Zucht. Vind ik dan nooit een passende stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:18

Tja als 1e de vraag waar heb je als 1 jarige er voor gekozen hem op stal te zetten en niet gewoon lekker zeker in de zomer 24u met kameraadjes buiten ? Zeker een jong paard heeft over het algemeen geen stal nodig maar wat ze wel nodig hebben vriendjes om mee te rennen en spelen en liefst verschillende leeftijden zodat we opvoeding plaats vindt.
Wandelen , longeren , poetsen etc is leuk voor de baas maar als paard op de juiste plek staat heeft die dat echt niet nodig en dat leren ze ook als ze 3 zijn wel .
Dat je nog twijfelt of je moet verhuizen ? Liever gisteren als vandaag dit is gewoon dieren mishandeling . 5-15 minuten buiten voor alle leeftijden maar zeker voor 2,5 jarige . Natuurlijk is die vervelend naar andere paarden en wordt het zo te horen dat ik naar mensen . Die verveeld zich dood die kan zijn energie niet kwijt . En dat kan je nooit vervangen met wandelen los laten etc . Juist in zijn belangrijkste jaren voor ontwikkeling wordt die enorm Beperkt in beweging . Juist door te bewegen , spelen etc krijg je sterke pezen , spieren en gewrichten .

Weet dat ik vreselijk onaardig overkom maar schrik er enorm van dat paarden zeker jonge nog steeds op deze manier gehouden worden.
Zoek zo snel mogelijk een plek waar die overdag in ieder geval naar buiten kan minimaal 8 uur en waar die daarna nog de hele zomer 24 uur met vrienden de wei op kan . Er is nog wat in te halen gun hem dit heb je de rest van zijn leven profijt van . Op deze leeftijd hoeven ze nog niet braaf rondjes aan een Longe te kunnen lopen
(Zo frustratie weer kwijt)


genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Zucht. Vind ik dan nooit een passende stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:55

Ts hoop dat je nog be we ijzen hebt kunnen verzamelen van het niet voeren/mesten /buiten zetten hebt kunnen verzamelen .
En als je morgen daar weg bent je er iets mee kunt doen . Een dier hoort ten allen tijden verzorgt te worden of je het nu kan vinden met de baas of niet . Een dier hoort never nooit ten dupe te zijn.
Weet niet of er nog meer pensioen paarden zijn maar ik zou dan ook snel vertrekken wie weet is jou paard de volgende

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, SUSANNEx en 33 bezoekers