt woont bassevelde(BELGIË) ik zoek ook wel iemand om mee op pad te gaan, en beschik ook niet tot een trailer...alleen is maar alleen e

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 20:41

sakvis schreef:
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wil je dat iemand naar jou toekomt met een braaf paard? Of wil je dat iemand jou en je paard ophaalt,naar een andere locatie brengt en dat je dan samen daar gaat buitenrijden?

Is jouw paard snel onder de indruk van een soortgenoot? Of zal ze zich weinig aantrekken van een ander braaf paard?


Ik zie de reacties nu pas. Sorry voor de late reactie dus!
Ik ben op zoek naar iemand welke het liefst naar hier kan komen met een trailer en waarmee ik daarna naar de bossen kan gaan. Uiteraard tegen een vergoeding ivm benzine etc.
Mocht dit niet kunnen... maar mocht er wel iemand op een loop afstandje hier in de buurt staan wil ik dat ook best doen. Er zijn alleen direct rond mijn stal geen makkelijke wegen voor een hete pony.. denk aan sloten, auto’s etc.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 20:42

Amanda schreef:
Mocht je ergens anders op locatie willen, dan ben je bij ons (De Steeg) van harte welkom. Mijn haflinger is bomproof in het bos. Met de trailer jouw kant op komen is geen optie helaas.


Ik kan het even overleggen met de stalbaas.. :D Is niet zo heel ver zie ik.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 20:43

pien_2010 schreef:
Goed idee Sarah. Ik geef even een reactie zodat je topic omhoog komt en ik je wat tips kan geven daar ik zeer vaak met dat bijltje gehakt heb, want ik vind je vraag ontzettend goed en verstandig. Helaas kan ik het niet voor je doen (woon niet meer in Nl).
ONze Hercule heeft al menige drammer, zenuwpees en/of angsthaas op sleeptouw genomen buiten. Het is fijn als je een paard vindt dat ook kan blokken. Daarmee bedoel ik dat als ik zag dat de stouterd langs wilde, ik Hercule gelijk om kon gooien zodat hij dat paard kon opvangen, of in de struiken duwen op zo'n manier dat hij moest stoppen en mooi weer achter aan moest sluiten, iets dat hij perfect deed en doet.

Tevens is het belangrijk dat je een paard hebt, dat als de stouterd toch langs komt en inhaalt, dat paard dan gelijk terug gaat naar stoppen, omdraaien en de andere kant uit stapt. Dus wegstapt van diegene die er van door gaat en niet het instinct volgt om er ook achter aan te gaan.

De stouterd die moet volgen, staat dan letterlijk voor schut en zal zeker stoppen en ook omdraaien of althans dat wordt dan gemakkelijker voor diegene die erop zit, en hoeft er ook niet gestraft te worden, want het is vernederend en duidelijk dat er gewoon gevolgd moet worden. Dat dus ook goed afspreken van te voren (althans die afspraken maakte ik gewoon, zodat het ook begrepen werd door de volger dat we het zo gingen doen).
Hij wist perfect dat hij de leider was met mij en dat die andere moest luusteren! Succes met je zoektocht meid.


Daar heb ik iets aan!!! Dankje :D

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 20:46

Britta31 schreef:
Woont er niemand in de buurt met een paard en kan je vragen of ze samen met jou willen oefenen.Handig als het paard dan op loopafstand staat.Bv alleen wandelen samen aan de hand.Dan zou het ook een shetje kunnen zijn.


Ik woon hier nog niet zo heel lang.. en ben dus helaas ook niet echt bekend verder. Op mijn stal staan er helaas geen geschikte buitenrij-maatjes. Als ik daar mee op pad ga is het vragen om problemen... en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

Verder heb ik onder begeleiding van mijn instructrice regelmatig geprobeerd om naar buiten te gaan. Helaas is mijn merrie zo ontzettend heet en zenuwachtig buiten dat ik het gewoon niet meer alleen durf. Niet zonder een paard welke misschien de rust kan bewaren...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:05

Sara18 schreef:
Amanda schreef:
Mocht je ergens anders op locatie willen, dan ben je bij ons (De Steeg) van harte welkom. Mijn haflinger is bomproof in het bos. Met de trailer jouw kant op komen is geen optie helaas.


Ik kan het even overleggen met de stalbaas.. :D Is niet zo heel ver zie ik.

Van harte welkom hoor! Je kunt hier uren buiten rijden op de Veluwezoom. Mijn haflinger laat zich niet zo opnaaien en je kunt je paard in zijn kont parkeren, dus prima voor je merrie om aan op te trekken.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Hulp gezocht bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 01:36

Je bent net een jaar te laat. Vorig jaar had je mooi mee gekund over het wekeromse zand. Nu heb ik geen paard meer. Tot hoogstwaarschijnlijk volgend jaar. En ik weet ook niet oftie net zo braaf is _O- mocht het wel zo zijn dat die braaf is stuur ik tegen die tijd wel een berichtje. _O-

Mirre7
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:41

Hoi, ik sta sinds vorige week in Lunteren met mijn Ijslander. Mijn Ijslander is bomproof. Inmiddels heb ik sinds ik haar heb al heel wat nerveuze paarden op sleeptouw genomen. Ik heb echter geen trailer

Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Hulp gezocht bij het buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:07

Is een trailer huren voor een dag geen optie? Ik snap dat dit geen optie is om elke week te doen, maar miss 1x per maand?