Stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 13:12

Ik heb over de jaren heen een aardig bedrag bij elkaar gespaard en de zoektocht naar een eigen paard kan beginnen. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een pensionstal in Abbekerk, Twisk, Opperdoes of Medemblik. Mijn budget is zo'n €200,00 per maand. Alle informatie en eventuele ervaringen zijn van harte welkom.

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:18

Ik denk dat je ook moet aangeven wat je voor faciliteiten je nodig hebt. En of je volpension nodig hebt. Voor basisfaciliteiten en volpension is 200 euro zelfs buiten de randstad aan de krappe kant. Ik neem aan hoefsmid, ontwormen en vaccinaties buiten dit budget vallen?

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 13:35

SimplySusan schreef:
Ik denk dat je ook moet aangeven wat je voor faciliteiten je nodig hebt. En of je volpension nodig hebt. Voor basisfaciliteiten en volpension is 200 euro zelfs buiten de randstad aan de krappe kant. Ik neem aan hoefsmid, ontwormen en vaccinaties buiten dit budget vallen?

Ik bedoelde met mijn budget het stallingsgeld dat ik maandelijks wil betalen.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:37

Wat hierboven bedoeld wordt is, wat wil je voor die 200 euro hebben , mag het een doe het zelf stal zijn of volpension. Moet er een binnenbak bij of alleen buiten. Dat soort dingen.

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 13:38

alice0cullen schreef:
Wat hierboven bedoeld wordt is, wat wil je voor die 200 euro hebben , mag het een doe het zelf stal zijn of volpension. Moet er een binnenbak bij of alleen buiten. Dat soort dingen.

Dat maakt niet uit.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:29

Als je budget echt maximaal € 200,- is, zou ik naar iets goedkopers zoeken.
Stalprijzen stijgen nogal eens (door BTW verhoging of duurder hooi of door wat dan ook).
Je moet er in elk geval rekening mee houden dat de stallingkosten alleen maar hoger worden.
En verder:
Je moet echt kijken naar wat je voor die stalprijs krijgt;
Bij de ene stal is dat inclusief krachtvoer, de jaarlijkse enting en 4x per jaar ontwormen en bij de andere stal moet je dat allemaal nog eens zelf extra betalen.
Het maakt dus wel heel veel uit, dat je dus kijkt naar wat in de stalprijs is inbegrepen.

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:33

alice0cullen schreef:
Wat hierboven bedoeld wordt is, wat wil je voor die 200 euro hebben , mag het een doe het zelf stal zijn of volpension. Moet er een binnenbak bij of alleen buiten. Dat soort dingen.


Idd dat is wat ik bedoel.

Het is goed om na te denken wat je aan faciliteiten nodig hebt. Ik werk overdag en ben dus in de winter blij dat ik 's avonds kan rijden in onze rijbak met verlichting. Een vriendin is happy op een pensionstal met binnenbak. Zij heeft kunnen rijden tijdens de storm- en regenachtige periode van vorige maand. Als je buiten wilt rijden is het fijn als je dicht bij ruiterroutes zit en niet aan een drukke weg.

De hooi en stro prijzen zijn vorig jaar fors gestegen en heeft overal voor een hogere huurprijs gezorgd. Dat zal zomaar niet weer minder worden.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:34

Zou heel erg goed fb en marktplaats in de gaten houden. In de omgeving heb je bijna niet meer voor die prijs. En als ze er zijn zijn ze ook snel vol.

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 14:57

trysteffy schreef:
Zou heel erg goed fb en marktplaats in de gaten houden. In de omgeving heb je bijna niet meer voor die prijs. En als ze er zijn zijn ze ook snel vol.

Zes jaar geleden was er nog meer dan voldoende aanbod. Ik ken in de omgeving van Wognum, Benningbroek en Opmeer ook meerdere stallen die binnen mijn budget vallen, maar dat vind ik net te ver weg.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:39

January schreef:
trysteffy schreef:
Zou heel erg goed fb en marktplaats in de gaten houden. In de omgeving heb je bijna niet meer voor die prijs. En als ze er zijn zijn ze ook snel vol.

Zes jaar geleden was er nog meer dan voldoende aanbod. Ik ken in de omgeving van Wognum, Benningbroek en Opmeer ook meerdere stallen die binnen mijn budget vallen, maar dat vind ik net te ver weg.


Ja 6 jaar geleden helaas... nou door dat het stro en hooi en de btw verhoging alles omhoog is gegaan gingen de meeste stallen ook omhoog helaas... en er zijn paar ook gestopt..

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:14

Denk dat je meer richting de 275 moet rekenen in de maand.

Misschien eens particulier kijken of er wat wordt aangeboden, daar heb je dan nog de meeste kans.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:39

alice0cullen schreef:
Denk dat je meer richting de 275 moet rekenen in de maand.

Misschien eens particulier kijken of er wat wordt aangeboden, daar heb je dan nog de meeste kans.



nee hoor in haar streek kan ze het wel redden met 200 alleen moet je wel heel veel zelf doen. en bedenken dat je een bak heb die erg nat kan zijn als het regenseizoen is begonnen in Nederland.

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:36

pinkie87 schreef:
alice0cullen schreef:
Denk dat je meer richting de 275 moet rekenen in de maand.

Misschien eens particulier kijken of er wat wordt aangeboden, daar heb je dan nog de meeste kans.



nee hoor in haar streek kan ze het wel redden met 200 alleen moet je wel heel veel zelf doen. en bedenken dat je een bak heb die erg nat kan zijn als het regenseizoen is begonnen in Nederland.

Dat is onzin. Ik heb zes jaar geleden ook een paard gehad en bij meerdere stallen wezen kijken. Er was meer dan voldoende aanbod. Het lijkt mij niet dat dat aanbod in die jaren met minstens €100,00 per maand is verhoogd.

Maar de doel van dit topic was niet om te discussiëren over de stalprijs. Zoals ik in mijn beginpost als schrijf ben ik op zoek naar informatie en eventuele ervaringen. Op dit moment is het nog puur ter oriëntatie. Ik heb nog niet eens een paard bezichtigd haha!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:57

Wat zijn je richtlijnen? De prijs van je pension hangt vaak erg af van de omgeving. Sowieso is het handig om enkele dingen te vermelden die voor jou een must zijn, zodat andere je ook tips en plekjes kunnen geven. 200 euro is voor een goede pensionstal vaak te weinig. Ik betaalde (zit wel in een dure omgeving) ongeveer 230 euro per maand voor een doe-het-zelf stal met een zeer goede accommodatie. Maar ik deed dus wel alles zelf. Nu betaal ik 250 euro voor volpension met een minder mooie/goede accommodatie, maar mijn paard is er wel in zeer goede handen.

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 22:07

CalipsoLover schreef:
Wat zijn je richtlijnen? De prijs van je pension hangt vaak erg af van de omgeving. Sowieso is het handig om enkele dingen te vermelden die voor jou een must zijn, zodat andere je ook tips en plekjes kunnen geven. 200 euro is voor een goede pensionstal vaak te weinig. Ik betaalde (zit wel in een dure omgeving) ongeveer 230 euro per maand voor een doe-het-zelf stal met een zeer goede accommodatie. Maar ik deed dus wel alles zelf. Nu betaal ik 250 euro voor volpension met een minder mooie/goede accommodatie, maar mijn paard is er wel in zeer goede handen.

Sorry, maar ik heb al geantwoord op het geen dat je schrijft.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:24

pinkie87 schreef:
alice0cullen schreef:
Denk dat je meer richting de 275 moet rekenen in de maand.

Misschien eens particulier kijken of er wat wordt aangeboden, daar heb je dan nog de meeste kans.



nee hoor in haar streek kan ze het wel redden met 200 alleen moet je wel heel veel zelf doen. en bedenken dat je een bak heb die erg nat kan zijn als het regenseizoen is begonnen in Nederland.


Onze bak is eigenlijk (Bijna) altijd droog. woon in haar regio!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:36

January schreef:
CalipsoLover schreef:
Wat zijn je richtlijnen? De prijs van je pension hangt vaak erg af van de omgeving. Sowieso is het handig om enkele dingen te vermelden die voor jou een must zijn, zodat andere je ook tips en plekjes kunnen geven. 200 euro is voor een goede pensionstal vaak te weinig. Ik betaalde (zit wel in een dure omgeving) ongeveer 230 euro per maand voor een doe-het-zelf stal met een zeer goede accommodatie. Maar ik deed dus wel alles zelf. Nu betaal ik 250 euro voor volpension met een minder mooie/goede accommodatie, maar mijn paard is er wel in zeer goede handen.

Sorry, maar ik heb al geantwoord op het geen dat je schrijft.

Je hebt nog nergens op geantwoord. Er zijn al meerdere vragen geweest over welke faciliteiten je zoekt waarop je antwoord is: maakt niet uit
Daar heb je te weinig informatie mee gegeven om iets voor te stellen.

Wil je een rijbak? Binnenpiste? Wil je ruiterpaden? Hoeveel uur moet je paard buiten komen? Wil je onbeperkt ruwvoer of niet? Mag het doe het zelf zijn (alles zelf doen dus voeren ,mesten, binnen en buiten zetten, weide onderhoud) halfpension of liever volpension?
Wil je externe lesgevers en hoefsmeden ?
...

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:34

jah maar dan is het voor ons niet heel makkelijk als je totaal geen eisen hebt.

want dan kan ik je naar de Anna paulownahoeve sturen... al denk ik niet dat je daar gelukkig wordt...

dan heb je bijv. hier stal fleur maar weer ik veel op je het fijn vind om met 50man op 1 stal te staan.

ben je al blij met een schuilstal op een stukje land???

er is zo veel mogelijk

Citaat:
nee hoor in haar streek kan ze het wel redden met 200 alleen moet je wel heel veel zelf doen. en bedenken dat je een bak heb die erg nat kan zijn als het regenseizoen is begonnen in Nederland.
Citaat:
Dat is onzin. Ik heb zes jaar geleden ook een paard gehad en bij meerdere stallen wezen kijken. Er was meer dan voldoende aanbod. Het lijkt mij niet dat dat aanbod in die jaren met minstens €100,00 per maand is verhoogd.


en jah stalling is stuk duurder geworden 6 jaar geleden stond ik voor 125 in de zomer en 150 in de winter dat vind je hier okk niet zo maar meer. daarna op stal gestaan voor 175 daar moest ik zelf mesten land je stallen de bak was zo Mul als het strand en alles was oud en verrot. wel fijne stal verder. moest zelf voer regelen en klaar zetten.
nu sta in all in 220 dit is een goed gedraineerde paddock met schuilstal en heb goede 20x60 bak altijd droog als je bij ons een stal zou huren betaal je 305euro. Dit is oudkarspel andere stal was grote keeten

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:50

pinkie87 schreef:
jah maar dan is het voor ons niet heel makkelijk als je totaal geen eisen hebt.

want dan kan ik je naar de Anna paulownahoeve sturen... al denk ik niet dat je daar gelukkig wordt...

dan heb je bijv. hier stal fleur maar weer ik veel op je het fijn vind om met 50man op 1 stal te staan.

ben je al blij met een schuilstal op een stukje land???

er is zo veel mogelijk

Het lijkt mij niet zo moeilijk om de stallen te benoemen welke je kent in de regio die ik vraag. Een verdere discussie mag je staken.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:53

Een beetje vriendelijk mag wel, mensen proberen je te helpen en iets te vinden wat gaat passen bij wat je zoekt.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:21

Hoef je ook geen topic op Bokt te openen als je geen eisen hebt. Dan kun je zelf een belronde doen en gewoon vragen wat de stalprijs is.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:31

echt er zijn hier mensen die je willen helpen. maar ik ga niet iemand helpen die zo arrogant is met zijn antwoorden. het kan ook gewoon vriendelijk wees gelukkig dat mensen je nog willen helpen maar ik zou je niet op stal willen hebben als ik dit zo lees

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 15:53

Kinke schreef:
Hoef je ook geen topic op Bokt te openen als je geen eisen hebt. Dan kun je zelf een belronde doen en gewoon vragen wat de stalprijs is.

Dan zal ik eerst een stal en een telefoon-nummer moeten vinden, toch? Dat is wat ik onder andere vraag. De reden dat ik geen eisen heb, is omdat ik nog geen paard heb aan geschaft en het natuurlijk een verschil maakt of ik bijvoorbeeld met een Shetlander thuis kom of een sportpaard. Dat staat ook in mijn beginpost.

Ik zal wel Russisch spreken. Dit topic mag gesloten worden, want ik laat mij niet voor van alles en nog wat uitmaken, omdat een ander mijn vraag niet wilt beantwoorden en ik heb mij ook niet op dit forum aangemeld om te discussiëren of ruzie te maken.

Setteli

Berichten: 3166
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:39

google is your best friend.
Echt als je op stallen zoekt in jouw omgeving, gewoon googlen en dan mailen of bellen.

En volgens mij wordt je nergens voor uitgemaakt, je bent zelf heel onduidelijk

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:44

January schreef:
Ik zal wel Russisch spreken. Dit topic mag gesloten worden, want ik laat mij niet voor van alles en nog wat uitmaken, omdat een ander mijn vraag niet wilt beantwoorden en ik heb mij ook niet op dit forum aangemeld om te discussiëren of ruzie te maken.


met alle respect TS... er zijn mensen die je willen helpen in dit topic, alleen ben jij de gene die de vragen niet beantwoord. als je ze nu even netjes beantwoord dan weet ik zeker dat de andere bokkers suggesties geven en je vooruit helpen. Ze maken je nergens voor uit, ze willen enkel duidelijkheid zodat ze je goed gericht op weg kunnen helpen.