Tandarts zuid-oost Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:24

Ben effe aan het zoeken geweest naar een tandarts voor mijn paardjes in zuid-oost brabant.
Noord brabant zit wel het een en ander maar hier dan weer niet.
Die uit Heibloem heb ik slechte ervaringen mee en nu had ik de dierenarts gebeld (de meemortel) maar nou hoorde ik van een meisje dat die ook niet zo geweldig zijn.
Daarna had ze een compleet gestrest paard.
Hebben jullie nog ervaringen met de meemortel als tandarts of een andere tandarts die goed is en in deze omgeving behandeld?

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:26

Ik heb altijd Peter Nendels, hele goede ervaringen :j en meerdere bokkers met mij, gebruik de zoekfunctie maar eens!

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:50

Ik laat de tanden van mijn pony doen door Paul van de Moosdijk :) uit Someren-Eind.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:52

listiglistje schreef:
Ik heb altijd Peter Nendels, hele goede ervaringen :j en meerdere bokkers met mij, gebruik de zoekfunctie maar eens!

Peer Nendels is een goeie :j Heeft gevoel voor paarden en ook al heel wat jaartjes ervaring!

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:54


jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 18:44

Die peter Nendels zou me ook kunnen bevallen, maar heb nu de afspraak staan bij de Meemortel en ga eens kijken hoe dat bevalt.
Hij werkt hetzelfde als mijn vorige da.
Mijn paardje kweekt namelijk helemaal achterdoor grote haken en moet eens in de 9 maanden gedaan worden.
Met de handvijl komen ze daar niet aan en met zo'n electrisch ding wel.
Heb al twee keer iemand met handvijl eraan gelaten en er bleven problemen de da laten komen en bleek dat ze achterdoor een hele grote scherpe haak en rand had zitten.
Hij heeft het me laten zien en ik mocht zelfs voelen (wel heel eng zover in de paardenmond) en haar hele wang en alles was ook kapot.
Dus hoop bij de meemortel op zo'n zelfde werkwijze.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 18:45

oja, maar ik hou deze zeker in mijn achterhoofd voor als het niet bevalt, dus evengoed bedankt.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:25

VSW-->EA-GZ Diensten

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:45

Ik heb ook Anke Oerlemans gehad. Ze kwam goed over, was heel rustig.
Wel vond ik haar behoorlijk aan de prijs.
Na de behandeling merkte ik weinig verschil bij mijn paard. Nog steeds moeite het bit aan te nemen en veel tandenknarsen. Ik dacht dat het dan wel iets rijtechnisch zou zijn.
Een jaar later heb ik mijn paard bij toeval door een andere paardentandarts laten doen (Broeze Winterswijk, maar dat is te ver voor jou) en sindsdien knarst mijn paard helemaal niet meer en is de aanleuning veel beter.
Hoewel ik tijdens de behandeling een goed gevoel had over Anke, neem ik haar toch niet meer. Ik heb € 200,00 betaald aan voorrijkosten, verdoven en alleen maar bijvijlen en uitvlakken en ik heb geen enkel verschil gemerkt.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:49

Ja zo is overal wel wat voor te zeggen en waar de ene mee tevreden is hoeft dat voor de ander niet zo te zijn.
Maar 200 eurie is een hoop geld, hier bij mij in de buurt zit ook zo'n dure pipo.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:54

Ik heb Peter geregeld voor meerdere paarden bij ons op stal, geen voorrijdkosten
en kijken is gratis en hij zegt ook eerlijk als er niets aan gedaan hoeft te worden :)

De paarden die hij behandelde zonder verdoving betaalde rond de € 55,- ,
voor met verdoving zal iets meer zijn (maar dat is alleen bij trekken, wolftandjes verwijderen enz.)

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:07


jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Tandarts zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:45

Moest dit toppic toch even aanvullen.

Vandaag is de dierenarts van de Meemortel geweest voor allebei mijn paardjes en ben erg tevreden.
De grote heeft hij verdooft omdat ik dit zelf aangaf (normaal probeert hij eerst zonder) en de shet zonder.
Hij was ook helemaal niet duur, dus die komt de volgende keer gewoon weer.