Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:21

Hoi.

Ik ben me ook wat aan het oriënteren en vroeg me af of jullie me hierbij kunnen helpen. Mijn paard heeft namelijk wat ongebruike, lastige 'eisen'.
Ik zoek een stal waar een drachtige merrie welkom is en waar een mogelijk is tot droog staan bij een natte grond. Dit in de vorm van bijvoorbeeld een verharde uitloop, stukje overdekte schuur, stukje bestrating etc.
Verderen faciliteiten zijn minder van belang(mag wel).
Ik hoor het heel graag van jullie!


LovesSam
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:12

Lou85 schreef:
Ik ben sinds kort begonnen met lessen bij hippisch centrum groesbeek. Dus geen ervaring als pensionklant, maar ik vind het een erg fijne rustige stal. (Nu ben ik er alleen doordeweeks overdag ivm priveles, savonds en weekenden weet ik niet) Paarden staan veel buiten, ook de manegepaarden.


weer een positieve reactie! thanks! ik was er gisteren avond, toen was het gezellig druk (les was afgelopen) Dat ze niet alleen voor de pensionpaarden maar ook hun eigen (manege) paarden goed zijn zegt mij ook veel :)

Daarnaast wil ik gaan starten met western rijden en lessen, blijkt diegene die daar les geeft ook bevoegd voor te zijn om western lessen te geven *\o/*

Dat betekent ook dat ik weg ga op mijn huidige stalling, stal is al op de hoogte. Er komt dus een plekje vrij op stal Bullekamp mocht iemand interesse hebben, vaak zitten ze namelijk vol. Alle tijd met veel plezier gestaan maar door de kleine binnebak gekozen voor deze nieuwe stalling. :)

Nachtlampje
Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:55

Redd schreef:
Hoi.

Ik ben me ook wat aan het oriënteren en vroeg me af of jullie me hierbij kunnen helpen. Mijn paard heeft namelijk wat ongebruike, lastige 'eisen'.
Ik zoek een stal waar een drachtige merrie welkom is en waar een mogelijk is tot droog staan bij een natte grond. Dit in de vorm van bijvoorbeeld een verharde uitloop, stukje overdekte schuur, stukje bestrating etc.
Verderen faciliteiten zijn minder van belang(mag wel).
Ik hoor het heel graag van jullie!


Stal vd Bosweg heeft paddocks met schuilstal + bestrating eromheen, het drachtige weet ik niet maar dat kun je altijd met John, de stal baas, overleggen :)
Er is plaats in de merrie kudde

sabine1979
Berichten: 2592
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 02:21

MarjanB schreef:
sabine1979 schreef:
Sommers op de Ketelstraat in Groesbeek.
Paarden worden goed verzorgd, gaan iedere dag naar buiten ( zolang het verantwoord is, ook met sneeuw of regen), 10 minuten stappen naar het Duitse bos, binnen- en buitenbak, longeercirkel, poetsplaats met warm en koud water, solarium, eigen zadelkast.
Ik ben zeer tevreden daar


Wat betaal je daar?


265 incl gebruik binnenbak, 245 excl gebruik binnenbak.
Buitenbak en longeercirkel mag je ten alle tijden gebruik van maken

MarjanB
Berichten: 16422
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:15

Dank je!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Mallow
Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:46

Nachtlampje schreef:
Redd schreef:
Hoi.

Ik ben me ook wat aan het oriënteren en vroeg me af of jullie me hierbij kunnen helpen. Mijn paard heeft namelijk wat ongebruike, lastige 'eisen'.
Ik zoek een stal waar een drachtige merrie welkom is en waar een mogelijk is tot droog staan bij een natte grond. Dit in de vorm van bijvoorbeeld een verharde uitloop, stukje overdekte schuur, stukje bestrating etc.
Verderen faciliteiten zijn minder van belang(mag wel).
Ik hoor het heel graag van jullie!


Stal vd Bosweg heeft paddocks met schuilstal + bestrating eromheen, het drachtige weet ik niet maar dat kun je altijd met John, de stal baas, overleggen :)
Er is plaats in de merrie kudde


Staan ze daar dag en nacht buiten? :)

Nachtlampje
Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:26

Ja, maar er is nu nog ook mogelijkheid tot snachts op stal volgens mij.
Er zijn tevens kunstgras matten neergelegd tegen blub.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:30

Nachtlampje schreef:
Ja, maar er is nu nog ook mogelijkheid tot snachts op stal volgens mij.
Er zijn tevens kunstgras matten neergelegd tegen blub.


Bedankt voor je reactie!

Als er kunstgrasmatten staat tegen de blij houdt dit in dat ze dan wel 'nat' staan toch?

Mallow
Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:04

Waar zit deze stal? :)

Nachtlampje
Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:20

Tja, met veel regen en een gewone zandgrond (denk ik?) krijg je gewoon
snel blub. Van alle paddocks is een groot deel bedekt met kunstgras waar dus geen blub is, er is een stuk met bestrating + dus een verharde overkapping/schuilstal.
Ze hoeven dus niet met de koten in de modder te staan.
Het water loopt snel weer weg vind ik.

De stal ligt in Herpen en is recreatief :)

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 06:57

Ik zie dat dit topic relatief recent is...
mag ik hier ook een oproepje doen?
Ik ben voorzichtig aan het rond kijken naar pensionstalling (huur monenteel weide en heb daarbij alles in eigen beheer, maar ik wil graag de mogelijkheden bekijken).
Ik ben helemaal niet bekend in deze omgeving dus ik schakel graag jullie hulp in ;)

Ik zoek:
Overdag weide, savonds naar stal
Hoge kwaliteit voer, en relatief veel ruwvoer!
Goed begaanbare buitenbak
Binnenbak is een pré
Poets-/wasplaats
Gezellige sfeer
En mijn moeilijkste punt; het liefst een stal waar ik ook 3 of 4 minipony’s mee naar toe mag nemen tegen een redelijk tarief (niet de volle mep!)
Ik woon zelf in Deest maar ik heb een auto dus de afstand mag best iets verder zijn.

Ik heb ooit bij Stal Zwier geinformeerd maar daar betaal ik voor mijn mini’s ook meer dan 250 euro per maand, per pony. Dat word natuurlijk te gek!
Ik ben benieuwd of er mogelijkheden in de buurt bestaan. Anders moet ik op mijn huidige stek blijven wat ook prima bevalt maar als mijn “grote paard” beleerd is, zou ik toch graag willen kijken naar plekken waar ik makkelijker kan rijden.

capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:37

Je kunt ook overwegen om in een trailer te investeren en dan lid te worden van de paardenclub. Buiten de lestijden van de paarden en pony's kun je vrij gebruik maken van de binnenbak.

Ik wist trouwens niet dat je nu zoveel mini's hebt. Wat leuk!

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:35

capopjekop schreef:
Je kunt ook overwegen om in een trailer te investeren en dan lid te worden van de paardenclub. Buiten de lestijden van de paarden en pony's kun je vrij gebruik maken van de binnenbak.

Ik wist trouwens niet dat je nu zoveel mini's hebt. Wat leuk!


Trailer heb ik hoor ;) maar ik werk ook veel dus als ik over een paar jaar weer fanatiek ga rijden, blijft er minder tijd over voor weide onderhoud enzovoort. Vandaar dat ik alle opties wil overwegen :j ik kan ook overwegen om alleen de grote in pension te zetten en de kleintjes op de wei te houden... alle opties staan nog open :P

capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:59

Nu je het zegt. Heb je weleens zien rijden ja :D

Ik snap je afweging. Er gaat veel tijd in zitten als je zelf alles moet doen. Je kunt ook nog overwegen iemand te betalen voor uitmesten etc. Pensionstal heeft ook zeker voordelen maar je bent wel een stukje beslissingsrecht kwijt. Je moet je toch aanpassen aan de daar geldende regels. Dat lijkt me persoonlijk lastig als je altijd zelf alles hebt kunnen bepalen voor je paarden. Maar het lijkt me ook wel weer gezelliger.

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:12

Als je me eens ziet moet je maar even gedag zeggen hoor, dan weet ik ook wie jij bent ;)

Het is vooral dat mijn wei echt te snel blub word waardoor rijden in de wei geen enkele dag een optie zou zijn. Bovendien is het huur waardoor ik natuurlijk elke dag kans loop om er af gezet te worden.. (al ga ik daar niet zomaar van uit, maar je weet het nooit).
Het zeggenschap en eigen voer enzo bepalen vind ik wel heeeeel fijn! Maar als ik straks weer ga rijden heb ik meer mogelijkheden en tijd nodig...

LovesSam
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:53

Helaas is mijn enthousiasme weer weg omtrent Hippisch centrum Groesbeek. Vele mails zijn eruit gegaan, meerdere keren gebeld maar steeds geen gehoor. Ik ben verder gaan zoeken naar een andere stalling die goed bij mij en mijn pony paste. Want anders stond ik met 2 weken op straat met pony en al.. -O- Wat ik wel frappant vind is dat toen ik mailde om te zeggen elders een plek gevonden te hebben er wel binnen 10 minuten terug gemaild werd.. :Y)

Nu sta ik heerlijk bij Stal Lage wald in Groesbeek _/-\o_ Sam staat er zo goed op zijn plek, echt een aanrader <3

MarjanB
Berichten: 16422
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:01

LovesSam schreef:
Helaas is mijn enthousiasme weer weg omtrent Hippisch centrum Groesbeek. Vele mails zijn eruit gegaan, meerdere keren gebeld maar steeds geen gehoor. Ik ben verder gaan zoeken naar een andere stalling die goed bij mij en mijn pony paste. Want anders stond ik met 2 weken op straat met pony en al.. -O- Wat ik wel frappant vind is dat toen ik mailde om te zeggen elders een plek gevonden te hebben er wel binnen 10 minuten terug gemaild werd.. :Y)

Nu sta ik heerlijk bij Stal Lage wald in Groesbeek _/-\o_ Sam staat er zo goed op zijn plek, echt een aanrader <3


Wie weet zie ik je morgen :+ staat ie in de buiten groep?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Mallow
Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:25

Ah leuk, daar ben ik ook wezen kijken. Leuke mensen, paarden hebben veel ruimte daar :j

LovesSam
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:38

MarjanB schreef:
LovesSam schreef:
Helaas is mijn enthousiasme weer weg omtrent Hippisch centrum Groesbeek. Vele mails zijn eruit gegaan, meerdere keren gebeld maar steeds geen gehoor. Ik ben verder gaan zoeken naar een andere stalling die goed bij mij en mijn pony paste. Want anders stond ik met 2 weken op straat met pony en al.. -O- Wat ik wel frappant vind is dat toen ik mailde om te zeggen elders een plek gevonden te hebben er wel binnen 10 minuten terug gemaild werd.. :Y)

Nu sta ik heerlijk bij Stal Lage wald in Groesbeek _/-\o_ Sam staat er zo goed op zijn plek, echt een aanrader <3


Wie weet zie ik je morgen :+ staat ie in de buiten groep?


leuk! nee Sam staat in de linkse stal en nu buiten met de andere nieuwe, Dexter :)

elerosa
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:56

Hoi iedereen,

volgens mij is dit het meest actieve forum over stalling/weidegang in Nijmegen en omstreken en ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen!

Ik zou heel graag mijn bijrijd-pony naar Nijmegen verhuizen, omdat ik hier de komende 4 jaar ga wonen (PhD). Nu ben ik opzoek naar een plekje waar ze zou kunnen staan, maar dat blijkt nog vrij lastig te zijn. Het is belangrijk dat ze 24/7 buiten kan staan in kuddeverband (het liefst een paddock paradise). Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik een (buiten)bak en/of longeerring heb, en fijne uitrijmogelijkheden.

Ik woon in de buurt van Dukenburg en heb alleen mijn fiets, dus echt richting de grens wordt voor mij te ver. Heb wel contact met de flierenberg gezocht, maar veel verder die kant op wordt lastig. Vind het echt heel moeilijk om iets te vinden waar ze 24/7 buiten kan staan. Heeft iemand suggesties? Kan bijvoorbeeld ook in de regio Alverna/Wijchen?


Super bedankt voor het meedenken!

LovesSam
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:47

elerosa schreef:
Hoi iedereen,

volgens mij is dit het meest actieve forum over stalling/weidegang in Nijmegen en omstreken en ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen!

Ik zou heel graag mijn bijrijd-pony naar Nijmegen verhuizen, omdat ik hier de komende 4 jaar ga wonen (PhD). Nu ben ik opzoek naar een plekje waar ze zou kunnen staan, maar dat blijkt nog vrij lastig te zijn. Het is belangrijk dat ze 24/7 buiten kan staan in kuddeverband (het liefst een paddock paradise). Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik een (buiten)bak en/of longeerring heb, en fijne uitrijmogelijkheden.

Ik woon in de buurt van Dukenburg en heb alleen mijn fiets, dus echt richting de grens wordt voor mij te ver. Heb wel contact met de flierenberg gezocht, maar veel verder die kant op wordt lastig. Vind het echt heel moeilijk om iets te vinden waar ze 24/7 buiten kan staan. Heeft iemand suggesties? Kan bijvoorbeeld ook in de regio Alverna/Wijchen?


Super bedankt voor het meedenken!



Stal Bullekamp in Alverna voldoet volgens mij precies aan jou eisen. Ik heb er zelf een krap jaar gestaan, fijne uitrij mogelijkheden en mensen met hart voor paarden.

https://dierpraktijk-beest.nl/pensionst ... llekamp-2/

elerosa
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:42

LovesSam schreef:
elerosa schreef:
Hoi iedereen,

volgens mij is dit het meest actieve forum over stalling/weidegang in Nijmegen en omstreken en ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen!

Ik zou heel graag mijn bijrijd-pony naar Nijmegen verhuizen, omdat ik hier de komende 4 jaar ga wonen (PhD). Nu ben ik opzoek naar een plekje waar ze zou kunnen staan, maar dat blijkt nog vrij lastig te zijn. Het is belangrijk dat ze 24/7 buiten kan staan in kuddeverband (het liefst een paddock paradise). Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik een (buiten)bak en/of longeerring heb, en fijne uitrijmogelijkheden.

Ik woon in de buurt van Dukenburg en heb alleen mijn fiets, dus echt richting de grens wordt voor mij te ver. Heb wel contact met de flierenberg gezocht, maar veel verder die kant op wordt lastig. Vind het echt heel moeilijk om iets te vinden waar ze 24/7 buiten kan staan. Heeft iemand suggesties? Kan bijvoorbeeld ook in de regio Alverna/Wijchen?


Super bedankt voor het meedenken!



Stal Bullekamp in Alverna voldoet volgens mij precies aan jou eisen. Ik heb er zelf een krap jaar gestaan, fijne uitrij mogelijkheden en mensen met hart voor paarden.

https://dierpraktijk-beest.nl/pensionst ... llekamp-2/


Jaa dankjewel voor het meedenken! Volgens mij hebben ze alleen 24/7 weidegang in de zomer, niet in de winter? Ik heb wel gevraagd vanaf wanneer hun 24/7 zomerseizoen ingaat, maar wacht nog op reactie. Kan een tijdelijke oplossing zijn..

Ik kon echt alleen de Flierenberg vinden als stal waar de paarden ook in de winter buiten staan, maar daar hebben ze een wachtrij van een jaar |(

Mallow
Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:11

Bullekamp staan ze alleen in de zomer 24/7 buiten, vanaf april. Daarna gaan ze naar stal.

Vlierenberg ziet er mooi uit, nadeel vind ik dat ze daar geen schuilmogelijkheden hebben.

In Groesbeek zit een grote 24/7 buiten stal, de Lagewald. Mooie grote stallen met paddock/verharding en zowel S zomers als 's winters wei. Zijn helaas alleen veel gevallen van zandkoliek bekend omdat het gras eigenlijk te kort is.

MarjanB
Berichten: 16422
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:16

Mallow schreef:
Bullekamp staan ze alleen in de zomer 24/7 buiten, vanaf april. Daarna gaan ze naar stal.

Vlierenberg ziet er mooi uit, nadeel vind ik dat ze daar geen schuilmogelijkheden hebben.

In Groesbeek zit een grote 24/7 buiten stal, de Lagewald. Mooie grote stallen met paddock/verharding en zowel S zomers als 's winters wei. Zijn helaas alleen veel gevallen van zandkoliek bekend omdat het gras eigenlijk te kort is.


Ik kom al ff bij lagewald maar dat van zandkoliek komt mij niet bekend voor. Wel dat het niet altijd even goed schoongemaakt wordt in en om de loopstallen.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

rider
Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:19

Mallow schreef:
Bullekamp staan ze alleen in de zomer 24/7 buiten, vanaf april. Daarna gaan ze naar stal.


Op de Bullekamp staan ze 's winters alleen 's nachts op stal (afhankelijk van het weer meestal vanaf november t/m april) en verder de hele dag buiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: purny en 47 bezoekers