Zucht. Vind ik dan nooit een passende stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:53

Attitude schreef:
Heeft dit dier serieus 1 1/2 jaar op een pensionstal gestaan ?

Het meeste wat je nu nog kan doen is hem die 1 1/2 jaar teruggeven en hem lekker paard te laten zijn in een kudde. En die zijn er echt !

Ik heb hier geen worden voor

Daar gaan ze echt niet dood van hoor. Ideaal is anders, maar een gemengde stal (met veel weidegang, zoals eerst te lezen) is prima. Verder wil TS hem in een kudde en veel buiten hebben, dus basis lijkt me goed



@ts ik zou absoluut wel z.s.m verhuizen. Berichtje op Facebook plaatsen? Of gewoon aanbellen bij stallen?



Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:16

Blue258 schreef:
Bedankt iedereen. Het doet mij echt goed dat jullie mij willen helpen. ik heb een stal in de buurt gevonden waar een 6 jarig paard staat, 1.5 jarig paard en een 3 jarig paard. Ze staan dag en nacht buiten met de mogelijkheid om in de container te gaan. Het is wat modderig maar ze hebben betonplaten zodat zij droog kunnen staan. Er word onbeperkt hooi gevoert.
Ik zit er mee dat de paddock nog wat te klein is en dat hij daar niet lekker kan liggen. Maar voor de kosten die die meneer vraagt zou ik zelf stro kunnen kopen.
Ik vind het niet ideaal, maar de meneer is bereid om voor mij de paddock waarschijnlijk te vergroten. Ik ga eens in gesprek en ben benieuwd wat er uitkomt. Alles beter dan 24/7 binnen staan bij mensen die je niet leuk vinden toch???


Klinkt als een mooie (tussen) oplossing. Leg alles wat goed vast. En via marktplaats kun je allerlei handige dingen voor stal vinden (matten e.d.)
Een maatje, voer, ruimte om te bewegen (rennen??) en schuil- & ligplek is in ieder geval een goede basis


Elin_
Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:53

Attitude schreef:
Heeft dit dier serieus 1 1/2 jaar op een pensionstal gestaan ?

Het meeste wat je nu nog kan doen is hem die 1 1/2 jaar teruggeven en hem lekker paard te laten zijn in een kudde. En die zijn er echt !

Ik heb hier geen worden voor


Elin_ schreef:
Daar gaan ze echt niet dood van hoor. Ideaal is anders, maar een gemengde stal (met veel weidegang, zoals eerst te lezen) is prima. Verder wil TS hem in een kudde en veel buiten hebben, dus basis lijkt me goed



@ts ik zou absoluut wel z.s.m verhuizen. Berichtje op Facebook plaatsen? Of gewoon aanbellen bij stallen?


Attitude schreef:
Ik heb heel goed gelezen , wijsneus !

Ze gaan er zeker wel dood van . Beweging van een jong dier en opgroeien met soortgenoten is essentieel om gezond op te groeien.
Net een kind die je alleen in een box laat zitten .

Maar goed , pennymeisjes, dit is niet wat jullie en de TS willen horen maar zielig is het zeker . Daar hoef je niet Stichting Dierenlot en zo mee te vergelijken. Net alsof je het dan goed praat :n


Nou wat een attitude, Attitude. En blijkbaar lees je toch niet zo goed :+

Bij deze de uitleg. (Denk aan je hartslag)

Citaat:
Ideaal is anders, maar een gemengde stal (met veel weidegang, zoals eerst te lezen) is prima

TS vertelt eerst in haar OP dat de weidegang eerst prima was, namelijk veel weidegang. Daar doelde ik op met 'zoals eerst te lezen was'. Voel je niet zo aangevallen :)

En van weidegang in gemixte kudde met soms stal gaan ze idd niet dood nee. Daar quote ik jou namelijk op (je standpunt dat een pensionstal echt niet oké is voor een jong paard)

Wanneer je dus wel goed zou lezen, zou je dus lezen dat ik het huidige beleid niet oké vindt, maar TS daar zelf goede standpunten in heeft en gaat volgen.

Citaat:
Verder wil TS hem in een kudde en veel buiten hebben, dus basis lijkt me goed


TS gaat opzoek naar betere plek. Wil graag een speelmaatje, weidegang en beweging. Wat moet ze volgens jou nog meer doen? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Niet elk paard "moet" tot 3 jaar in de opfok.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 62 bezoekers