Deken wassen bij tankstation

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:41

In Odijk, een dorp vlakbij Utrecht, staan de wasmachines bij de benzinepomp

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:44


Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:52


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:35

Waar kan ik de locaties vinden van deze machines? ik heb al op de facebook geprobeerd, maar kan alleeen een plaatje van NL vinden met wat puntjes, zonder adressen.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:36

In Harmelen zit een bp waar ook wasmachines staan. Leuke bijkomstigheid is dat er een divoza om de hoek zit om de tijd te doden :')

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:43

Boedha_1981 schreef:
In Harmelen zit een bp waar ook wasmachines staan. Leuke bijkomstigheid is dat er een divoza om de hoek zit om de tijd te doden :')


Kost het als nog klauwen met geld haha :list: :$

Ik zit te overwegen om mijn dekjes en eczeem dekens ook te gaan wassen bij een tankstation.
Mijn huidige 2e wasmachine is buiten gebruik, het water golft er onderuit als je hem aanzet... Reparatie/vervangen of weg, dat is nog even de vraag.
Af en toe zo'n wasbeurt bij het tankstation klinkt nog niet zo verkeerd eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:48

Boedha_1981 schreef:
In Harmelen zit een bp waar ook wasmachines staan. Leuke bijkomstigheid is dat er een divoza om de hoek zit om de tijd te doden :')


In Enschede staan de wasmachines nu ook tegenover de Divoza. Alsof ze het erom doen: niet meer je spul naar de dure dekenwasserij via Divoza, maar intussen je bespaarde geld wel uitgeven aan andere mooie paardenspulletjes. :D

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:24

In Nijmegen bij het tankstion Anac aan de energieweg.

FennavanDam

Berichten: 59
Geregistreerd: 31-12-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 17:26

Wat raden jullie aan qua instellingen voor de wasmachines wanneer je een deken of dekje wilt wassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:41

FennavanDam schreef:
Wat raden jullie aan qua instellingen voor de wasmachines wanneer je een deken of dekje wilt wassen?


Hier staat welke instellingen er zijn: https://www.photomaton.fr/wp-content/up ... pril19.pdf

Wat ik kies is een beetje afhankelijk van wat het is en hoe vies het is. Mijn ervaring is dat je modder ook wel met lagere temperaturen ergens vanaf krijgt. Maar huidvet en piesvlekken niet of minder goed. Maar dekens was ik eigenlijk altijd op 30 graden, dekjes soms 40 graden.

Schimmels, luizen, mijten en andere ellende gaan pas dood vanaf 60 graden. Gelukkig heb ik daar nooit last van gehad, maar mocht dat de reden van wassen zijn, dan zou ik een wat hogere temperatuur kiezen.

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:00

Ik was al mijn dekens bij het tankstation, zo fijn! Ook mijn outdoordekens gaan erin en die zijn nog steeds waterdicht (na 4 jaar!). Als ik een dure Rambo deken had zou ik het niet doen, maar die goedkope van de EJ: ja hoor! Werkt prima. Ik doe ze zo heet mogelijk om al het vuil en huidvet eruit te krijgen

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:25

Ik was eigenlijk alles op 30 graden. Als je van te voren de haren er goed af haalt wordt bij mij alles wel schoon op die temperatuur.

Ik heb in eerste instantie gegoogled waar zo'n wasmachine zat, maar dan krijg ik ook tankstations waar ik toch echt nog geen wasmachine heb kunnen ontdekken. Die waar ik nu wel altijd naar toe ga heb ik overigens wel via Google gevonden (op 'wasmachine tankstation' oid)

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:37

Boedha_1981 schreef:
In Harmelen zit een bp waar ook wasmachines staan. Leuke bijkomstigheid is dat er een divoza om de hoek zit om de tijd te doden :')


Ah top, die is bij mij het dichts in de buurt

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:51

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar ben ik de enige die dit niet zo netjes / hygiënisch vind??

Wij hebben thuis twee wasmachines: één voor de paardenspullen en één voor eigen kleding.. Dekens en dekjes laten haren achter, er kan paardenplas in die dekens zitten, modder, vet..

Ik vind het persoonlijk dus niet netjes om het dan maar bij een tankstation te doen waar o.a. chauffeurs en andere mensen hun kleding wassen. Veel ruitersportzaken hebben overigens een dekenwasservice.

Edit: als tankstations zelf aangeven dat het mag is het natuurlijk anders, maar dat is niet bij alle tankstation die hier worden besproken.. Verder neem ik aan dat degene die er toestemming voor geven er een aparte wasmachine voor hebben en zo niet vind ik het dus echt onhygiënisch en zou ik er zelf nooit mijn kleren laten wassen.

mavantos

Berichten: 3590
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:31

Hoeveel dekjes passen er in een 18kg en 8kg wasmachine?

@SaraViavia, bij het tankstation waar ik wil gaan wassen staat zelfs op de website dat ze ideaal zijn om paardendekens te wassen :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:34

Avia heeft ook een aantal locaties met wasmachines :)
https://avia.nl/avia-services/wasmachines
De wasmachineservice is vooralsnog te vinden bij de AVIA-vestigingen in Westerhaar, Tolkamer, Fijnaart, Valkenswaard, Deventer, Breda, Dordrecht, Eindhoven, Zwijndrecht, Oostzaan en Pijnacker.

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:15

SaraViavia schreef:
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar ben ik de enige die dit niet zo netjes / hygiënisch vind??

Wij hebben thuis twee wasmachines: één voor de paardenspullen en één voor eigen kleding.. Dekens en dekjes laten haren achter, er kan paardenplas in die dekens zitten, modder, vet..

Ik vind het persoonlijk dus niet netjes om het dan maar bij een tankstation te doen waar o.a. chauffeurs en andere mensen hun kleding wassen. Veel ruitersportzaken hebben overigens een dekenwasservice.

Edit: als tankstations zelf aangeven dat het mag is het natuurlijk anders, maar dat is niet bij alle tankstation die hier worden besproken.. Verder neem ik aan dat degene die er toestemming voor geven er een aparte wasmachine voor hebben en zo niet vind ik het dus echt onhygiënisch en zou ik er zelf nooit mijn kleren laten wassen.


Bij ons is het dat je moet aangeven dat je paardendekens wast en daarna reinigen ze de machine met speciaal spul. Heb gisteren kleding erin gewassen en dat ruikt gewoon schoon :)

mavantos

Berichten: 3590
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:36

Nou ik zit te wachten bij het tankstation! Wat een uitvinding hoor. Heb in de 18kg 6 dekjes gedaan en in de 8kg 2 dekjes. Hadden er bij allebei nog een bij gekund, maar ze waren erg vies en was bang dat het anders niet goed schoon zou worden.

Nu wachten op de laatste spullen uit de 18kg. Een zweetdeken, beenbeschermers, springschoenen, singel en twee dekjes.

hummer14
Berichten: 145
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:46

Bestaat er ook een wasprogamma zonder wasmiddel?
Dat je er bv zelf speciaal wasmiddel bij kan doen,
ivm de waterdichtheid van de dekens te behouden.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:48

mavantos schreef:
Nou ik zit te wachten bij het tankstation! Wat een uitvinding hoor. Heb in de 18kg 6 dekjes gedaan en in de 8kg 2 dekjes. Hadden er bij allebei nog een bij gekund, maar ze waren erg vies en was bang dat het anders niet goed schoon zou worden.

Nu wachten op de laatste spullen uit de 18kg. Een zweetdeken, beenbeschermers, springschoenen, singel en twee dekjes.


En wel goed schoon dus? Met 6 dekjes?

mavantos

Berichten: 3590
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:52

Jester_ schreef:
mavantos schreef:
Nou ik zit te wachten bij het tankstation! Wat een uitvinding hoor. Heb in de 18kg 6 dekjes gedaan en in de 8kg 2 dekjes. Hadden er bij allebei nog een bij gekund, maar ze waren erg vies en was bang dat het anders niet goed schoon zou worden.

Nu wachten op de laatste spullen uit de 18kg. Een zweetdeken, beenbeschermers, springschoenen, singel en twee dekjes.


En wel goed schoon dus? Met 6 dekjes?


Ja super schoon! Terwijl er echt vrij veel haren op zaten. Normaal haal ik die eraf, maar had nu echt teveel dekjes dat ik het zo maar eens ging proberen voor een keertje.

Edit: op 40°c met voorwas
Laatst bijgewerkt door mavantos op 07-01-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:53

Volgens mij kan je het wasmiddel niet kiezen. Er komt standaard wasmiddel bij. Ik was daarom alleen niet-waterdichte dekens en ander spul bij het tankstation.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:26

Ik was inderdaad voor de zekerheid ook geen waterdichte dekens bij tankstations, die gaan in het voorjaar gewoon naar een dekenwasservice. Ik was er vooral dekjes in en eventueel halsters of vliegen/zweetdekens

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:42

SaraViavia schreef:
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar ben ik de enige die dit niet zo netjes / hygiënisch vind??

Wij hebben thuis twee wasmachines: één voor de paardenspullen en één voor eigen kleding.. Dekens en dekjes laten haren achter, er kan paardenplas in die dekens zitten, modder, vet..

Ik vind het persoonlijk dus niet netjes om het dan maar bij een tankstation te doen waar o.a. chauffeurs en andere mensen hun kleding wassen. Veel ruitersportzaken hebben overigens een dekenwasservice.

Edit: als tankstations zelf aangeven dat het mag is het natuurlijk anders, maar dat is niet bij alle tankstation die hier worden besproken.. Verder neem ik aan dat degene die er toestemming voor geven er een aparte wasmachine voor hebben en zo niet vind ik het dus echt onhygiënisch en zou ik er zelf nooit mijn kleren laten wassen.

Precies mijn gedachte. Vind het zelfs beetje asociaal!
Zelf wil je die haren en zand troep ook niet thuis in je machine.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:47

Wat handig, dit ga ik onthouden! Laatst veel geld kwijt geweest aan een dekenwasservice en had mijn spullen pas na 2 maanden terug. Eens maar nooit meer. :n

Dekens waren ook niet mooi schoon.