Deken wassen bij tankstation

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:29

Bij mij duurt een was ongeveer 35-45 minuten, afhankelijk van of ik de kleine of grote wasmachine pak. Ik zorg meestal dat ik iets te doen heb in die tijd op m'n telefoon of e-reader ofzo, vind het geen prettig idee om weg te gaan

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:32

Weten jullie misschien of je bij een officiële dekenwasservice er zelf vantevoren de haren eraf moet halen?

_Liv
Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:39

Ik heb thuis geen mogelijkheid tot om een wasmachine aan te sluiten. Ik ben dus aangewezen op wassen bij andere mensen, maar als dat niet lukt ben ik voor mijn kleren aangewezen op wassen in zo'n wasmachine bij het tank station. Ik heb al een aantal keer gehad dat de persoon voor mij honden manden of paardenspullen had gewassen en mijn kleding er daarna niet meer zo fris uitkwam.

Ik snap dat het handig is, maar ik breng toch mijn paarden dekens om deze reden naar de dekenwas service.

Dagmar11
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:02

Wasprogramma duurt tussen de 36 en 45 minuten zoiets. Tijd staat er wel op. Deurtje blijft op slot tot het programma klaar is. Ik heb me prima vermaakt in de tussentijd. Heb mijn uitrijdeken, onderdeken en 3 dekjes ook in de droger gedaan voor 30 minuten. Heb hem op de stand 'fijne was' gezet. Heb nu een ps of sweden dekje, denk dat ik die niet in de droger durf te doen. Maar dit waren niet meer de nieuwsten en daar mee kon het wel. Ze waren niet kurk droog maar wel prima mee te nemen, thuis over de verwarming en nu zijn ze wel allen droog.

Esperado <3 (Indoctro x Columbus)
Ons veulen in de maak: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2078849

leonie87
Berichten: 4412
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:06

Bij staat er een letterlijk naast mijn werk. Dus alles erin, werken en als de timer bijna klaar is weer ff teruglopen. Super handig!

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

mavantos
Berichten: 3516
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:16

Dagmar11 schreef:
Wasprogramma duurt tussen de 36 en 45 minuten zoiets. Tijd staat er wel op. Deurtje blijft op slot tot het programma klaar is. Ik heb me prima vermaakt in de tussentijd. Heb mijn uitrijdeken, onderdeken en 3 dekjes ook in de droger gedaan voor 30 minuten. Heb hem op de stand 'fijne was' gezet. Heb nu een ps of sweden dekje, denk dat ik die niet in de droger durf te doen. Maar dit waren niet meer de nieuwsten en daar mee kon het wel. Ze waren niet kurk droog maar wel prima mee te nemen, thuis over de verwarming en nu zijn ze wel allen droog.


Ja dat is ook mijn idee, om alleen de 'oude' spullen erin te doen. Mijn mooie Lemieux dekjes gaan uiteraard niet in de droger. Zijn ze na 30 minuten goed droog?

Kilimanjaro
@puppy_freek

Tatyana
Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:21

Suzanne F. schreef:
Caritas schreef:
In Leerdam, bij de Karwei zeg maar,zit ook zo'n dhz wasding. Dekjes was ik gewoon thuis btw. Ben in dubio om de hoes van onze ektorp hoekbank te wassen daar.


Deze bedoel ik inderdaad ook. Maar ik vind het eigenlijk geen fris idee om mijn dekbed daar in te gooien.



Hier was ik ook wel eens en heb zelfs zelf eerst mijn paardendeken gewassen en daarna de gordijnen. Waren beide perfect schoon en zonder haren en in de gordijnen echt geen spoortje paard kunnen ontdekken. Volgens mij is dit omdat het industriële machines zijn en er extra word gespoeld tijdens het wassen al. Ik heb dus geen angst om ze te gebruiken voor andere dingen dan paardenzooi. Dekbed was ik er ook jaarlijks.

Activictoria (Merrie), 30-04-1991 ~ 27-02-2018
Zidane B+11, L1+5 gestopt met wedstrijden rijden.

Dagmar11
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:25

mavantos schreef:
Dagmar11 schreef:
Wasprogramma duurt tussen de 36 en 45 minuten zoiets. Tijd staat er wel op. Deurtje blijft op slot tot het programma klaar is. Ik heb me prima vermaakt in de tussentijd. Heb mijn uitrijdeken, onderdeken en 3 dekjes ook in de droger gedaan voor 30 minuten. Heb hem op de stand 'fijne was' gezet. Heb nu een ps of sweden dekje, denk dat ik die niet in de droger durf te doen. Maar dit waren niet meer de nieuwsten en daar mee kon het wel. Ze waren niet kurk droog maar wel prima mee te nemen, thuis over de verwarming en nu zijn ze wel allen droog.


Ja dat is ook mijn idee, om alleen de 'oude' spullen erin te doen. Mijn mooie Lemieux dekjes gaan uiteraard niet in de droger. Zijn ze na 30 minuten goed droog?


Ja vond ik wel! Heb ze thuis savonds opgehangen (rond 19:00 uur) vanmorgen was alles droog. Dekens en dekje. Het voelde klein beetje vochtig aan toen ik ze uit de wasmachine haalde, maar nu gewoon droog.

Esperado <3 (Indoctro x Columbus)
Ons veulen in de maak: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2078849

Dagmar11
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:30

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zo heb ik het weer uit de wasmachine gehaald. Heb alleen geen fotos van de dekjes en dekens. Vind dat het dekje ook belachelijk wit er uit gekomen is als je bedenkt dat het de onderkant is en het dekje al 100 jr oud of zo.

Esperado <3 (Indoctro x Columbus)
Ons veulen in de maak: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2078849

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:46

@ Dagmar, dat ziet er mooi schoon uit! Ik ga het met mijn spullen ook proberen binnenkort en begin dan met mijn regendeken. Moet alleen even kijken of ik die dan wel weer waterdicht krijg. Mocht dit niet lukken, dan kan die weg, hij loopt toch een beetje op zijn einde.

Wiwabalia & Piroska <3

Dagmar11
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:49

Wiwabalia schreef:
@ Dagmar, dat ziet er mooi schoon uit! Ik ga het met mijn spullen ook proberen binnenkort en begin dan met mijn regendeken. Moet alleen even kijken of ik die dan wel weer waterdicht krijg. Mocht dit niet lukken, dan kan die weg, hij loopt toch een beetje op zijn einde.



Als je hem na die tijd insprayt? Dan is ie ook weer waterdicht..

Esperado <3 (Indoctro x Columbus)
Ons veulen in de maak: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2078849

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:49

De wasmachines waar ik heen ga staan idd aangeprezen voor paardendekens en hondenmatrassen enzo.
Dus nee, ik voel me er niet schuldig over dat ik dergelijke vieze paardenspullen er in was.

Ik doe er geen outdoordekens in omdat je het wasmiddel niet uit kunt zetten, maar zweetdekens en dekjes enzo wel.
Kleine 40 minuten bezig, er zit er hier 1 bij 't winkelcentrum, kan ik mooi even boodschappen doen terwijl de was draait.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:06

Borstels, halsters en singels mogen ook? Maakt dat niet onwijs veel herrie? Zou wel handig zijn op zich..

Dagmar11
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:07

Mara2000 schreef:
Borstels, halsters en singels mogen ook? Maakt dat niet onwijs veel herrie? Zou wel handig zijn op zich..


Als je een paar berichten naar boven leest zie je mijn bericht met foto's. Ja ze kunnen er allemaal in en de herrie valt wel mee. Anders moet je de autodeur dicht doen, hoor je het niet meer :')

Esperado <3 (Indoctro x Columbus)
Ons veulen in de maak: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2078849

leonie87
Berichten: 4412
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:21

Dagmar11 schreef:
Anders moet je de autodeur dicht doen, hoor je het niet meer :')

:')

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Hippotha
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:05

Ik was mijn outdoor dekens altijd op 40 graden (op 30 gaan ze minder goed schoon en overleven bacteriën het) bij de Esso en nog steeds waterdicht hoor.
[ img ]

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:12

Op 40 graden overleven die het ook.
Dan kan je beter minimaal 70% alcohol toevoegen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:21

Wanneer je die alcohol toevoegt aan een wasprogramma wordt het teveel verdunt en gaat de desinfecterende werking ook verloren. Zolang je dier geen schimmelinfectie heeft oid zou ik niet zo bang zijn voor overlevende micro-organismen.

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:37

Oja? Bij ons is het de enige oplossing om zweetgeurtjes uit kleding te krijgen. Na jarenlange zoektocht :) en dan voegen we ook nog extra water toe bij wasprogramma.

K_nolan
Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:43

Mara2000 schreef:
Borstels, halsters en singels mogen ook? Maakt dat niet onwijs veel herrie? Zou wel handig zijn op zich..


Bij ons had ik dit even nagevraagd. Als ik alles in een goede 'zak' deed mocht het. Alles toen maar in een hoes van het kussen van de hond gepropt :Y) werd wel schoon

Kim_W
Berichten: 582
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:32

Ik schop even dit topic omhoog :o

Hoeveel dekens kunnen er ongeveer in zo'n grote wasmachine? En hoeveel dekjes? En in de kleine? Ik wil het eens gaan proberen, maar moet even bedenken hoeveel ik ga meenemen. Wil de machines wel graag vol :)

Anoniem

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:42

Ik heb in een grote wasmachine 1 dikke winterdeken, 1 0gr-regendeken en een halsstuk gewassen. Winterdeken was helaas al lek en wilde toch even bucas rug wash en 1,5 spuitbus impregneerspray proberen... Missie niet geslaagd maar alles was echt squeaky clean! Zal misschien nog wel wat meer in passen maar ik vond hem al behoorlijk vol. In een kleine machine heb ik een recuptex en 200gr staldeken gewassen. Dat paste goed, maar zou niet echt meer wat bij passen. Misschien een heel dun vliegendekentje.

Ladygiroc
Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:48

Kim_W schreef:
Ik schop even dit topic omhoog :o

Hoeveel dekens kunnen er ongeveer in zo'n grote wasmachine? En hoeveel dekjes? En in de kleine? Ik wil het eens gaan proberen, maar moet even bedenken hoeveel ik ga meenemen. Wil de machines wel graag vol :)


dat is afhankelijk van de maat en de dikte.

Mijn onderdekens was ik thuis (shetmaat) en m'n outdoordekens was ik sowieso niet.

Ik gooi 1 keer per maand of 2 maanden al mijn mandjes van de honden en katten in de grote wasmachine. Ik vind ze ideaal!

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Ashleytjuhh
Berichten: 6636
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:50

ik doe meestal rond de 6 tot 8 dekjes in de grote :j dan is er nog ruimte over :j in de kleine 4 tot 6.

beetje afhankelijk hoe dik de dekjes zijn.
dekens doe ik zelde wassen maar die doe ik of bij de dekjes en anders 2 dekens en eventueel nog iets anders erbij :j

mavantos
Berichten: 3516
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:57

In de kleine doe ik max 3 dekjes en dan wat los spul als beenbeschermers e.d.

Grote gaan wel 2 200gr dekens in of 6 dekjes met wat los spul.

Met die gore paarden spullen moet je ze niet te vol proppen, anders wordt het toch niet helemaal goed schoon.

Kilimanjaro
@puppy_freek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arwenlune, Misslev, Steppe, SUSANNEx, Vagabondo en 11 bezoekers