Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
stitchlover
Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:19

Seltje schreef:
* Jaarrond weidegang of paddock (hoeft geen hele dag, minstens 6u)
* Buiten niet alleen staan
* Binnenbak
* Luchtige stallen met vlas of krullen (stofallergie)
* Volpension, maar wel eigen voer mogen aanbrengen


Bedoel je met eigen voer Krachtvoer of ook Ruwvoer?

Stal M.eeuwesen sluit aan bij jouw eisen (Chaam)
B.eekdal, S.luis en R.oosberg niet geheel (om verschillende redenen zoals strooisel, buiten tijd en hoeveelheid ruwvoer)

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis


Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:03

Skippy01 schreef:
vaaleriee schreef:
Ze gaat daar wel rap met de prijzen omhoog zeg. Een jaar geleden was het €337,50, nu dus al €350.

Het is daar prachtig, denk dat je er prettig staat, maar vond het, met wekelijks lessen, wel erg prijzig worden.


Ja vond ik ook... als ze in 1 jaar van 337,50 naar 350 gaat... ná al ivm de belastingverandering het nodige erop gedaan te hebben... ik zou het niet aandurven, straks stijgt het écht boven budget uit voor je klanten (nou vind ik 350 al boven budget wel hoor) en dan nog inderdaad de lessen erop... Nope.

€350 zou ik zo betalen voor goede faciliteiten, goed en voldoende ruwvoer en veel naar buiten op ruime stukken. Die instructeur laat ik dan wel naar de vereniging komen en springen kan ik daar ook. Als je bedenkt wat onderhoud aan zo'n bedrijf en goed ruwvoer (ze voeren niet voor niets overal van dat koeien spul) allemaal kost denk ik nog niet dat ze er vreselijk rijk van worden.

vaaleriee
Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:10

Bodiwi: zeker weten, zou ik met liefde betalen maar niet als de prijs jaarlijks zo omhoog gaat en mijn instructice zelf geen faciliteiten aan huis heeft waar ik kan lessen dus het me zo >€400 gaat kosten, zonder het lesgeld er nog bij.

En ik geloof dat het veel, heel veel geld kost en stal eigenaren er niet perse rijk van worden.

Maar goed, ieder heeft daar zijn eigen mening over. Voor mij maakt het nu niet uit, sta prima op mijn huidige stal :)

zanzibar01
Berichten: 53
Geregistreerd: 30-05-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:01

In Rucphen is ook een accommodatie met maar 10 stallen en een grote binnenbak (20 x 50 m). 3 ha weide. Geheel privé, dus geen manegelessen enz. Paarden staan altijd buiten.

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:14

zanzibar01 schreef:
In Rucphen is ook een accommodatie met maar 10 stallen en een grote binnenbak (20 x 50 m). 3 ha weide. Geheel privé, dus geen manegelessen enz. Paarden staan altijd buiten.

Welke stal is dat?

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:08

Bodiwi schreef:
€350 zou ik zo betalen voor goede faciliteiten, goed en voldoende ruwvoer en veel naar buiten op ruime stukken. Die instructeur laat ik dan wel naar de vereniging komen en springen kan ik daar ook. Als je bedenkt wat onderhoud aan zo'n bedrijf en goed ruwvoer (ze voeren niet voor niets overal van dat koeien spul) allemaal kost denk ik nog niet dat ze er vreselijk rijk van worden.


Als het bij 350 blijft misschien nog wel... Maar niet als er zoveel betaald moet worden voor het laten komen van een eigen instructeur, en het stalgeld wel rap stijgt. Ligt er ook wel aan wat je zelf aan faciliteiten wil hebben: binnenbak vind ik niet nodig, solarium ook niet, om maar wat te noemen. Buitenbak met bodem die niet bij de eerste regenbui overstroomt vind ik dan wél weer handig ;) Ruwvoer koop ik nu zelf in - en zelfs op duurdere stallen voeren ze vaak slechte kwaliteit voordroog, bizar! Het bedrag van het ruwvoer per maand is dus zo'n beetje wat ik bereid ben omhoog te gaan, en dan ligt de grens voor mij dus echt wel bij 300 obv een rijdbare buitenbak, hooi en voldoende ruimte en tijd buiten. Als je een binnenbak wil, zit je inderdaad al gauw aan boven de 300.

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:02

En het Ruitersportcentrum Breda? Ik sta daar al jaren met veel plezier!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:17

Veraaaaah schreef:
En het Ruitersportcentrum Breda? Ik sta daar al jaren met veel plezier!


Hier komen ze weinig buiten toch?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:46

Veraaaaah schreef:
En het Ruitersportcentrum Breda? Ik sta daar al jaren met veel plezier!


Ik wil pertinent niet op een manege staan, die tijd heb ik echt wel gehad. Iets kleinschaligers past ons beter - dan heb ik het over maximaal 30 paarden zoals hoe ik nu sta (hoewel daarvan zeker 10 stuks niet gereden worden en met pensioen zijn), maar liefst echt minder dan 20. Plus is dat 335 euro + per dag dat je op de wei wil 2 euro. Dat is dus 400 euro elke maand...

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:06

Zonde, is een erg gezellige stal maar natuurlijk wel een manege inderdaad! Ik zou het anders niet weten. Misschien de tips van Stitchlover?

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:25

Veraaaaah schreef:
Zonde, is een erg gezellige stal maar natuurlijk wel een manege inderdaad! Ik zou het anders niet weten. Misschien de tips van Stitchlover?


Lastige regio he ;)
Beekdal in Chaam zou voor mij van die drie overigens de enige 'optie' zijn hoor. Maar qua zoekgebied wel buiten waar ik het hoop te vinden. Ach, écht slecht sta ik nu ook niet, dus haast heb ik niet. Vind ik vooral vervelend dat de rijbak vaak slecht is - dat eigen hooi inkopen is nu wel een beetje gewoonte geworden ;)

stitchlover
Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:22

Skippy01 schreef:
Lastige regio he ;)
Beekdal in Chaam zou voor mij van die drie overigens de enige 'optie' zijn hoor. Maar qua zoekgebied wel buiten waar ik het hoop te vinden. Ach, écht slecht sta ik nu ook niet, dus haast heb ik niet. Vind ik vooral vervelend dat de rijbak vaak slecht is - dat eigen hooi inkopen is nu wel een beetje gewoonte geworden ;)


Het is inderdaad een lastige regio, heb zelf wel ervaring met deze stal. Zou er mijn paard nooit meer aan toe vertrouwen.
Eigen hooi voeren is in ieder geval uit den boze.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:55

stitchlover schreef:
Skippy01 schreef:
Lastige regio he ;)
Beekdal in Chaam zou voor mij van die drie overigens de enige 'optie' zijn hoor. Maar qua zoekgebied wel buiten waar ik het hoop te vinden. Ach, écht slecht sta ik nu ook niet, dus haast heb ik niet. Vind ik vooral vervelend dat de rijbak vaak slecht is - dat eigen hooi inkopen is nu wel een beetje gewoonte geworden ;)


Het is inderdaad een lastige regio, heb zelf wel ervaring met deze stal. Zou er mijn paard nooit meer aan toe vertrouwen.
Eigen hooi voeren is in ieder geval uit den boze.


Ik heb hier in het verleden ook gestaan, maar nooit te klagen gehad over kwaliteit en hoeveelheid hooi...elke stal heeft wel iets waar je niet helemaal tevreden over bent, maar vond dit zeker qua verzorging, sfeer geen verkeerde stal. Gezien de rest van de stallen in de omgeving, 1 van de betere..

stitchlover
Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:30

Vleddertje1 schreef:
Ik heb hier in het verleden ook gestaan, maar nooit te klagen gehad over kwaliteit en hoeveelheid hooi...elke stal heeft wel iets waar je niet helemaal tevreden over bent, maar vond dit zeker qua verzorging, sfeer geen verkeerde stal. Gezien de rest van de stallen in de omgeving, 1 van de betere..



Sfeer is ook zeker prima, daarnaast heb ik er ook fijn gestaan totdat het management veranderde.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Percy
Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:50

stitchlover schreef:
Skippy01 schreef:
Lastige regio he ;)
Beekdal in Chaam zou voor mij van die drie overigens de enige 'optie' zijn hoor. Maar qua zoekgebied wel buiten waar ik het hoop te vinden. Ach, écht slecht sta ik nu ook niet, dus haast heb ik niet. Vind ik vooral vervelend dat de rijbak vaak slecht is - dat eigen hooi inkopen is nu wel een beetje gewoonte geworden ;)


Het is inderdaad een lastige regio, heb zelf wel ervaring met deze stal. Zou er mijn paard nooit meer aan toe vertrouwen.
Eigen hooi voeren is in ieder geval uit den boze.


Heb er jaren gestaan maar er is daar zoveel ten nadele veranderd, ik wil dat mijn dieren (vrijwel) onbeperkt hooi hebben.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:11

Lastige regio he ;)
Beekdal in Chaam zou voor mij van die drie overigens de enige 'optie' zijn hoor. Maar qua zoekgebied wel buiten waar ik het hoop te vinden. Ach, écht slecht sta ik nu ook niet, dus haast heb ik niet. Vind ik vooral vervelend dat de rijbak vaak slecht is - dat eigen hooi inkopen is nu wel een beetje gewoonte geworden ;)
[/quote]

Heb er jaren gestaan maar er is daar zoveel ten nadele veranderd, ik wil dat mijn dieren (vrijwel) onbeperkt hooi hebben.[/quote]

Hoe de situatie nu is weet ik idd niet, jammer dat het dan zo verslechterd is zeg...

tita
Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-19 09:34

Mij lijkt een manege wel heel gezellig of een stal met meer mensen.

Mis echt wel aanspraak en uitjes en kletsmomentjes.
De perfecte stal bestaat niet en mijn paard staat toevallig wel heel veel buiten wat fijn is , maar ik vraag me af in hoeverre dat een eis is voor onze paarden.....

Als je kiest voor 2-4 uur buiten heb je meer keuze denk ik

30-11-2015
03-07-2018

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:39

tita schreef:
Mij lijkt een manege wel heel gezellig of een stal met meer mensen.

Mis echt wel aanspraak en uitjes en kletsmomentjes.
De perfecte stal bestaat niet en mijn paard staat toevallig wel heel veel buiten wat fijn is , maar ik vraag me af in hoeverre dat een eis is voor onze paarden.....

Als je kiest voor 2-4 uur buiten heb je meer keuze denk ik


Is ook heel persoonlijk waar je behoefte aan hebt. Ik word bij ons soms al gek van de drukte aan kletspraatjes - en dat is dan nog geen manege-drukte. Ik wil best kletsen, maar ik werk fulltime en kom primair voor mijn paard op stal ;) Elkaar helpen en een kop koffie drinken samen: prima. Maar dat urenlange geklets met iedereen, nee, dank je.

2-4 uur buiten vind ik echt een no-go. Minimaal 8 uur is een harde eis, zomer en winter. 24/7 buiten met schuilstal vind ik ook een prima optie. Ik heb niet het type paard dat blij wordt van veel binnen staan. De meeste paarden staan toch wel graag in kuddeverband buiten. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

jumpingpony1
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:29

Hoi allemaal!
Ik ben op zoek naar een stalling voor mijn pony in de regio breda/prinsenbeek/teteringen/terheijden.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Met alle grote stallen ben ik bekend, waar ik tegenaan loop zijn de uurtjes dat de paarden buiten komen.
Daarom ben ik meer op zoek naar kleinere stallen! :D

Graag met de volgende "eisen":
- minimaal 6 uur per dag buiten in de winter, in de zomer langer (24/7, of uitloopstal mag ook!! graag zelfs!!)
- niet in kleine paddocks, maar ruimte om te bewegen en rennen. Pony bokt lijntjes kapot in krappe paddocks...
- onbeperkt ruwvoer (hooi)
- Goede buitenbak (of binnenbak)
- Fijne uitrijmogelijkheden

Bovenstaande zijn wel harde eisen!
Als iemand een fijne stal weet hoor ik het heeel graag! :D

vaaleriee
Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:01

Succes jumingpony... dat is de bekende spelt in de hooiberg hier in de omgeving.

jumpingpony1
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:04

vaaleriee schreef:
Succes jumingpony... dat is de bekende spelt in de hooiberg hier in de omgeving.


Ja ik weet het :( Volg dit topic nu al bijna een jaar denk ik. De kleine goede stalletjes moet je toch via via zien te vinden lijkt wel. De grote vallen volgens mij allemaal al af helaas.

zanzibar01
Berichten: 53
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:40

Mrijn schreef:
zanzibar01 schreef:
In Rucphen is ook een accommodatie met maar 10 stallen en een grote binnenbak (20 x 50 m). 3 ha weide. Geheel privé, dus geen manegelessen enz. Paarden staan altijd buiten.

Welke stal is dat?

Prive in Rucphen ter hoogte van airport Breda. Hebben wij vroeger altijd met de ponyclub gereden, daar zijn ze toen mee gestopt zodat de accomodatie alleen voor eigen mensen beschikbaar is.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 18:14

zanzibar01 schreef:
Mrijn schreef:
Welke stal is dat?

Prive in Rucphen ter hoogte van airport Breda. Hebben wij vroeger altijd met de ponyclub gereden, daar zijn ze toen mee gestopt zodat de accomodatie alleen voor eigen mensen beschikbaar is.


Ik heb daar denk ik jaren geleden gestaan.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:40

ik kom ook even mee speuren naar de goude tip. helaas ook onverwacht op stallenjacht. liefst rondom Breda.

paard moet elke dag buiten kunnen mag paddock of wei zijn. en een zeer goede buitenbak hebben(of binnenbak) en niet te kleine stallen. (groot paard)

liever geen manege.

mocht er hier iemand nog iets weten op kort termijn zou het heel fijn zijn.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:42

Heeft iemand nog een alternatief voor de pine ranch?

Gemakkelijk aan te rijden vanaf Dordrecht, vol pension, iedere dag naar buiten en bos om de hoek zijn voorwaarden waar de stal aan moet voldoen.

Al het andere is bijzaak voor mij. Boerderij, pensionstal of welke vorm dan ook....

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers